Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2752
Hei!

Håper dere lar denne tråden stå, da dette er veldig viktig for meg.
Kan fortelle litt om hvorfor jeg lurer på dette.

Har siden jeg var 15 år slitt veldig med sosial angst, og prøvd et titalls med c-preparater (ssri, lykkepiller, antipsykotika) osv.
Det siste året har jeg brukt imovane og sobril, noe som fungerer godt.
Men dette er piller som desverre har et avhengihetspotensiale og det påvirker psyken.

Så det jeg lurer på er om en strain (feks Harlequin eller cannatonic) som inneholder mere cbd enn thc kan være en løsning? Vil helst ha i meg bare CBD.

Hvilke reseptorer i hjernen virker CBD på?

Setter stor pris på svar, da jeg ikke har funnet det.

Mvh :-)
Cannabidiol has no affinity for CB1 and CB2 receptors but acts as an indirect antagonist of cannabinoid agonists.

Recently it was found to be an antagonist at the putative new cannabinoid receptor, GPR55, a GPCR expressed in the caudate nucleus and putamen. Cannabidiol has also been shown to act as a 5-HT1A receptor agonist
Trådstarter
68 8
Okei, men hvordan skal da CBD virke mot angst? Benzo og alkohol fungerer jo på de forskjellige gaba reseptorene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Henkal Vis innlegg
Okei, men hvordan skal da CBD virke mot angst? Benzo og alkohol fungerer jo på de forskjellige gaba reseptorene.
Vis hele sitatet...
GABA har ikke monopol på angstdempende effekter.

CBD/Cannabidiol er en agonist for 5-HT1A reseptorene, som gir angstdempende effekt, studierapport.

CBD virker også på μ og Δ opioid reseptorene, μ-opioid reseptorene har innvirkning på GABA systemet.
Trådstarter
68 8
Takker for svar interessant.

Vet det ikke er mange som har vært borti strains med høyere cbd enn thc, evt røyket i vaporizer som gjør at du ikke får deg i thc'en, men kan det fungere like godt som Sobril?
Sitat av Henkal Vis innlegg
Takker for svar interessant.

Vet det ikke er mange som har vært borti strains med høyere cbd enn thc, evt røyket i vaporizer som gjør at du ikke får deg i thc'en, men kan det fungere like godt som Sobril?
Vis hele sitatet...
I Norge har man vel mest av CBD, særlig der jeg er.

Tror nok man får i seg alt av THC i vaporizer....
Sist endret av Black Horse; 18. februar 2013 kl. 19:34. Grunn: skrivefeil
Trådstarter
68 8
Sitat av Black Horse Vis innlegg
I Norge har man vel mest av CBD, særlig der jeg er.

Tror nok man får i seg alt av THC i vaporizer....
Vis hele sitatet...
Det er uansett minimale mengder.

Nei, fordi thc'en fordamper ved 156 celsius, mens cbd på 188.
Så kan fordampe thc'en først.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Det er uansett minimale mengder.

Nei, fordi thc'en fordamper ved 156 celsius, mens cbd på 188.
Så kan fordampe thc'en først.
Vis hele sitatet...
Om du bruker en normal vapourizer er det meningen at du også skal få thc'en fordampet. Det du snakker om høres i grunn bare litt merkelig ut.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Det er uansett minimale mengder.

Nei, fordi thc'en fordamper ved 156 celsius, mens cbd på 188.
Så kan fordampe thc'en først.
Vis hele sitatet...
Les over det du skrev der en gang til, og tenk deg om...
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Les over det du skrev der en gang til, og tenk deg om...
Vis hele sitatet...
Ikke noe galt med det han skrev? Det jeg regner med han mener er at man kan fordampe THC'en først, tømme denne/gi den til noen som heller vil bli high as a kite, og så sette opp gradene for å fordampe CBD'en som da har en større medisinsk virkning og mindre rusgivende effekt.
Trådstarter
68 8
Riktig, det vaf det jeg skrev lenger opp, men det ble tydeligvis sletta
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/a...feminised.html

Kan personlig anbefale denne for medisinsk bruk hvis du sliter med sosial angst og vil prøve noe annet enn narkotiske tabelletter.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Orker ikke lage ny tråd, men siterer et spørsmål jeg skrev i en annen tråd og håper noen har erfaring her. Send gjerne en pm

Det jeg lurte på var egentlig om noen har testet disse (Otto#1, harlequin og cannatonic) og om de kan ha positive egenskaper på feks angst, da feks 2/3 av otto#1 er testet til 0,14% thc og 11% CBD. og jeg finner ingen røykerapporter på den. Har funnet noe på harlequin og cannatonic, men veldig lite.
Er veldig sensitiv for thc.. men på en annen måte drittlei benzo, og har lest mye positivt om CBD
Sitat av Henkal Vis innlegg
Hei!
Har siden jeg var 15 år slitt veldig med sosial angst, og prøvd et titalls med c-preparater (ssri, lykkepiller, antipsykotika) osv.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd jobbe med angsten din da?

Selv om det ikke er dette du spør etter så syntes jeg ikke dette skal utelukkes fra tråden. Mestrer man frykten sin lærer man underbevisstheten at den ikke skal gå selvforsvarmodus ved å skape frykt i de situasjonene man ikke liker. Medisiner kurerer vel ikke angst?
Sist endret av Mofse; 30. oktober 2013 kl. 21:35.
Sitat av Henkal Vis innlegg
Det er uansett minimale mengder.

Nei, fordi thc'en fordamper ved 156 celsius, mens cbd på 188.
Så kan fordampe thc'en først.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer overens med mine erfaringer. Jeg har vapourizet en bønne til den ikke funker så godt lenger, for deretter å røyke restene av bønna på bøtte. Har blitt skikkelig sofastein av restene, fordi mesteparten av THC er borte og cannabinoider med høyere fordapingspunkt gjenstår.
Jeg så ganske nylig denne dokumentaren om cannabis på youtube. Gjennom den hører man om strainen Charlotte's Web, spesielt utviklet for å ha høyt CBD-nivå og nesten ingen THC. Historien om Charlotte, en liten jente med en spesiell epilepsi, og utviklingen av Charlotte's Web får du fra ca. 30 min ut i dokumentaren.
Sist endret av apocalypse; 2. november 2013 kl. 10:43.