Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 22558
jeg tror at et inntak av thc/hasj etter trenning ikke ville skadet og kanskje forbedret trenningen i en liten grad? etter en hard fysisk trennings økt er hvile noe av det viktigste kroppen trenger. og thc får jo deg til å slappe ganske godt utav.

men hovedspørsmålet er vel, skader det for trenningen? og vist det gjør hvorfor?
Kjenner flere som røyker litt rett etter trening før de tøyer ut, i og med at cannabis har muskelavslappende effekter. har ingen tro på at det er skadelig på noen som helst måte, annet enn for lungene så klart...
det jeg trodde, men kom i diskusjon med en kompis av meg rundt dette teamet, og tenkte jeg då kunne få støtte fra freakforum. takk for svar mentalmelt
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Men hva hvis hasjbruken overtid fører til at man ikke blir sulten hvis ikke man røyker? Da vil man ikke spise før trening, men matinntaket blir først etter trening når det kicker inn?
Viktig å spise vitaminer og proteiner etter en god trenings økt.

Trenete mye før på studio, når jeg kom hjem røyke noen tette, så spise god middag.. Og jeg gikk opp i vekter osv .. Så tror ikke det gir noe direkte skade.

Men det er en grunn til at bolere ikke vil røyke etter en økt, og tar GHB i stede, for å slappe av ekstra. Sjekk litt rundt på div trenings forum ved THC / GHB , så vil du nok få noen svar. Som sagt dette er bare noe jeg har hørt fra noen jeg kjenner i de miljøene her.
Sist endret av Jozeph; 2. september 2008 kl. 15:22.
men jeg tror at det slower ned vokse prossessen og tar fra treningsorken, sånn var det på meg i allefall
Vil vel tro at tobakken du eventuelt blander med ikke er så bra verken rett før eller rett etter trening
Sitat av Semjuel
Vil vel tro at tobakken du eventuelt blander med ikke er så bra verken rett før eller rett etter trening
Vis hele sitatet...
Det er jo et godt poeng, men man er jo ikke tvunget til å være så dum
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Arnold tok seg iallefall en feit en etter trening nå og da.

http://www.youtube.com/watch?v=YJRg5fGN-sQ
hehe ja etter han ble kåret til guvenør så sa han at han ikke skjønte hvorfor marijuana var ulovlig eller noe sånt og dagen etterpå så sendte sekretæren pressemelding om at det va en spøk.
snakk om fritak av egne meninger selv en pers. med så mye makt som han
Ikke bare får det deg til å slappe av, det øker forbrenninga også. Jeg tror faktisk det er en tråd om nøyaktig det samme på NorCan, søk litt der så får du nok finfine svar.
Sitat av Polar-
Arnold tok seg iallefall en feit en etter trening nå og da.

http://www.youtube.com/watch?v=YJRg5fGN-sQ
Vis hele sitatet...
Litt av en egotripp, ligger i sofaen, chiller og spiser kake. Mens ca 20 andre må stå rundt i rommet.
I tillegg røyker han joint å har ei skjorte det står " Arnold is numbero uno " på.
Måtte faktisk le høylytt.
Om jeg ikke tar feil så har han nettopp vunnet Mr. Olympia i det klippet. Da har man lov til å være litt høy på pæra.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har forstått det sånn at cannabis er bra for restitusjon. Jeg røyker ofte ren marijuana (Tobakk er fy) etter hard styrketrening, og dette påvirker meg absolutt ikke negativt!
Røyking av marihuana kan øke puls og hjertefrekvens, du som bruker registrerer nødvendigvis ikke dette siden du sitter med en følelse av avslapping og "indre" ro..hehe

Men jeg tviler på at økt puls og hjertefrekvens er noe man vil ha mens man restituerer.
Marihuana anses jevnt over som "chill-out", men det gir kroppen mye å jobbe med.
Tenk på at de fleste som dyrker Cannabis ikke bryr seg om sprøytemidlene de bruker er godkjente for bruk på planter som skal benyttes innen nærings/nytelses-industrien eller lignende.
Kroppen må fordøye langt mer enn bare Thc for å si det slik.
Det er ikke direkte farlig for restitusjonen om du får på etter trening. Tarmsystemet ditt tar dårligere opp aminosyrer/proteiner, nå veit jeg ikke hva du trener eller hvor seriøs du er, men det er i hvertfall noe som bør bekymre enhver bodybuilder. Det jeg ser på som det største problemet er at kostholdet blir dårligere. Dette gjelder i hvertfall for meg, jeg synes i hvertfall det er vanskelig å spise 7-8 nøye sammensatte måltider hver dag. Det blir fort litt mye tilltak i lengden hvis man skal være 420 hele tiden.
Som canislupus sa, røyk, snus og marihuana får pulsen din til å gå opp selv om du føler deg mer avslappet. Så det hjelper nok ikke, snarere tvert om.
Sist endret av HStern; 19. september 2008 kl. 04:49.
Sitat av HStern
Som canislupus sa, røyk, snus og marihuana får pulsen din til å gå opp selv om du føler deg mer avslappet. Så det hjelper nok ikke, snarere tvert om.
Vis hele sitatet...
Kanskje en av grunnene til at vi har GHB ? Bodybuildere som vil "slappe" av etter en økt.. Dog liker jeg ikke ghb selv.. koma stoff... og boler heller ikke..
Jeg har brukt det alltid etter trening og jeg har like mye effekt av treningen som de jeg trener med selv om de ikke røyker..
Liker og glede meg til og komme hjem til spliffen etter trening og bare chille!
Og føler jeg såfall får gjort noe ut av dagen og ikke bare sitte og røyke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann.

Som tittelen sier; Hvordan påvirker hasj kroppen når man trener? Hemmer det muskelvekst? Hemmer det restutisjon? Hjelper det? Eller spiller det ingen rolle what so ever?

Røyker hasj 1-3 ganger i uka pga litt bekymringer og stress i hverdagen nå, trener også aktivt. Som derfor får meg til og undre.

Mvh.
Det skal nevnes at hasj tynner ut blodet på samme måte som alkohol, ergo blodet blir pumpet raskere gjennom kroppen og man opptar mer oksygen i blodet. Dette er grunnen til at man også tester for cannabis når det er snakk om dopingtester innen idrett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
pakz: Kilder på dette?
Det er lenge visst at cannabis påvirker blodet på noen måter: Lavere blodsukker og det endrer også blodtrykket, men at hemoglobinet tar opp mer oksygen ved inntak av cannabis har jeg aldri lest/hørt om.
ZMA er tingen, bruk ZMA.
Sitat av pakz Vis innlegg
Det skal nevnes at hasj tynner ut blodet på samme måte som alkohol, ergo blodet blir pumpet raskere gjennom kroppen og man opptar mer oksygen i blodet. Dette er grunnen til at man også tester for cannabis når det er snakk om dopingtester innen idrett.
Vis hele sitatet...
Eh, nei. Sjekk Wadas liste, det står bare prohibited, og det er ikke listet sammen med stoffene som øker blodgjennomstrømning. Vil tro det har mer med atleter som rollemodeller å gjøre enn at det fremmer ferdigheter på noen som helst måte.
Sitat av timmeyh Vis innlegg
Røyker hasj 1-3 ganger i uka pga litt bekymringer og stress i hverdagen nå
Vis hele sitatet...
Høres ikke ut som en god løsning. Prøv å løse problemene/bli kvitt stresset, og oppsøk lege/psykolog
om du føler at du sliter psykisk. Selvmedisinering med cannabis har jeg bare sett ytterst få gode
resultater av.


Sitat av HStern Vis innlegg
Som canislupus sa, røyk, snus og marihuana får pulsen din til å gå opp selv om du føler deg mer avslappet. Så det hjelper nok ikke, snarere tvert om.
Vis hele sitatet...
En noe øket puls trenger ikke påvirke
restitusjon negativt. Har du ikke hørt om aktiv restitusjon?

Sitat av SnippeX Vis innlegg
Tarmsystemet ditt tar dårligere opp aminosyrer/proteiner
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde å vise til her? Jeg har aldri hørt om nedsatt fordøyelse eller opptak av næringstoffer som
følge av cannabisbruk.

Sitat av Ganjasynne Vis innlegg
Jeg har forstått det sånn at cannabis er bra for restitusjon. Jeg røyker ofte ren marijuana (Tobakk er fy) etter hard styrketrening, og dette påvirker meg absolutt ikke negativt!
Vis hele sitatet...
Det vet du ikke med
mindre du trener, spiser og sover helt likt i en gitt periode med og uten cannabis, og nøye måler resultatenen
(vekt, fettprosent, muskelvolum etc.)

Så vidt meg bekjent er det eneste som kan gjøre at cannabis påvirker trening negativt, sånn rent fysisk, at
det kan gi en beskjeden senkning i tesosteronnivået (merk beskjeden, dette er ikke snakk om like sterke
effekter som av fyto-hormonene i f. eks. humle eller soya, så vidt jeg vet).

Psykisk kan jo cannabisbruk gjøre at man blir mindre motivert til å trene, hvis det brukes daglig, men
dette handler jo om viljestyrke, og er ikke en dirrekte effekt av cannabis i seg selv.
jeg kan ikke komme med noen kilder eller noe sånt jeg kan bare snakke ut ifra erfaring å jeg vil si at å røyke hasj/pot etter trening er noe som hjelper for restutisjonen. for så sinnsykt som jeg fikk til å slappe av når jeg tok meg et par feite etter trening. men jeg trente på sykkel å kunne sykle opp til 5 mil på 1 dag. da var det sinnsykt digg å hjem å munche å chille!
Sitat av amhx Vis innlegg
jeg kan ikke komme med noen kilder eller noe sånt jeg kan bare snakke ut ifra erfaring å jeg vil si at å røyke hasj/pot etter trening er noe som hjelper for restutisjonen. for så sinnsykt som jeg fikk til å slappe av når jeg tok meg et par feite etter trening. men jeg trente på sykkel å kunne sykle opp til 5 mil på 1 dag. da var det sinnsykt digg å hjem å munche å chille!
Vis hele sitatet...
At det er sinnsykt digg betyr jo ikke at det fører til raskere, eller bedre restitusjon.
THC bryter ned testoseron nivået i kroppen også, kanskje ikke bryter ned, men du får mindre testoseron av det. Vil nok ikke tro det er veldig optimalt.
Sitat av penduftw Vis innlegg
THC bryter ned testoseron nivået i kroppen også, kanskje ikke bryter ned, men du får mindre testoseron av det. Vil nok ikke tro det er veldig optimalt.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder?
Jeg tror det er mest hva du gjør det til, synes du det er artig å trene så blir du å fortsette syns du det er kjedelig blir du nok å slutte.Mange topp trente folk røyker jo for å slappe av etter en hard treningsøkt.Feks Nick Diaz mma fighter trener jo 5 timer dagen mandag til fredag og tar en triathlon på lørdagen(bor i california har marijuana card pga adhd go figure).Og noen av plussene hans som fighter er utholdenhet.Så jeg tror det kommer ann på personen.Og alle vet jo att mj er ett meget behagelig og hjelpelig middel mot leddsmerter osv.Btw ingen oppfordring til bruk av ulovlige substanser kjøp heller øl det er mindre skadelig og skader ingen andre.
Sist endret av StaiN; 29. januar 2009 kl. 04:00.
Sitat av StaiN Vis innlegg
kjøp heller øl det er mindre skadelig og skader ingen andre.
Vis hele sitatet...
Now THATS bullshit! Hvor mange dødsfall i året forårsakes direkte eller indirekte av alkohol (øl)
kontra cannabis? Hvor mange sykehusinnleggelser eller turer på legevakten?

Ang. cannabis og testosteron, ser det ut til at det er en seiglivet gammel myte, på
samme måte som de fleste andre alvorlige bivirkninger av cannabis. Goolge it.
Det som er leit er at helsedirektoratet og norsk cannabisforum "bekrefter" dette med at cannabis gir lavere testosteronnivå. Erowid og andre seriøse avkrefter det. Det kan virke som det er en av de latterlige påstandene nixonadministrasjonen fant på i 60 åra for å forby planten. Så ble ihvertfall sagt på en nettside.

Orker ikke finne linker, satt å leste litt på det igår kveld. Må si jeg er skuffet, men ikke overrasket av helsedirektoratet som driver med propaganda, igjen.
Man blir jo tynnere av å røyke, så da er det ikke like lett og bulke. Tror ikke det har noe innvirkning på selve treninga, men dietten og sånt er jo like viktig.
Sitat av appel Vis innlegg
Man blir jo tynnere av å røyke
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent er ikke vekttap en vanlig bivirkning av cannabisbruk. Har du noen kilder som backer opp denne påstanden? Med unntak av noe nedsatt apetitt ved veldig hyppig bruk, ser jeg nemlig ikke hvordan cannabis skal gjøre brukeren tynn.
En ting jeg har lest, men husker ikke kilde;(
Er at cannabis gjør at nervebanene fra hjernen til musklene kommuniserer dårligere ved inntak av cannabis.
Nei, jeg har ikke kilder felix. Fant dette helt ut på egen hånd ;p Jeg er ikke den første jeg har hørt om som har lagt på seg etter man har slutta.
Jeg slenger ut en påstand om at hvis du blir tynn av å røyke så er det fordi du røyker så mye at du ikke lytter til kroppens signaler og ofte ikke gidder å lage deg mat. Dette har jeg ingen kilder på, kun basert på tidligere erfaringer Forøvrig har jeg nettopp sett meg nødt å begynne å mosjonere (lagt på meg litt..) Enten røyker jeg mindre, eller fått bedre selvdisiplin, eller så er det rett og slett en kombinasjon !
Jeg har lest en god del kroppsbegyning, ikke det at jeg er svær selv :P
Men ingen av stedene jeg lest på anbefalte cannabis, men noen nevte det ikke hadde noen negative virkninger.
Sist nevnte tror jeg på.
Sitat av appel Vis innlegg
Nei, jeg har ikke kilder felix. Fant dette helt ut på egen hånd ;p Jeg er ikke den første jeg har hørt om som har lagt på seg etter man har slutta.
Vis hele sitatet...
Ikke spesielt tungtveiende forskning må jeg si. Èn forsøksperson
og ingen hensyn til andre potensielt medvirkende faktorer? Hverken særlig kvantitativt eller kvalitativt. Useless.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Med unntak av noe nedsatt apetitt ved veldig hyppig bruk, ser jeg nemlig ikke hvordan cannabis skal gjøre brukeren tynn.
Vis hele sitatet...
Så du ser ikke sammenhengen mellom det å spise mindre og å bli tynnere? Altså, om du slutter å vanne blomstene dine så har de fortsatt godt med vann?

Det nytter ikke å skrike ut etter kilder, når du ikke engang selv kan innrømme det fullstendig normale: at man faktisk blir tynnere av å spise mindre.

Om du såklart ikke har noen kilder som motbeviser dette
Sist endret av tafsern; 2. februar 2009 kl. 13:11.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Så du ser ikke sammenhengen mellom det å spise mindre og å bli tynnere? Altså, om du slutter å vanne blomstene dine så har de fortsatt godt med vann?

Det nytter ikke å skrike ut etter kilder, når du ikke engang selv kan innrømme det fullstendig normale: at man faktisk blir tynnere av å spise mindre.

Om du såklart ikke har noen kilder som motbeviser dette
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet, er det folk som røyker vanlig tobakk som blir tynnere. Nå vet jeg jo bare att cannabis gir deg helt sinnsyke munchies kick.

Når jeg var syk en gang prøvde jeg cannabis for å få i meg mat. Funket.

Ellers har jeg prøvd det 1-2 ganger etter trening, vanligvis sliter jeg med konseptet "spis til du sprekker" som følger med treningen min, men jeg får GLATT i meg 10 brødskiver, m/melk og en shaker. Og da har jeg spist før trening.

Til frokost ellers kan jeg spise 3-5 brødskiver.

Så rent SUBJEKTIVT, alså min erfaring. Kan sporadisk bruk av cannabis (ikke daglig) øke apetitten din og hjelpe deg få i deg mat.
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Så vidt jeg vet, er det folk som røyker vanlig tobakk som blir tynnere. Nå vet jeg jo bare att cannabis gir deg helt sinnsyke munchies kick.

Når jeg var syk en gang prøvde jeg cannabis for å få i meg mat. Funket.

Ellers har jeg prøvd det 1-2 ganger etter trening, vanligvis sliter jeg med konseptet "spis til du sprekker" som følger med treningen min, men jeg får GLATT i meg 10 brødskiver, m/melk og en shaker. Og da har jeg spist før trening.

Til frokost ellers kan jeg spise 3-5 brødskiver.

Så rent SUBJEKTIVT, alså min erfaring. Kan sporadisk bruk av cannabis (ikke daglig) øke apetitten din og hjelpe deg få i deg mat.
Vis hele sitatet...

I agree. Jeg merker jo det at jeg får lyst på mat selv. Men jeg ville bare kommentere det faktum at man blir tynnere av å ikke spise/ha matlyst. Det sier seg egentlig selv:P

Enig med det du skrev
Sitat av felix_poker Vis innlegg
At det er sinnsykt digg betyr jo ikke at det fører til raskere, eller bedre restitusjon.
Vis hele sitatet...
nei det er sant nok men begynnte å trene vekter i desember å har lagt på meg 4kg den siste måneden å det er ikke med regnet fettet jeg har brent bort (ser godt at jeg har blitt tynnere i ansiktet) så at hasj bremser det ned noe jævli det tviler jeg sterkt på!

btw bruker whey tech designer protein, tricreatine malate, d-pinitol å d-ribose når jeg trener. å det hjelper!

Sitat av appel Vis innlegg
Man blir jo tynnere av å røyke, så da er det ikke like lett og bulke. Tror ikke det har noe innvirkning på selve treninga, men dietten og sånt er jo like viktig.
Vis hele sitatet...
dette er det dummeste jeg har hørt!
kjenner ikke 1 person som har gått ned av røyking tvert iomt. vet om MANGE som har lagt på seg...
Sist endret av amhx; 2. februar 2009 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mr.kilmister Vis innlegg
men jeg tror at det slower ned vokse prossessen og tar fra treningsorken, sånn var det på meg i allefall
Vis hele sitatet...
Ved intak av cannabis er det mye som kretser rundt i kroppen, visse "ulemper" med cannabis er at et flertall mennesker mister stor motivasjon og inetsiativlysten reduseres.
Hjertet slår hardere/fortere, kommer også ann på person til person.
Vel, så har man motivasjonslysten oppegående til litt ekstra fysisk trening vil jeg anta at det ikke har noen vidre betydelse på antall mindre muskelseller som eventuellt produseres. Ergo vil en bønne i seg selv før/etter trening ikke ha noen "reduserende" effekt på musklene.

Selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side, jeg har ingen kilder jeg kan holde meg til angående mitt utal.

Tar man 80mg efedrin, 300mg koffein og en liten jonas på det styrer ikke unna vektene akuratt, tvert i mot, man trenger ikke engang varme opp! (PS! oppvarming er viktig uansett)
Sist endret av rotskrot; 2. februar 2009 kl. 21:14. Grunn: Jeg loka
Nå skal det jo sies at man blir meget apatisk av å røyke. Så om du røyker etter trening kan det jo hende at du kanskje ikke er så veldig motivert dagen etterpå. Jeg snakker faktisk av egen erfaring da jeg røyker noen ganger i helgene og blir veldig apatisk dagene etterpå og vegrer meg for å trene. Ikke at jeg ikke har klart å gått på trening, tvert om. Men kanskje dette bare er meg. Ikke nødvendigvis farlig, men jo, apatisk blir man enten man vil eller ei. Uansett vil jeg ikke anbefale noen å røyke hvis man trener. hverken før eller etter. Jeg synes det går utover min egen fysiske helse av å røyke. Og jeg klarer heller ikke yte maks dagene etterpå. Mulig dette bare er meg, men jeg tror ikke jeg er det eneste tilfelle.

Er forøvrig ganske enig i det rotskrot sier over. Noe av det samme jeg skrev
Sist endret av zhpongl; 2. februar 2009 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mr.kilmister er en god kamerat av meg å bare så det er sagt, det er en stor forskjell på å røyke for å restuere å for å bli så fjern at du knapt nok klarer å reise deg ifra sofaen
hehe
Er forøvrig ganske enig i det rotskrot sier over det jeg skrev. Mye av det samme jeg skrev.
Sitat av rotskrot Vis innlegg
Ved intak av cannabis er det mye som kretser rundt i kroppen, visse "ulemper" med cannabis er at et flertall mennesker mister stor motivasjon og inetsiativlysten reduseres.
Vis hele sitatet...
Lie! When you're high, you can do everything you normally do just as well — you just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.

For å være helt ærlig hender det at jeg blir "bakstein", og litt daff dagen derpå, og jeg røyker ikke særlig ofte (lengre). Men det skjer kun med hasj, og litt mengder, gjerne et par tette, mens det ikke skjer i samme grad med grønt.
Sist endret av bubben; 3. februar 2009 kl. 03:20.
nei bubben. det er ikke løgn. ehm, så klart kan man fungere som normalt hvis man røyker jevnlig( i dette tilfelle ha like stor fremgang, ikke bli redusert på trening), men som sagt så mister man noe av motivasjonen og det kan derfor bli vanskelig å "gidde" ting som man normalt sett ville ha giddi. Det er jo ikke hver gang man orker å gå på trening, men man gjør det likevel. Om man da appåtil er en jevnlig røyker, så kan det være litt ekstra vanskelig å ta seg selv i nakken å gidde.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Så du ser ikke sammenhengen mellom det å spise mindre og å bli tynnere? Altså, om du slutter å vanne blomstene dine så har de fortsatt godt med vann?

Det nytter ikke å skrike ut etter kilder, når du ikke engang selv kan innrømme det fullstendig normale: at man faktisk blir tynnere av å spise mindre.

Om du såklart ikke har noen kilder som motbeviser dette
Vis hele sitatet...
Jeg tror du bør pusse brillene og lese innlegget mitt på nytt. Jeg sier at med unntak av NOE nedsatt apetitt ved VELDIG HYPPIG bruk så ser jeg ingen sammenheng mellom cannabisrøyking og redusert vekt.

Selvfølgelig går man ned i vekt om man spiser mindre, men et moderat cannabisbruk vil ikke føre til
at man spiser mindre, eller på annen måte (så vidt meg bekjent) føre til vekttap.

Got it?