Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 13192
God kvelden, jeg går rett på sak. Er det noen som kan noen triks for å friske opp gammel tørr rulletobakk? Ment til sigarettpapir, ikke pipe (hvis det er noen forskjell på tobakken). Om det går an å tilsette litt vann eller annet? Noen som vet?

Det gnager meg så hardt i nervebanen, for jeg har nemlig ei god pakke Blå Strek 3 liggene, nesten umulig å få tak i her i landet. Derfor er det så surt når den er blitt såpass knusktørr at rulling blir vanskelig.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Brukte iallefall før i tiden å legge en potetskive oppi før vi la tobakken i kjøleskapet. Funka det

edit: skrivefeil
Sist endret av ha12d; 5. januar 2011 kl. 20:52.
Se hva jeg fant: http://www.wikihow.com/Rehydrate-Stale-Tobacco

Håper den kommer til hjelp .
Tøm et par dråper vann i pakken og gnu det inn!
Det funker for meg
Sitat av ha12d Vis innlegg
Brukte iallefall før i tiden å legge en potetskive oppi før vi la tobakken i kjøleskapet. Funka det

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
Funker som bare det på tørr løs snus.
En potetskive i boksen i kjøleskape ett par timer å den er så god som ny
Still am.
Totskalle's Avatar
Trådstarter
Det smaker ikke potet av tobakken etterpå da?
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Nei, ingen smak av tobakken etterpå. Tror kun fuktighet blir tatt opp, ikke smak
putt nokke peppar oppi..funkar pong det
veit man får kjøpt sånne stein greier man har i pakka i ymse tobakk sjapper..
Pakket tobakken inn i litt vætet tørkepapir en gang jeg var i nød, funket bra! Bare legg tobakken i tørt tørkepapir etterpå og klem ut den verste fukten.
Potet og agurk fungerer supert både på tobakk og snus.
Legg 1 eller 2 agurkskiver i tobakkspakka, da trekker fukta inn i tobakken