Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 503
Kan Lar forlange urinprøve av meg etter jeg slutter i Lar?
Hvorfor spør LAR deg om urinprøve viss du er utskrevet derfra?
Trådstarter
3 0
Jeg er i Lar ennå og de sa nylig at jeg må regne med urinprøve pga lenge siden sist. Så planen er i løpet av påsken skal jeg sende de en mail at jeg slutter I Lar. Det er pga førerkort jeg ikke vil avgi urinprøve. Så det er derfor jeg spør her inne om de allikevel kan forlange urinprøve etter at jeg sier opp Lar
De kan selvfølgelig ikke forlange urinprøve etter du slutter i LAR, men fastlegen din setter deg garantert på urinprøver for å beholde lappen. Kanskje stikkprøver til og med, who knows
Trådstarter
3 0
��
Hvis du fordufter fra lar så fort urinprøver nevnes så er det høy sannsynlighet for at du har litt ekstra mel i posen.
Du kommer kanskje vekk fra lar(selvom jeg har sett folk som sliter med å få gjort det også), men helsevesenet samarbeider. Og ingen er interessert i cowboyer bak rattet. Så, du må nok regne med at det å flykte ikke fungerer så godt som du kanskje håper på
Fra Helsedirektoratets retningslinjer vedrørende LAR behandling og førerkort:

'Ved avsluttet substitusjonsbehandling kan helseattest gis med anbefaling om førerett for inntil ett år av gangen i tre år forutsatt at umeldte kvartalsvise kontroller viser fortsatt rusfrihet. Helseattest kan deretter gis med anbefaling om førerett for inntil fem år."


Så selv om du slutter i LAR må du da altså bevise din rusfrihet ved kvartalsvise urinprøver for å få beholde føreretten.

Du er nok temmelig fucked mtp førerkort dersom du ikke klarer å pisse reint
Sist endret av Junkhead; 4 uker siden kl. 00:05.