Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3549
Så denne i går kveld. Anbefales En del spekulasjoner om det er Banksy's måte å lure oss på. Meh hvem vet, god var den uansett !

Exit Through the Gift Shop http://www.imdb.com/title/tt1587707/
Hvor fikk du sett den? Får ikke tak i den noen steder:C
Det frie internett.. Den som leter finner.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
http://hurtyoubad.com/?p=7546
er noen linker der
hurtyoubad: beste bloggen EVER to make it on the net!
har gleda meg lenge til denne her!!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Forhåndsbestilte Exit through the Gift Shop for ca. en måned siden fra Amazon.
DVD'en ble sendt den 6. september hvor DVD'en ble lansert... samme dag ble selvfølgelig filmen lagt ut på nettet. Selv om jeg hadde bestemt meg for å vente med å se filmen til DVD-en hadde ankommet. Men som en stor fan av Street Art og Banksy ble jeg ble sittende oppe og vente på at nedlastingen av filmen jeg i hadde ventet på i mange måneder.
Klokken nærmet seg 3 når filmet var ferdig nedlastet, og jeg satt forsatt oppe, selv om jeg skulle opp klokken 7.

Den var nydelig, rett og slett!
Filmen var egentlig en dokumentar om en syk person (Guetta) som filmet alt som skjedde i livet hans, helt til han tilfeldigvis kom inn i Street Art miljøet og til slutt treffer og får være med Banksy. Filmen handler hovedsakelig om Guetta som etter mange år med filming av flere street art-artister ønsker å lage en dokumentar om Street Art, men han har ingen peiling på hvordan å lage en film, så Banksy tar over filmen, og snur alt til å bli en dokumentar om Guetta. I tillegg til å handler også om historien rundt Steet Art, Bansky og andre artister.
Hvor bra filmen er vet jeg ikke helt hva jeg skal si. På en måte er det ikke en veldig bra film, men det er en veldig interessant, spennende og fantastisk film, så den blir på en måte veldig bra like vel!

Anbefaler den på det sterkeste!
Gleder meg til DVD-en ankommer om noen dager, hvor jeg skal se filmen igjen for 3 gang
Synes det er morsomt at banksy og space invader synes de har laget et monster. For alt han gjorde var å kopiere andres stiler og blande dem.

Jeg likte filmen veldig godt, men kan ikke si at jeg likte Mr. BrainWash etterpå, ikke det at jeg hadde hørt om han:P Siden han gikk fra en litt merkelig type til kjent merkelig primadonna. Filmen viser jo egentlig hvordan visse streetartists mener at street-art skal holde seg på gata, og ikke i et galleri.

Vet egentlig ikke helt hva mer jeg kan si om den enn at den bringer opp ganske mye morsomt, og viser den litt forskudde personligheten til Mr. BrainWash, altså Thierry.
Jeg tror Mr Brainwash er en rent Banksy-produkt, skapt for å lure borgerlige kunstsamlere til å kjøpe dårlig reprodusert kunst for latterlige summer. Filmen er en satire over hvordan street-art-miljøet har utvikla seg fra å være en liten og eksklusiv gjeng nyskapende kunstnere som aldri var interessert i penger og cred, til å også omfatte masse elendige pengegriske folk som ikke skaper noe nytt selv, men bare kopierer ting de har sett.

Hovedutstillinga til Mr Brainwash i LA ville ha kostet mer enn hva han ville ha fått gjennom å pantsette butikken sin. De virkelige pengene kom selvsagt fra Banksy selv, som et morsomt eksperiment for å vise at man kan lure hvem som helst til å tro noe er fantastisk, så lenge man presenterer det på en spektakulær måte.

Det er mulig at Mr Brainwash i ettertid faktisk har "løsrevet" seg fra Banksy, men jeg velger å tro at dette er enda et av Banksys strålende kunstprosjekter, og at de samarbeider tett om utviklinga videre.
Sist endret av DonTomaso; 9. september 2010 kl. 13:48.
▼ ... over et år senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Vil informere om at Exit Through the Gift Shop er tilgjengelig gratis på NRK NETT-TV til starten av november.
Her: http://tv.nrk.no/program/koid6000491...n-av-gatekunst
det er en fin film
Mr Brainwash er jo bare en ekstrem/ærlig versjon av banksy. Banksy er uten tvil en dyktig kunstner men mye av det han lager er jo direkte kopier fra tidligere artister som blek le rat. Men utrolig kul film uansett fylt med artige karakterer. Vil også anbefale dere å se "graffiti wars" --- http://www.streetartnews.net/2011/08...wars-full.html

Tar for seg hele biffen mellom streetart/galleri vs god gammel graffiti
Legg merke til utvikling+slutt til karen i sistnevnte katogori.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Den ligger på nrk-netttv