Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1966
hørte en kompis snakka om at hvis du røyker rosmarin blir du høy....


stemmer det?


Sist endret av Dodecha; 24. september 2008 kl. 13:45.
Nei. Men det kan ifølge gammel tro holde tyver og hekser unna huset ditt.
Syns å huske rosmarin lukter litt juletre, men ikke noe effekt av det så vidt jeg vet.
Sitat av Feint
Er det lov i Norge?

Evt. dyrke det?
Vis hele sitatet...
Det er lovlig. Du kan dyrke det. Hva skal du med det?
Tviler på du får noe som helst effekt ut av det. Er igrunn helt bortkasta tid å prøve. Men er du nysjerrig så skal jeg ikke stoppe deg! Kan gjerne komme med tilbakemelding om hvordan det var ;-p
Den eneste overhodet rusmiddelrelaterte grunnen til å gro dette er så du kan røyke deg fjern, for så å spise en lammestek som er marinert i rosmarin og hvitløk.

EDIT: Fløtegratinerte poteter anbefales også.
Sist endret av ulldott; 24. september 2008 kl. 13:47.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Rosemarin (Rosmarinus officinalis) har noen effekter på kroppen, men høy er vel neppe en av de:
En håndfull rapporter viser til epeleptiske anfall i ellers helt friske mennesker som har intatt konsentrert olje fra planten. Andre virkninger planten kan ha er: Koma, spasmer, kvalme og lungeødem (veske som fyller lungene) som fakisk kan føre til død.

Det overrasker meg stadig alle disse ryktene om dagligdagse planter dere skal ha i dere i håp om rus: Dere er LANGT i fra de første som har vært på jakt etter bilig rus: Mennesker har rust seg i årtusener, og tror du ikke de mest likte stoffene er nettopp de som er ulovlige? Og de andre er så dårlige, eller med så mange bivirkninger at der er en grunn til at folk ikke bruker de?

Tenk litt lengre enn nesa di.
Jaja.. Fikk jævelig vondt i lungene. Hoster en del, og mildt sakt helt forjævelig.

Orket ikke mer enn 1 trekk..
Sist endret av Oneblo; 24. september 2008 kl. 13:55.
Samma som med tørka bannan skall... sukk.. sukk.. blir litt oppgitt jeg..

Kommer på besøk til kompiser ( mange år siden da ) , noen sitter og skal røyke skall.. en sitter med div oregano, estragon, rosmarin krydder og ruller jonere.. rister bare på hodet jeg..

Sjekk ut The encyclopedia of Psychoactive plants om du absolutt vil ut å "finne" nye rusmidler.
Sist endret av Jozeph; 24. september 2008 kl. 14:35.