Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 13305
Sitat av Cannabidiol Vis innlegg
Med tanke på at du får tak i sterkere og mer potent hasj en weed så skal du aldri si aldri! Jeg personelig foretrekker brunt med tanke på at det er større sjangse for å finne kvalitet og det er mye mer røykings for penga (med mindre du finner god god weed, da pleier buddz'erne å være ganske fluffy så 0,5 g kan lett bli og er ganske overbevisende på øyemål 1g noe mange dealere utnytter ).
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok også mange er såpass prinsippfaste at de ikke kjøper fra en slik dealer igjen. Det er i allefall noe jeg ville gjort.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Jeg tror nok også mange er såpass prinsippfaste at de ikke kjøper fra en slik dealer igjen. Det er i allefall noe jeg ville gjort.
Vis hele sitatet...
Det fungerer også å klage til dealer, de skjønner at de ikke kan lure deg og vil slutte med det.
En venn klagde da han fikk 3g istedenfor 5g, og fikk deretter 2g "gratis" med på neste baggen han kjøpte, og dealer scammer han ikke lenger.
Sitat av Detectable Vis innlegg
Jeg tror nok også mange er såpass prinsippfaste at de ikke kjøper fra en slik dealer igjen. Det er i allefall noe jeg ville gjort.
Vis hele sitatet...
Har mann ikke vekt er det ingen vei til svaret! Jeg selv også viker unna dealere som "hustler" med mindre jeg kjenner dem og veit at som kunde har jeg klagerett! Men si du hadde møtt meg første gang og påsan er 0.5 for lite, hadde jeg heller aldri ringt deg igjen uansett om du hadde hatt ak47 smuglet for 1time siden fra amster i rumpa!

Sitat av fisk23 Vis innlegg
Om man møter de "rette" folka (merk; rette i hermetegn) tror jeg ikke det skal være spesielt vanskelig å få tak i noe som helst, noen plass.
Vis hele sitatet...
Vil si meg ganske enig der, kjenner man de rette folkene skal det ikke være no problem noen sted. Så klart vil det ikke være like enkelt som oslo, hvor det sikkert er 5000+ som selger dop. Men er ikke helt sikker på dette, så rett meg om jeg tar feil. Det er vel lettere og holde på pausene når en er ute på "bygda" iom. at jeg tviler på at det er røykings tilgjengelig der vær dag om man ikke har bil og kan dra til nabo bygda ?

Vært i en by like ved bodø, og der var det slik at en kar hadde i 3 dager. Så visste de om en annen kar som kom på de 3-4 neste dagene. Noen ganger var de på 1dag bare og andre ganger 1uke, tror det har veldig med folket og røyksuget! Men langt og gå, chillern og få!
Sitat av Norweedian Vis innlegg

Hasj fra Marokko dominerer hasjmarkedet og mesteparten derfra er sativa-dominert.
Vis hele sitatet...
Really? Er veldig sjelden jeg opplever å bli høy av vanlig marokk.
Blir som oftest bare stein av "standard" brunt.
Det er fordi det er mange faktorer som spiller inn på hvordan rusvirkningen på cannabisproduktet er. Det finnes mange varianter av cannabis sativa som gir en indica lignende effekt . Rusvirkningen er avhengig av cannabiodene og terpendene i det ferdige produktet - som igjen er avhengig av forskjellige faktorer (genetikk, miljø og høsting).
Itillegg blir THC degradert til CBD og andre cannabioder over tid (lys, varme og oksygen). I Marokko er de valigvis ikke så nøye med høstingsprossesen, og cannabisplantene blir ofte tørket og bearbeidet i høy varme og sterkt sollys. Deretter er det en lang reise til Norge..
Sitat av loupes Vis innlegg
Å smugle til Norge er en narkosmuglers verste mareritt. Vi ligger langt nord og med mindre man flyr må man gjennom hele EU før man kan krysse grensen til Norge. Er nok dårlig profitt i det
Vis hele sitatet...
er det ikke bare å løpe over i kirkenesområdet fra russland da? (ikke det at jeg vet ossen det ligger ann med bevoktning da )
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Really? Er veldig sjelden jeg opplever å bli høy av vanlig marokk.
Blir som oftest bare stein av "standard" brunt.
Vis hele sitatet...
Det er den oppfatningen jeg sitter igjen med etter å ha lest på diverse steder over årene, bl.a. på ICMag-forumene og artikler hos Cannabisculture.
Jeg skal ta å komme tilbake med link(er) hvor det blir nevnt når jeg finner det igjen.

Jeg har aldri vært til Marokko selv.

Men det skal være generelt mer sativadominert enn indica over der.
Det har også for meg sett sånn ut etter å ha sett en del klipp fra under produksjonen i Marokko, diverse klipp samt dokumentarne "Hashish" som er en tysk dokufilm som følger noen bønder der nede fra høsting til produksjon av hashish. Anbefales å se.

Men når du snakker om standard marokk så er vi ikke lenger inne på om det er sativadominert eller indicadominert. Standard marokk, spesielt "tørrokk", er gammel hasj. Beviset på at den er gammel ligger gjerne i at den er veldig tørr og har liten eller ingen spesiell aroma over seg. Over tid vil THC og CBD omdannes til CBN. CBN er bare rundt 10% så psykoaktivt som THC opprinnelig var og gir heller ikke samme 'high' som THC eller THC\CBD komboen. Det vil gi deg en mer 'fucked up' følelse, desorientert, søvnig, 'fordummende' effekt, noen vil gjerne kalle det stein, men det er definitivt ikke en rus man burde assosiere med god Cannabis ei heller stein-følelsen man kan få av en (god) Indica.

Jeg skal ikke påstå at all Marokk er sativadominert og det har jeg heller ikke gjort, men som sagt, at det er flere arter som er sativadominert enn indica over der er det jeg sitter igjen med etter å ha lest litt her og der over årene.

Fra personlig erfaring gir en god og fersk marokk en oppløftende rusfølelse som gradvis går over til en blandingsfølelse.


Edit: Hvis det er noen som vil kjenne på CBN'ens effekter kan de røyke 'skrap'.
Sist endret av Norweedian; 28. november 2011 kl. 02:04.
Kan si meg enig i at grønt er noe som kommer og går som det selv vil. Har man gode kontakter er det stort sett alltid mulig å få tak i likevel, dog.
Smugles grønt inn til Norge også...
http://www.toll.no/upload/Bilder/beslagbilder/2011/110210marihuana.jpg
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Smugles grønt inn til Norge også...
http://www.toll.no/upload/Bilder/beslagbilder/2011/110210marihuana.jpg
Vis hele sitatet...
akkurat slike poser de jeg nevnte tidligere i tråden bruker amsterweed ah
Du mener left overs som de ikke får solgt i Amster
Her jeg bor stikker jeg ut av døra og ringer en kjekk herremann som gjerne bytter en pose med grønt mot litt penger. Alt gjort på under to timer.
Sist endret av Dodecha; 1. desember 2011 kl. 13:08.
Sitat av Lindberg Vis innlegg
jeg og no kompiser gikk forbi en skole og trudde vi satt fast i en tids loop der vi ble sugd tilbake til starten av skola vær gang vi kom nært slutten. Det opplever man ALDRI med brunt.
Vis hele sitatet...
Akkurat det har skjedd med meg flere ganger og jeg har lest om flere som har opplevd det, noen her med teorier om hva det kan være?
Lurer på om det ikke er noe som er vært å forske på..
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Det er den oppfatningen jeg sitter igjen med etter å ha lest på diverse steder over årene, bl.a. på ICMag-forumene og artikler hos Cannabisculture.
Jeg skal ta å komme tilbake med link(er) hvor det blir nevnt når jeg finner det igjen.

Jeg har aldri vært til Marokko selv.

Men det skal være generelt mer sativadominert enn indica over der.
Det har også for meg sett sånn ut etter å ha sett en del klipp fra under produksjonen i Marokko, diverse klipp samt dokumentarne "Hashish" som er en tysk dokufilm som følger noen bønder der nede fra høsting til produksjon av hashish. Anbefales å se.

Men når du snakker om standard marokk så er vi ikke lenger inne på om det er sativadominert eller indicadominert. Standard marokk, spesielt "tørrokk", er gammel hasj. Beviset på at den er gammel ligger gjerne i at den er veldig tørr og har liten eller ingen spesiell aroma over seg. Over tid vil THC og CBD omdannes til CBN. CBN er bare rundt 10% så psykoaktivt som THC opprinnelig var og gir heller ikke samme 'high' som THC eller THC\CBD komboen. Det vil gi deg en mer 'fucked up' følelse, desorientert, søvnig, 'fordummende' effekt, noen vil gjerne kalle det stein, men det er definitivt ikke en rus man burde assosiere med god Cannabis ei heller stein-følelsen man kan få av en (god) Indica.

Jeg skal ikke påstå at all Marokk er sativadominert og det har jeg heller ikke gjort, men som sagt, at det er flere arter som er sativadominert enn indica over der er det jeg sitter igjen med etter å ha lest litt her og der over årene.

Fra personlig erfaring gir en god og fersk marokk en oppløftende rusfølelse som gradvis går over til en blandingsfølelse.


Edit: Hvis det er noen som vil kjenne på CBN'ens effekter kan de røyke 'skrap'.
Vis hele sitatet...
I fjor ble det introdusert Pakistanske-gener av noen bønder i Marokko. Disse genene er i ferd med å spre seg og krysse seg med de opprinnelige genene i Marokko. De pakistanske genene skal gi et mer potent produkt og resulterer hovedsaklig i 3 forskjellige phenotypes ved krysning med de Marokkanske variantene. Det er altså grunn til å tro at hasjen fra Marokko vil bli mer potent og vil ha større variasjon i tiden framover.

Se Strain Hunters ekspedisjon fra Marokko. Det er en stund siden jeg så dokumentaren - så tar forbehold om feil.

Det som blir omtalt som "tørrokk" trenger ikke å være gammel hasj. De ulike typene kommer hovedsaklig av hvordan hasjen blir framstilt.

Konsistensen trenger heller ikke ha å noe å si for kvaliteten. Plantematerialet i hasjen er ofte grunnen til at hasjen blir hard - på samme måte som at det finnes marjiuana varianter som er enkel å smuldre opp, mens andre er vanskeligere å arbeide med.
Det er også mange andre faktorer som spiller inn...

*Er usikker på forholdet mellom sativa/indica på de pakistanske genene.
Sist endret av sonmarak; 1. desember 2011 kl. 21:57.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei, jeg har endel venner som er inne i "hasjmiljøet" og de klager mye over at det nesten ikke selges grønt i området. Jeg vet ikke om det bare er sånn her jeg bor, eller om det er sånn i store deler av norge. nesten alle sier at grønt er bedre enn brunt, og de sier også at de heller vil ha grønn, fordi man vet aldri hva som er tilsatt i hasj.. noen som vet hvorfor det er så lite grønt?
Vis hele sitatet...
Jeg vil anta at det er pga. at hasj er lettere å smugle langt, fordi det er mer kompakt og tar mindre plass. 1kg med hasj, er mye mindre enn 1kg med mariuana, tror jeg. Så det er sikkert mye mer stress å smugle det.

Og Norge er jo ganske avsidesliggende i forhold til de verdensdelene hvor majoriteten av både hasjen og mariuanaen blir produsert, så det er ikke unaturlig slik jeg ser det at det som finner veien helt opp til Norge, er mest hasj. Ergo mest hasj på gatene også.
Sist endret av barbadius123; 2. desember 2011 kl. 12:06.
Sitat av barbadius123 Vis innlegg
1kg med hasj, er mye mindre enn 1kg med mariuana, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. 100g hasj kan du legge rett i bukselomma uten at det synes fra utsiden. 100g weed blir en stor ball på innerlomma i jakken som både synes og luktes fra utsiden.

Uansett, det er egentlig ikke så vanskelig å få tak i weed i utkanten av Norge heller. Det handler kun om hvem man kjenner og hvor langt man tør å gå for å stifte nye bekjentskaper. Dop finnes i stort sett alle kriker og kroker hvor det sirkulerer penger.
Det er ikke vanskelig å få tak i, men kanskje litt vanskeligere å skaffe kontakter. Der jeg kjøper gros det i norge.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Jesse_P Vis innlegg
Kjenner et par-tre som dyrker så har sjelden problemer med å få tak i weed. God weed derimot er noe helt annet... Jeg kjøper faktisk stort sett hasj selv om jeg har tilgang til pot med mindre poten er spesielt god...
Vis hele sitatet...
Du kjenner folk som dyrker i Norge, men som har dårlig weed? Gjerne god kvalitet på "hjemmedyrka".
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Du kjenner folk som dyrker i Norge, men som har dårlig weed? Gjerne god kvalitet på "hjemmedyrka".
Vis hele sitatet...
Om den er god eller ikke kommer helt ann på dyrkeren.Det er mange som dyrker uten og ha peiling og da blir resultatet dårlig.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Du mener left overs som de ikke får solgt i Amster
Vis hele sitatet...
og hvorfor skal de risikere masse for å sende skiten over til ett lite land langt i nord med store straffer for slikt? neidu, tror heller den weeden vi får er fra andre steder om noen selger amster-weed er det trolig ikke left-overs fra coffee-shops

Sitat av Ffojt Vis innlegg
Du kjenner folk som dyrker i Norge, men som har dårlig weed? Gjerne god kvalitet på "hjemmedyrka".
Vis hele sitatet...
det kommer helt ann på hvor erfaren dyrker er, og hvor godt han har stellt med plantene. også kan du forklare hvorfor amter weed som sikkert er grodd i store anlegg holder så høy kvalitet?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
og hvorfor skal de risikere masse for å sende skiten over til ett lite land langt i nord med store straffer for slikt? neidu, tror heller den weeden vi får er fra andre steder om noen selger amster-weed er det trolig ikke left-overs fra coffee-shops
Vis hele sitatet...
Det er trolig leftovers fra folk som supplerer coffe-shops, som ikke er av god nok kvalitet det er snakk om.. ikke noe som Ola nordmann ikke klarte å røyke før han måtte reise hjem..
Sist endret av Aaatcho; 8. desember 2011 kl. 20:39.
Sitat av overandout Vis innlegg
Kan vel ha noe å gjøre med at det er lettere å smugle hasj, da det er mer kompakt.
Vis hele sitatet...
Sitat av trippy Vis innlegg
Fordi grønt er dyrket i Norge, brunt er importert. Grønt tar mye mere plass enn brunt så det blir ikke like lønnsomt å smugle det
Vis hele sitatet...
Sitat av Snill undulat Vis innlegg
Selv om etterspørselen er stor for grønt, er hasj et mye lettere produkt å smugle siden det tar fysisk mindre plass per gram. Det er vel det man kaller massetetthet.
Vis hele sitatet...
Sitat av barbadius123 Vis innlegg
Jeg vil anta at det er pga. at hasj er lettere å smugle langt, fordi det er mer kompakt og tar mindre plass. 1kg med hasj, er mye mindre enn 1kg med mariuana, tror jeg. Så det er sikkert mye mer stress å smugle det.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om dere har vært bort i sjettonger som er hardpressa grønt. Kan sverge at en 5 hasj ikke er så mye større enn 5g sjettong hardpresset grønt. Det som er interessant er egentlig at prisen er en god del høyere på grønt, volum burde i prinsippet ikke være noe problem. Jeg tror du kan tjene på grønt når det gjelder volum / pris forholdet. ( hvis du hardpresser det)
Sist endret av Kommunisten; 8. desember 2011 kl. 20:55.
Fordi du ikke importerer nok. I know you can do it better, common!
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Vet ikke om dere har vært bort i sjettonger som er hardpressa grønt. Kan sverge at en 5 hasj ikke er så mye større enn 5g sjettong hardpresset grønt. Det som er interessant er egentlig at prisen er en god del høyere på grønt, volum burde i prinsippet ikke være noe problem. Jeg tror du kan tjene på grønt når det gjelder volum / pris forholdet. ( hvis du hardpresser det)
Vis hele sitatet...
Har ikke hørt om det før, men det hørtes ut som om det ødela litt "weed" følelsen.
Det er digg å sitte der og ta en bud opp fra baggen, legge i bongen og se det brenne. Hasj er ikke så mye å se på mens man røyker.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Har ikke hørt om det før, men det hørtes ut som om det ødela litt "weed" følelsen.
Det er digg å sitte der og ta en bud opp fra baggen, legge i bongen og se det brenne. Hasj er ikke så mye å se på mens man røyker.
Vis hele sitatet...
Det blir en flatklemt bud bare? Men jeg er enig i hva du sier er så mye mer fantastisk å se en stor budd som ser ut som et forvokst juletre.