Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 13350
for 1 time siden stakk jeg opp på kjøkkenet for å lage noe skakkao. Jeg leste noen oppskrifter her på freak, og fant ut at jeg skulle koke opp noe smør sammen med weeden.

Så var foreldrene på kjøkkenet. Jeg fant opp en ny oppskrift på sparken, og jeg lurer på om noen har noe erfaring med noe lignende?

jeg tok basically å lagde sjokolade melk (nesquik pulver) så skjærte jeg opp 0.5 med helt OK grønt og blandet det opp i. Etter det var ferdig, tok jeg det hele opp i mikrobølgøvnen.

Drakk det for 1 time siden, og kjenner ikke noe spesielt enda. Har noen efaring med en lignende oppskrift?
Jeg tror ikke microen var ditt smarteste valg..
0,5 er litt lite for å kjenne en stein-effekt i de fleste tilfeller. Ihvertfall når du ikke varmet det opp med fett i en lengere periode. Biotilgjengeligheten er ikke god nok.
Så dette er nok et prosjekt gone wrong.
Neste gang så pass på at du er alene på kjøkkenet en 20 minutters tid og lag skikkelig cannabissmør eller noe. Da skal du merke effekten i en mye større grad.

Du skal få effekt av mengden du har hatt i deg nå også, men det er ikke sikkert du merker det på noen annen måte enn en viss smertestillende måte, kanskje også en litt "smoothere" tilværelse. Men, høy/stein det kan jeg ikke love at du blir. Selv om man heller ikke skal utelukke det. Gi det en time til, hvem vet
Det er en grunn til at micro ovn mat er noe dritt
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
For det første mangler du fett som kan løse ut virkestoffene fra weeden din, nesquik pulver holder nok desverre ikke.
For det andre så slengte du det i mikrobølgeovnen, dette var også en stor tabbe.
Mikrobølgeovnen koker ting ved hjelp av stråling og har ukontrollert temperatur så den fucker opp weeden i de fleste tilfeller.

Jeg kan ikke forstå hvorfor du valgte og gjøre dette etter at du hadde gjort research på freak?

ops, jeg skrev visst litt for sent her gitt. ^^
BTW: leste på forumet at micro var den beste måten å tilberede grønnsaker på hvis man skal tenke på hvordan det påvirker innholdet av vitaminer. Gidder ikke søke etter tråden though.
Men, tror det er svært lite forskning som er gjort på hvordan THC og de andre cannabiodene reagerer på mikrobølgeovn.Noe sier meg at det kan være mer enn ønskelig fordamping/annen ødeleggelse av virkestoff, uten at man skal ta det for altfor god fisk.
0,5 g er ikke for lite om man ikke er innrøyka. Men siden du ikke blanda det med fettet som THC binder seg til og i tillegg brukte micro kan det jo være fail ja. Jeg har gått på tabben med å ikke bruke fett og bare blandet det i varm drikke, da funker det aldri. Det må være FETT, skikkelig fett.. Men det kan jo være du vil merke mere etter hvert. Du vil først merke det på at kjeften blir tørr, rusen blir mer flytende og ikke intens. Men egentlig mye bedre enn rusen du får med røyk.

Og tips til neste gang du ikke vil kokkelure hent smør, en ss og en liten bolle å ha det i. Smør i skje og varm med lighter, og hell i skåla, to-tre skjeer er nok, så blander du inn hasjen, det er fortsatt varmt, du trenger ikke koke hasjen i smør, bare blande i varmt. Så lager du deg vanlig kakao og tar med på rommet og heller smørblandinga med hasj oppi.
0.5 med det jeg har nå pleier å få meg ganske fjern, jeg har lite toleranse

Takk for svar folkens! nei som Moret skrev så føler jeg meg litt smoodere og jeg smelter litt i stolen, men ikke noe mer. Jeg vil minne folk på at jeg hadde planglagt en skikkelig smud skakkao, men i med at foreldrene mine var på kjøkkenet så måtte jeg tenke kjapt, og det failet.

Jaja, man lærer av sine feil ^^

Jeg og en kompis skal følge noen av oppskriftene som er lagt ut i tråden til moret, så går det nok mye bedre
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
BTW: leste på forumet at micro var den beste måten å tilberede grønnsaker på hvis man skal tenke på hvordan det påvirker innholdet av vitaminer. Gidder ikke søke etter tråden though.
Men, tror det er svært lite forskning som er gjort på hvordan THC og de andre cannabiodene reagerer på mikrobølgeovn.Noe sier meg at det kan være mer enn ønskelig fordamping/annen ødeleggelse av virkestoff, uten at man skal ta det for altfor god fisk.
Vis hele sitatet...
Dette kan godt stemme, men grunnen til at jeg stiller meg skeptisk til mikro er fordi smøret kan bli ganske varmt og i en mikrobølgeovn har man mye mindre kontroll på dette en det man har på en stekeplate. Dette er min personlige mening og utifra det jeg har lest så fucker det seg somregel når folk kjører tjall i mikroen.

Men jeg kan gledelig teste dette ut neste gang jeg har muligheten, så skal jeg heller gi et svar på hvordan det gikk.
Da legger jeg bare en klump med cannsmør rett i mikroen og spiser den etterpå, enkelt og greit.
Ach, lag heller en panne sjokoladekake med 1g brunt varmet i smør først. Ta med på jobb og briljèr med dine kokkekunster ^^ På en fredag siste pausa ;p
Hvis du skal bruke micro'en til weed så burde du sette den på lav styrke og små intervaller(5-20sec) over lengre tid. Hvis du bare setter den på helt random(høy styrke, 2 minutter) er det en stor sjangse for at thc'en fordamper.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Ach, lag heller en panne sjokoladekake med 1g brunt varmet i smør først. Ta med på jobb og briljèr med dine kokkekunster ^^ På en fredag siste pausa ;p
Vis hele sitatet...
Hahaha, dette skulle jeg garantert gjort om jeg ikke jobbet der jeg gjør. Og om jeg hadde hatt råd til å gjort så mange folk fjerne. KANSKJE til familien min? i en eller annen bursdag? Men SMAKER man hasjen? Dominerer den litt smaken?
Hmm, husker ikke helt den ene gangen jeg prøvde.. tror faktisk ikke det smakte så mye av det.
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
For det første mangler du fett som kan løse ut virkestoffene fra weeden din, nesquik pulver holder nok desverre ikke.
Vis hele sitatet...
Plenty med fett i melken, da (med mindre det var superskummet).
Slenger inn min erfaring med microen her jeg.

Er hjemme med bronkitt denne uken, og ville derfor ikke røyke noe. Derfor gikk jeg inn her i går morges får i finne letteste måte å mekke i mat/drikke, og bestemte meg for å følge moret sin skakkao oppskrift. Da det kom til stykket gadd jeg rett og slett ikke å styre med å koke og styre på tidlig om morgenen.

Dette endte med min egen lille vri: Tok 2-3 ts med margarin i koppen og smeltet i microen. Deretter helte jeg 0.5-0.7 med ganske god brunt (knivet til småbiter). Rørte det inn i ca 2 min og smøret fikk brunfarge. Helte deretter opp med H melk og kjørte i microen. (var redd for at det skulle fordampe og ikke funke). Tok ut koppen tilsatte oboy sjokkopulver og drakk.

Smakte dritt og fett som f. Men, etter ca en time kickt det. Og varte i mange timer. Highen var også sykt chill, gikk i hodet og kropp uten å bli altfor slapp
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Plenty med fett i melken, da (med mindre det var superskummet).
Vis hele sitatet...
Det er allikevel ofte vanskelig å få galleren til å løse seg opp i melk alene (særlig noen typer svarting etter min erfaring). Jeg pleier å løse den opp i skikkelig smør i vannbad og bruke melken nærmest kun som emulgator (melken lager en binding mellom vannmolekylene i melken og fettmolekylene i smøret så smøret bindes opp i melken i stedet for å flyte på toppen). Hvis du bruker ganske lite smør og ekstra lett melk sammen med oboy-pulver blir smaken knall også
Sist endret av Jesse_P; 10. mars 2011 kl. 16:57.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Plenty med fett i melken, da (med mindre det var superskummet).
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke "plenty" med fett i melken med tanke på å få ut virkestoffene fra weeden. Det er nok mulig å få det til, men ser dette som en unødvendig sjanse når man vet at smør alltid gir deg et godt resultat.
(om det utføres riktig, vel å merke.)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Lag kakao på den gode, gamle måten. Og bruk gjerne litt mer weed.

Forresten; du har bare ventet 1 time? Vent en 1 time til.

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Det er nok ikke "plenty" med fett i melken
Vis hele sitatet...
Helmelk inneholder over 3% fett. Kakao inneholder også en god del fett. Tror egentlig det er nok, siden jeg selv har blitt skakk på kakao uten å ha tilsatt verken smør eller olje.

Sitat av Cherie Vis innlegg
Men SMAKER man hasjen? Dominerer den litt smaken?
Vis hele sitatet...
Du kjenner smaken. Får en liten "krydder" smak i kakaoen. Synes det er digg
Sitat av Muradi Vis innlegg
Helmelk inneholder over 3% fett. Kakao inneholder også en god del fett. Tror egentlig det er nok
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Bruker man oboy, som trådstarter, og skummet melk er det dog ikke SÅ mye fett, men det betyr ikke at oppskriften ikke vil fungere. Man kan spise cannabis uten å løse virkestoffet i fett også. I dette tilfellet vil i alle fall noe bli løst.