Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4088
Har en bil stående som skulle vært avskilta men kun brukes til lokalkjøring. Har fortsatt skiltene på den. Jeg trenger nå bilen på en lengere kjøretur så tenkte å sette prøveskilter på den den ene dagen. Må jeg da levere inn de orginale skiltene for å få ut prøveskilter?
Ja, du kan ikkje ha både vanlege skilt og prøveskilt samstundes. Anyhow, det er ikkje noko problem å levere vanlege skilt, hente ut prøveskilt til eitt par hundre spenn, for så å betale omtrent det same dersom du skal ha ut att vanlege skilt.

Ver obs på å få med deg dokument frå Vegvesenet med beskrivelse av køyreturens lengde, ev. passasjerar, og slike ting - greitt å ha med seg dersom du vert stoppa av politiet.
Kan jeg få de vanlige skiltene tilbake etter å ha brukt prøveskiltene om bilen er begjæret avskiltet?,eller må jeg surre den gjennom eu kontrollen den ikke går igjennom?
Eg veit ikkje, men eg tvilar. Dersom det er merka avskilta hos Vegvesenet eller politi, så vert du avskilta i møte med Vegvesenet eller politi. Uansett, prøveskilt kan du køyre ei stund på, litt avhengig av kvifor den er begjært avskilta.
Du sier jo bare at skilta er stjælt eller no sånt hvis dem spør. Blir ikke fengsla av den grunn.
Sist endret av Kutulu; 22. april 2016 kl. 07:31.
Leverer du inn skiltene på en bil som er begjært avregistrert, så får du dem ikke tilbake før bilen oppfyller kravnene for å få skilter igjen. Dvs; Eu-kontroll,ansvars-forsikring, og omregistreringsavgift må være betalt, sammen med årsavgift for inneværende år.

Nå får man bare utlevert prøveskilter for en dag av gangen, i motsetning til før, da man kunne kjøpe for flere dager eller en uke i slengen.

Sier du at skiltene er stjelt for å få ut prøveskilter, så må forholdet politianmeldes før du får prøveskilter, og det koster enda mer dersom du skal ha ut "ekte" skilter igjen en gang i tiden.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Nå får man bare utlevert prøveskilter for en dag av gangen, i motsetning til før, da man kunne kjøpe for flere dager eller en uke i slengen.
Vis hele sitatet...
Når vart denne praksisen innført? Såvidt meg bekjent, er det ikkje noko problem å få prøveskilt til fleire dagar dersom behovet har rot i rimeleg grunn.
Sitat av h4ppyg0lucky Vis innlegg
Når vart denne praksisen innført? Såvidt meg bekjent, er det ikkje noko problem å få prøveskilt til fleire dagar dersom behovet har rot i rimeleg grunn.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder uansett. TS oppfyller ikke kravene til prøveskilt i det hele tatt.