Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 13312
Får en joint imorra på 1g, hvor lenge tror dere jeg vil være høy? Hvis jeg røyker på dagen, når kan jeg liksom gå hjem igjen?



Info om meg:

-Veier 70 kg
-Ikke røyket tidligere
Umulig å si, alle tåler forskjellige mengder weed. Regner med du snakker om weed som gress, og ikke blander det med svart/brunt? Husk at det er ikke det samme. Prøv deg frem - ta et par trekk og vent et kvarters tid. Kjenner du lite, prøv litt fler Kos deg.
Av egen erfaring, så delte jeg og en kompis ca 1.5g, og rusen varte i en 3-5 timer
Du kan jo også cappe den, dvs at du tar av gløren. Men pass gjerne på gløren og, den er som regel ganske stor, i forhold til vanlig tobakk.

Men det er jo som sakt ingen fasit på dette.
Anyway, enjoy!
Hvis du aldri har røyket før kan det hende at du ikke blir fjærn i det hele tatt. Bruker å være slik de aller første gangene.

Hvis du starter kl 1200 vil du kanskje være litt "buzzed" kl 1400, det avhenger selvfølgelig etter kvaliteten på piffet.
Men er det en hasj- eller weedjoint?
Trådstarter
Er en weedjoint.
Hvis du aldri har røyka før så skal du ikke røyke et gram på flekken. Husk å ta et par trekk først og gi det tid til å virke litt for å se hvor bra det. Hvis du får effekt av et eller to trekk så er det ganske bra, hvis det i tillegg utvikler seg enda mer effekt etter en 10 minuttes periode så kan det være greit å ta det litt rolig. Det er IKKE en siggarett.
Første gangen jeg røykte gikk jeg hjem etter en time eller to. Det er ikke som å være full, og det eneste som synes er at du kanskje er litt rød på øynene.. Man kan også lukte det av klærne så der bør du passe deg litt. Husk også å holde røyken i lungene en god stund før du blåser ut. Mange merker ingenting første gangen, og dette kan jo også skyldes fordi de ikke trekker ordentlig.
Trådstarter
Hvordan i huleste skal jeg passe på at klærene mine ikke lukter ?
Sitat av veltins Vis innlegg
Hvordan i huleste skal jeg passe på at klærene mine ikke lukter ?
Vis hele sitatet...
Fyr den utendørs, eller med vinduet oppe om du er inne Evt. ta av deg genseren/skift når du kommer hjem.
Unngå at du blåser røyk direkte på klærne dine. Eventuelt spray noe parfyme hvis du har noia på lukten.

Hvor lenge rusen vil vare kommer an på. For det første hvor bra kvalitet det er på det du røyker, og hvordan kroppen din reagerer som førstegangsbruker. Kanskje du ikke blir stein i det hele tatt.

Du kan jo ta en titt her:
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml
Det kan sitte i ånden en stund også, så drikk noe med litt lukt om du skal skjule det
Tyggis *titegn*
Du trenger ikke holde røyken lenge nede i lungene. Et par sekunder er nok.

Ikke sikkert du merker noe siden dette er første gangen din. Merker du det, dog, så er 1 gram altfor mye. Kommer jo selvfølgelig an på hvor bra kvalitet dette er da. Anslå en times tid at du er på topp, totalt 3 timer ca med effekt, 4 timer før du er helt normal igjen.

0,2 er nok hvis det er bra saker. Mekk deg flere jointer fordelt på det grammet er min anbefaling. Merker du ikke noe av 2 jointer (0,4g) så sparer du resten til en annen gang.
Ok, så nå at du fikk 1 joint med 1 gram i. Sørg for at den jointen er king size og stappa med grønt, og veldig lite tobakk om noe i det hele tatt. 1 gram tar opp litt plass ser du, så du ikke blir scammet.

Good luck
1g god weed alene pleier å få den mest innbarka røykeren pissfjern.

Del den opp i 3 jointer ala 0.33g each?
Kos tre ganger det.
Sist endret av Bombasa; 16. januar 2011 kl. 22:20.
Trådstarter
Går det ikke ann å røyke litt av den, også bare slukke den igjen? Og, hvordan skal jeg se om det er noe tobakk i den ? Må jeg åpne den også sjekke da :/?
Tobakken blander du i før du røyker. Anbefaler deg å søke litt på forumen her før du prøver
Trådstarter
Jeg vil ikke ha tobakk i den. Men dere sa jeg skulle sjekke om det var d, så jeg ikke ble svindlet
Jeg LOVER deg, om du kjøper en joint med 1g i er det MAKS 0.1g i den. Kun noobs kjøper ferdigrulla.
Sist endret av sofa; 16. januar 2011 kl. 22:28.
Sitat av veltins Vis innlegg
Går det ikke ann å røyke litt av den, også bare slukke den igjen? Og, hvordan skal jeg se om det er noe tobakk i den ? Må jeg åpne den også sjekke da :/?
Vis hele sitatet...
Bare å rive opp jointen det å se etter det.

Det absolutt værste som skjer er at du må rulle på nytt. Med mindre du nyser i det du åpner den og weeden sprer seg over halve rommet..

Uansett virker 1g overkill. Ville absolutt anbefalle deg å dele den opp i mindre jointer..
Trådstarter
Javel, da får jeg åpne den og sjekke når jeg får den ..
Nå skal jeg være litt kjip her og si at hvis du "liksom må tenke på når du kan gå hjem igjen" er du antakelig ikke gammel nok til å røyke weed. Men du kommer nok til å gjøre det uansett så:

Som de andre skriver her, del jointen opp litt..gjerne i tre. Du kommer nok ikke til å merke noe spesielt de første gangene da cannabis rusen er noe du må bli vant til for å få full uttelling.

Tipper du føler deg litt avslappet og at "noe er annerledes" i ca et par timer hvis du tar deg noen gode trekk. Enjoy
Trådstarter
Sitat av Titi Suru Vis innlegg
Nå skal jeg være litt kjip her og si at hvis du "liksom må tenke på når du kan gå hjem igjen" er du antakelig ikke gammel nok til å røyke weed. Men du kommer nok til å gjøre det uansett så:

Som de andre skriver her, del jointen opp litt..gjerne i tre. Du kommer nok ikke til å merke noe spesielt de første gangene da cannabis rusen er noe du må bli vant til for å få full uttelling.

Tipper du føler deg litt avslappet og at "noe er annerledes" i ca et par timer hvis du tar deg noen gode trekk. Enjoy
Vis hele sitatet...
Alder har egentlig ikke noe å si. Marijuana rusen er ikke fysisk avhengig, den er jo psykisk. Så jeg tenker sånn: så lenge du er mentalt sterk kommer det ikke til å bli noen enorme konsekvenser.
Sitat av veltins Vis innlegg
Alder har egentlig ikke noe å si. Marijuana rusen er ikke fysisk avhengig, den er jo psykisk. Så jeg tenker sånn: så lenge du er mentalt sterk kommer det ikke til å bli noen enorme konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Har du lyst til å fortelle oss hvor gammel du er? Og skriv gjerne hvordan det var etter at du røyka den.

Kos deg
Trådstarter
Kan godt oppdatere dere senere.
Sitat av veltins Vis innlegg
Alder har egentlig ikke noe å si. Marijuana rusen er ikke fysisk avhengig, den er jo psykisk. Så jeg tenker sånn: så lenge du er mentalt sterk kommer det ikke til å bli noen enorme konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke fysisk avhengig, helt riktig, men det er nettopp fordi det kan påvirke psyken at jeg ville ventet til jeg var litt eldre. Flere studier peker nå på at å røyke weed i ungdomsfasen, når utviklingen av individet er spesielt sårbart, kan være uheldig.

Sier ikke at det er farlig, jeg sier bare at det kan absolutt være en fordel å vente med røykinga til man er noenlunde passert 20. De fleste tror vel at de er mentalt sterk i ungdomsåra :P

Jeg er tilhenger av Cannabis forresten, men generelt har jeg sett en trend gjennom et langt liv at det KAN være fordelaktig å vente med røykekarrieren til en er ferdig med tenårene.

Ikke én weedsmoker jeg har kjent eller snakket med har noensinne snakket varmt om å røyke i ung alder. Nå snakker jeg ikke om én fyrings, men å fyre jevnlig over tid i individualiserings- og sosialiseringsfasen.
Enig som Krokodille sier. Begynn med 2-3 trekk vent 10-15 min for å føle deg litt fram, fordi weed er ikke det samme som tobakk :P. Vet om mange som prøver en joint for første gang som røyker den opp med engang pga de ikke kjennte effekten på de 2 første trekkene å røkte den opp med en gang å fikk en dårlig opplevelse.

Konklusjon ta det rolig og du vil få en god opplevelse. Husk at cannabis er ment for å være chill :b
Ikke tving på deg rusen. La rusen komme til deg.
Ikke røyk fort, ta din tid. Hold trekket nede i noen sekunder før du slipper røyken ut. Igjen, ta deg god tid.
Ser du skriver at du skal åpne jointen for å sjekke om det er mye tobakk, ikke gjør det hvis du ikke greier å rulle... da kan du fort få et problem.

Som alle andre her sier så andbefaler jeg deg å feks røyke halve jointen og så cappe den og røyke resten senere.
når jeg røyker så pleier jeg å føle meg sån nogen lunde normal etter 1-2timer, men har litt noja for å treffe på andre folk fordet..

Etter 3-4 timer så er du nesten garantert ikke rød i øynene lengre og du er nok ganske fin i formen, 3-4 timer er egentlig litt lenge, men bedre å være på den sikkre siden.
Sitat av PainOfSalvation Vis innlegg
Hvis du aldri har røyket før kan det hende at du ikke blir fjærn i det hele tatt. Bruker å være slik de aller første gangene.
Vis hele sitatet...
Det samme sa jeg også, satt der å røyka å bare: dette funker nu faen meg ikke, å røyket mere, å kompisen ble jo selvfølgelig høy å begynte å tulle osv.. jeg ble frustrert over det, men putselig kjente meg helt rød sprengt på øyene, å putselig wooooi å flirte av youtube logoen, resten var helt good ikke noe stress å aldri vorret så avslappet.
[men det var ikke førstegang, men første gang jeg røyket uten alkohol]


Kos deg
Ville nok blandet ut weed`en med litt tobakk om du røyker første gang.
Det river antakelig godt i halsen din om du skal røyke den ublandet. Som nevnt tidligere, så ikke forvent deg noe rus første gangen, og ta det pent.
Vil tro at 0,2-0,3g er mer enn nok for deg denne gang.

Om du skal sjekke hvor mye du har fått, ville jeg bare tatt et vanlig sigarettpapir, om den kan bli rullet som en "normal" rullings, er du ikke langt i fra grammet. Har du problemer med å rulle, så kan du røyke fra pipe/bong, eller også bruk winnertip, så røsker du av filteret etterpå.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Ville nok blandet ut weed`en med litt tobakk om du røyker første gang.
Det river antakelig godt i halsen din om du skal røyke den ublandet.
Vis hele sitatet...
Der er jeg helt enig! Om du skal ha 1g, er det nok lurt å dele opp i 3x0.33g joints. Som fortsatt er blannet med tobakk. Ellers vil du få en helt feil følelse av det, og veldig vondt i halsen. For sterk første gang kan gjøre stemmen din rar i noen timer, nesten som når du choker på vanlig røyk, bare kraftigere påvirkning.
Tips 1: Stikk innom nærmeste helsekost og kjøp deg pollen dråper for øynene, da er det mye vanskeligere å se det på øynene dine da det tar bort rødfargen. Ang. tid er alle forskjellige. Røyker du nesten aldri så ville jeg vel sagt hvertfall 3 timer da det er å anbefale etter en Joint med 1g weed i. Når du er innrøyka tar kanskje en 3 kvarter etter du fyra jonasen og det er ikke synlig. Du får samtidig en egen evne til og skjule at du er skækk . Tips 2 : Kjøp med deg litt godteri med en del sukker i og spis det før du går hjem da det booster blod sukkeret og får deg til og virke og se mer våken ut. Du har nok ikke noe imot dette med Munchies uansett . 5 Cents from a Daily Stoner.
Hva skjedde?
Sitat av Awarize Vis innlegg
Der er jeg helt enig! Om du skal ha 1g, er det nok lurt å dele opp i 3x0.33g joints. Som fortsatt er blannet med tobakk. Ellers vil du få en helt feil følelse av det, og veldig vondt i halsen. For sterk første gang kan gjøre stemmen din rar i noen timer, nesten som når du choker på vanlig røyk, bare kraftigere påvirkning.
Vis hele sitatet...
Å røyke 1g som førstegangsbruker er unødvendig, helt enig! Du vil ikke få den rusen som du helst skulle ønsket, den rusen du kommer til å få vil mest sannsynlig være litt i overkant drøy, alt kommer ann på hvordan du tåler cannabis og hvordan det fungerer på deg som førstegangsbruker. Røyk 0.33gram's joint først som nevt, så kan du eventuellt øke doseringen om det ikke funket bra nok.
yeah! hva skjedde?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
0.33gram's joint først som nevt, så kan du eventuellt øke doseringen om det ikke funket bra nok.
Vis hele sitatet...
Igjen ganske enig. Prøv på 0.33 jointen først, om dette ikke funker, så kan du ta resterende weed å mekke en o.66 joint. Det er dobbelt så mye, gir deg også sjangsen til å prøve frem litt.

Husk også at du merker bemerkelig mye mer andre gang, om du syntes 1 gang var litt svak.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Jeg er beldig spent på hvordan det kjentes for deg, eventuelt om du fikk noe effekt av det.

jeg røyka 2-3 ganger før jeg fikk noe annen effekt en hosting :P
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Jeg er beldig spent på hvordan det kjentes for deg, eventuelt om du fikk noe effekt av det.

jeg røyka 2-3 ganger før jeg fikk noe annen effekt en hosting :P
Vis hele sitatet...
Sikker på at du hadde fått bra saker da? Om selger vet det er en fersking, kan det hende du fikk en klomp med tobakk.

Og du kjenner veldig lite de første gangene. Om du i tilleg hadde en litt for sterk blanding, vil du egentlig ikke kjenne noe. Blir som folk med AD/HD i større grad, om de drikker energidrink eller lignende, rekker de ikke å bli hyper før kroppen har brutt ned all energien, og de blir trøtte.
Jeg vil tro du kan dra hjem 3-5 timer etter jointen, spørs mye du pleier å røyke.
Hvis du er redd for å bli tatt, vil jeg anbefale deg å skaffe deg cleareyes.
Hvis du ikke røyker weed til vanlig, så ville jeg kanskje delt den opp.
1g er ganske mye i en joint.