Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 28387
"Dama ville jeg FØRST ta ut på en virkelig fin middag, gi henne noen fine ting osv.
Deretter kunne jeg fortalt det hele i rolige, helst romantiske omgivelser.
Dette burde dempe det litt, men hun ville mest sannsynlig banke dritten av meg."

Hæhæhæhæ! Ta med dama ut og spis for stjelte penger!!! *ler*
ER denne historien sann?!
Sitat av 3ndre
ER denne historien sann?!
Vis hele sitatet...
Gi deg med parodien din.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Franklin
Det skal ikke være mulig å skaffe seg narkogjeld om man ikke er helt apekatt etter stoff og faktisk gjør noe for å få tak i pengene. Dere har ingen andre enn dere selv å klandre.
Vis hele sitatet...
her er det liv på spill, og dette er "svaret" ditt?

OT: Legg alle kortene på bordet. Vis henne gjerne det du har skrevet her! Håper du klarer å ro dette nogenlunde i land. Jeg tenner en lighter for deg, mann!
Hørtes ut som et referat fra en dårlig film
g3tl41d:

Er du dum eller? Selvølgelig dreper folk for mindre en 5000. Var jo nettop en sak i avisa om en gutt som tok på seg et drap for 2000 og en flaske sprit. Tenk på æresdrap, drap i sinnsyk tilstand eller forsettelige drap? En i tromsø satt 10 år i fengsel for drapsforsøk, gjett hva han hadde fått for dette, 5000.

Tror ikke du forstår hvor desperate noen kan være. Og du har tydeligvis heller ikke tenkt på at hvis noen dreper noen for en gjeld på 30 000 så er det NEPPE noen andre som unnlater og betale. Da de vet de er gale nok til og gjøre dette.

Men er faktisk enig med deg at de ikke gjør dette pga. prinsipp. Når du dealer dop og truer folk med drap har du ikke mange prinsipper. Men og drepe for og skremme andre, status i miljøet eller at du bare er gal. Ja HELT mulig mener jeg.

Husk, hvis du først har kommet med tomme trusler i et slikt miljø som du ikke følger opp. Ja da kan du bare glemme og noen gang få inn gjeld ever. Med mindre du gjør noe i ettertid for og motbevise det da. Men du som har skrevet en halv side om miljøet og hvor langt du er inne i det burde jo selvsagt vite bedre. Spesielt siden ALLE undergrunnsmiljø i norge består av like mange medlemer, har helt likt styresett, akkurat like former for status og lik oppførsel.

OT:

Om du snakker sant eller ikke vet jeg ikke. Men jeg lar alltid folk få tvilen tilgode. Så håper nå fortsatt at ting løser seg for deg.
Sist endret av murloc; 19. september 2007 kl. 20:54.
Sitat av Kejerith
hvorfor spurte ikke han om hjelp? hvorfor gidder noen å hjelpe narko kamerater med slikt anyways,
hvis han ikke hadde brydd seg om narkis kammisen sin så hadde han sluppet alt det her styret, jeg tror alle dere som leser det her hadde valgt å beholde dama enn å hjelpe en gammel "venn".

lukter lukten av fake post.
Vis hele sitatet...
noen tenker egosisisk, noen tenker på andre.
Han forteller at denne pesonen altid har ryddet opp for trådstarter i ulike siuasjoner.
Men tror Trådstarter fant lit feil butikk og stjele i.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av murloc
g3tl41d:

Er du dum eller? Selvølgelig dreper folk for mindre en 5000. Var jo nettop en sak i avisa om en gutt som tok på seg et drap for 2000 og en flaske sprit. Tenk på æresdrap, drap i sinnsyk tilstand eller forsettelige drap? En i tromsø satt 10 år i fengsel for drapsforsøk, gjett hva han hadde fått for dette, 5000.
Vis hele sitatet...
Æresdrap har vel stort sett null og nada med dette å gjøre.
Fuck for en retard du er! Synd du ikke ble anmeldt.

Sitat av Guy Fawkes
Det har seg nå slik at jeg har blitt trukket inn i en situasjon der jeg har mistet det eneste jeg er glad i.

Jeg har nå i flere år klart å holde meg unna kriminelle handlinger som min fortid er full av, dette er kun på grunn av at traff en helt fantastisk jente som heter Marianne. Hun har virkelig hjulpet meg å få orden på livet mitt og gitt meg noe å leve for, helt til nå. For nå har jeg mot min egen vilje klart å føre henne så til de grader bakom lyset.

Det hele startet med at en gammel barndomsvenn som jeg har kjent hele livet dukket opp på skolen min gråtende og sa at han trengte hjelp. Han hadde klart å tullet seg inn i narkogjeld. Jeg har lenge vært klar over at han røyket en rev i helgene og så videre men aldri at han holdt på med noe mer enn det. Selfølgelig skulle jeg hjelpe. For å ha forståelse for hvorfor jeg skriver selfølgelig er det fordi denne karen alltid har tatt vare på meg når jeg har havnet i bråk, uansett når det måtte være.

Beløpet han var skyldig var på kr. 57.000,- Jeg satt meg ned og begynte å regne. Jeg hadde kr. 15.060,- på min BSU-konto i skandiabanken. Så da var det snakk om kr. 41.940,- som vi måtte skaffe innen en uke. Han var blakk og hadde ikke fem flate øre så hovedansvaret lå i mine hender. En uke! Hvordan i all verden skulle to blakke studenter klare å hoste opp så mye penger på så kort tid. Vel, da var det bare å ringe pappa. I fortvilelse forsøkte jeg så godt jeg kunne å forklare problemet men svaret jeg fikk var at narkotika skulle verken jeg eller han ha noe å gjøre med. Så da var vi tilbake til start. Jeg tenkte på lån og tok en telefon til banken, da ble jeg henvist til nettsiden der jeg måtte fylle ut et sjema. På sjemaet måtte jeg fylle ut inntekt, sivil status etc. og jeg landet i feltet hjemmevernende/ student og svaret var da at jeg ikke innfylte kriteriene for å kunne ta opp et lån.

Vi tok flere telefoner til kamerater og spurte om penger og fikk tilsluttt låne et beløp på ca. kr. 12.000,- Vi hadde nå brukt alle tenkelige muligheter for å skaffe disse pengene og det var nå rundt kr 30.000,- igjen å skaffe på 6 dager. Vi måtte tenke kreativt og tilbake til gamledager da vi kunne stjele alt mellom himmel og jord. Han hadde ingen gode ideer, jeg som det forbannede idioten jeg er hadde en. Marianne jobber som butikkansatt i en klesbutikk i Stavanger sentrum og jeg hadde mange ganger vært der og blant annet sett når hun tok dagsoppgjøret og tastet koden til alarmen. Jeg viste at alle pengene for måneden lå i en skoeske på bakrommet og ville ikke bli hentet før den første september, datoen nå var fredag den 24 august og jeg beregnet at det ville være mellom kr. 20-30.000,- i den skoesken.

Jeg hadde da all informasjonen jeg trengte for å få tak i den skoesken med pengene i, koden til alarmen og jeg viste hvor marianne hadde nøkkelen til butikken.

Jeg hadde overnattet hos marianne natt til lørdag den 25 august og skulle sove hos meg selv den lørdagen. Da jeg dro fra hennes hus tok jeg med nøkkelen til butikken, jeg regnet ikke med at hun ville savne den siden det tross alt var helg. Jeg var på det tidspunktet usikker på om jeg ville fullføre planen min. Jeg dro til byen, leide et par filmer og stakk deretter opp til en kompis. Vi satt og så film hele natten helt til jeg i 4-tiden sovnet. Jeg voknet opp i 6-tiden og tenkte ja, jeg må gjøre det. Jeg gikk ned til byen og rett til butikken. Jeg kikket etter folk og det var det ikke. Jeg tok frem nøkkelen, åpnet døren, tastet koden og gikk inn på lageret og hentet esken. Da jeg skulle forlate, aktiverte jeg alarmen, låste døren og dro hjem.

Da jeg kom hjem gjemte jeg pengene, skiftet klær og dro til marianne. Da jeg kom dit latet jeg som ingenting hadde skjedd og la nøkkelen på plass.

Da Marianne kom på jobb mandag den 27 august merket hun naturligvis at pengene hadde forsvunnet og ble helt ifra seg. Hun ringte sjefen som igjen ringte politiet men politiet kunne ikke gjøre noe så lenge det ikke var tegn til innbrudd, det vil si knust rute og så videre. Jeg tenkte som så at sjefen hennes ville få alt igjen på forsikringen og ikke lide noe personlig økonomisk tap. Det viste seg deretter at det for tiden bare var 3 ansatte som hadde nøkkel til butikken, marianne og 2 andre. Sjefen mistenkte derfor de ansatte for å ha stått bak dette. Dagene gikk og marianne var svært lei seg, hun gråt mange ganger og hadde det helt grusomt. Hun hadde blitt mistenkt for noe hun ikke hadde gjort og der satt jeg, drittsekken som hadde gjort dette mot henne, og trøstet henne. Jeg vet for sikkert at jeg ender opp i helvete for det jeg gjorde mot henne de dagene.

I midlertid tok sjefen hennes som viste seg å være en meget smart dame å avhørte alle de 3 ansatte med nøkkel og stilte dem tilsynelatende normale spørsmål. Kan noen ha sett koden mens du har vært på jobb og så videre. Marianne svarte så ærlig som hun er, nei bare kjæresten min. Mitt navn dukket da plutselig opp mange ganger og begge begynte å skjønne sammenhengen.

Fredag den 31 august fikk jeg en meldig av Marianne: Hvorfor gjorde du det? Jeg tenkte at hun hadde sendt melding til feil person og svarte med et overrasket Hva? Da fikk jeg tilbake, bare svar. Da skjønte jeg det. Det slo meg som et lynnedslag rett gjennom kroppen, hun viste det. Jeg ringte henne øyeblikkelig og spurte hva i all verden det var som foregikk. Hun var overbevist om at det var meg. Jeg nektet og nektet og nektet. Jeg spurte hva det var som feilet henne og klarte etter nesten en time i telefonen å overbevise henne om at alt var tilfeldig og at det ikke var meg. Jeg ringte henne senere og da var hun igjen overbevist om at det var meg. Jeg nektet og løy i nesten 3 timer før det ble så sent at hun måtte legge seg. Dagen etter ringte en av de andre ansatte meg som er en venninde av Marianne og sa at alle viste at det var meg, jeg nektet selfølgelig og løy litt mer før jeg la på.

Jeg viste at jeg ville ende opp i fengsel hvis jeg ikke gjorde noe, så jeg ringte sjefen hennes, presenterte meg selv og fortalte hva jeg hadde gjort. Vi avtalte deretter at vi skulle møtes i byen.

Da jeg møtte henne på en cafee i byen, ba jeg om unskyldning for det jeg hadde gjort. Hun var naturligvis sint på meg. Jeg kan bare tenke meg selv, jeg må ha vært en djevel i hennes øyne. Hun spurte hvorfor i all verden jeg hadde gjort dette og jeg sa at jeg hadde problemer med regninger for kjøretimer, telefonregninger og diverse som selfølgelig ikke er sant men bare for å gi henne en logisk forklaring. Jeg lovet å tilbakebetale alt så lenge hun ikke politi anmeldte meg, hun nølte litt men godtok det på grunn av oppriktigheten min. Hun mente det nesten var for godt til å være sant. Vi kjørte hjem til meg og jeg løp inn og hentet alle pengene. Hun var skeptisk og spurte meg blant annet om de var falske. Men hun telte igjennom og fant ut at alt stemte. Hun lovet også å ikke fortelle noe til marianne før jeg hadde gjort det selv, innen 2-3 dager.

Jeg har ennå ikke fortalt dette til min kjære marianne men jeg er redd for at jeg har mistet henne for alltid uansett hvor ærlig jeg er. Hvordan skal hun noen gang kunne stole på meg etter dette. Jeg har vist henne sider av meg selv som jeg ikke trodde fantes.

I morgen. Altså den 4. September må jeg dra og levere de pengene vi har klart å anskaffe og samtidig spørre om utsettelse. Drar kompisen min kommer de til å drepe han. Jeg vet ikke selv engang om jeg slipper fra det i livet, men det har ingen betydning. Jeg har mistet det som betyr noe for meg.

Så lett kan det faktisk være, for en uke siden hadde jeg alt. I dag er jeg død.

E.
Vis hele sitatet...
negerbolle.. Jeg har bare en ting å si om deg. IDIOT.

Bra skrevet historie. Hvordan har det gått med deg ?
Sitat av Acidous
Æresdrap har vel stort sett null og nada med dette å gjøre.
Vis hele sitatet...

Ærlig talt om du ikke skjønte at jeg bare ville få¨frem poenget at folk kan drepe for mindre en 30000, og ikke engang for penger så .. ja da vet jeg ikke. Jeg vet jo elvfølgelig at æresdrap ikke har noe med dette og gjøre.

Ps: Hvis jeg skulle være vanskelig her kunne jeg jo definert æresdrap som at det går på æra løs å ha 30000 utestående kroner, og må derfor drepe.
Sitat av negerbolle
Fuck for en retard du er! Synd du ikke ble anmeldt.
Vis hele sitatet...
Og poenget med å sitere hele førstepost var?
Basert på den meget konstruktive tilbakemeldingen din velger jeg å si at du er retarden.
Har lest gjennom hele tråden, og nå ser jeg virkelig hvor _jævlig_ mange søppelpostere som henger her. Fyfaen er det mulig. Hadde jeg vært admin hadde jeg banna 5-6 postere her. Jesus.

Om trådstarters historie er sann eller ikke vil man neppe finne ut siden det er to sider ved en sak, og man får velge om man tror på den eller ei. Jeg selv er usikker da det er mye hull i historien din (uansett om du sier at du ikke er forfatter..) så jeg håper du poster en "sluttpost" der du forteller hvordan dette har gått. Da kan man se tydeligere om historien din holder mål eller ei.

Lykke til uansett.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av djman
Ikke at jeg har noen peiling på hva som er normalt innen narkomiljøet, men er det virkelig folk som dreper noen for 30.000 kr?

Da vil de jo i tillegg miste all mulighet for å få de resterende pengene.

(Beklager off-topic, men ser du nevner at du og kammeraten din er i livsfare.)
Vis hele sitatet...

Jeg følte jeg bare måtte quote denne !

drept for 30.000.- sannsynlig ? levner det egentlig noen tvil ?

artikler i aviser og andre medier har kommet fram til en som ble ranet og banket til døde, og hvor mye penger hadde han på seg ?

200.- !

vi snakker TO HUNDRE KRONER FOR ET MENNESKELIV HER !!!!


mennesker er ikke verdt en dritt.. papir med guffe på er mere verdifullt
kjip og kald verden, men gidder ikke kjøre emo-style for det !
vi får bare overleve som best vi kan (jaja, moralpreiken) :P

men seriøst: folk blir drept for småsummer i dag, avhenger nok litt av hvor kjente de er osv, men likevel... du får nok en del drap for 30.000.- bare oppdragstakeren er tett nok, eller i en krise, som f.eks denne situasjonen.


god kveld videre

mvh
Tommen
Sitat av djman
Ikke at jeg har noen peiling på hva som er normalt innen narkomiljøet, men er det virkelig folk som dreper noen for 30.000 kr?

Da vil de jo i tillegg miste all mulighet for å få de resterende pengene.

(Beklager off-topic, men ser du nevner at du og kammeraten din er i livsfare.)
Vis hele sitatet...
kan vel være at de bruker sånne metoder for å sette et eksempel for nestemann som kommer for å låne penger. det er ihvertfall det mest logiske svaret jeg kan tenke meg..
Sitat av _tommen_
Jeg følte jeg bare måtte quote denne !

drept for 30.000.- sannsynlig ? levner det egentlig noen tvil ?

artikler i aviser og andre medier har kommet fram til en som ble ranet og banket til døde, og hvor mye penger hadde han på seg ?

200.- !
Vis hele sitatet...
Her er det, som du selv sier, snakk om ran. Ofte med gjerningsmenn som er veldig usikre/nervøse og har lett for å stikke med gjenstand/miste kontrollen og banke personen helseløs. Dette gjelder spesielt dersom gjenger raner ett individ, da ingen har helt kontroll og vet når man skal stoppe.

Det som det er snakk om her er "seriøse aktører" som vil kreve inn en gjeld på 30.000,-. Jeg tror nok de fleste er smarte nok til å begynne med fingre og tær (som gjerne aldri vil bli anmeldt) fremfor å få en mordetterforskning på seg.


On a sidenote, så er jeg enda klar for å høre del to av denne episke thrilleren.
Sist endret av Goda; 24. oktober 2007 kl. 01:59.
Inponerene historie. Men jeg holder nok på teorien til Stormen.
Synd.
Bra du prøvde å hjelpe kompissen din

Kjenner folk som har vært borti samme shiten.
Og folk sier "hvordan klarer man bygge en sånn gjeld"
Hvis dere aldri har vært i dette miljøet vill dere aldri forstå.

For det første er det utrolig lett å få gjeld hvis man skal tjene penger.
FKS.
En vill kjøpe 1 kilo Kokain av deg.
Du kjenner en som selger. Tenker "yes raske penger"
Du har selfølgelig ikke penger til å betale for dette før du har fått penger av fyren som vill kjøpe av deg.
Så du kriter og spør om du kan betale om 1-2 uker. Han sier greit.
Du får 1 kilo kokain. Han som igjen sku kjøpe av deg backer seg ut eller finner en annen.
Du sitter med 1 kilo kokain som ingen vill ha. Kansje han du krita av vill ta tilbake men som regel ikke. De vill ha penger. Og du får ikke ut dritten du har kjøpt.
Der sitter du i det.


Jeg vet av flere som har fått grisebank, Knekt bein og TILOGMED mistet fingrer for rundt 20 lapper.
Men med mindre dere kjenner situasjonen eller har vært borti lignende er dette vannskelig å forstå.
Det er altid raske penger å tjene via ulovelig buisniss men også rask gjeld hvis man fucker opp.
Spennende historie, det har seg kanskje sånn at han åpner seg her fordi her finner han likesinnede. Her slipper han noen som som helst avbrytelse, og det å kunne skrive for å utagere har aldri skadet noen. Hvis historien er fiksjon så er det fortsatt en veldig gripende historie og scenarioet rundt dette er en krimroman verdig, om noe lignende ikke har blitt skrevet enda
Sitat av Talberz
Hvis historien er fiksjon så er det fortsatt en veldig gripende historie og scenarioet rundt dette er en krimroman verdig, om noe lignende ikke har blitt skrevet enda
Vis hele sitatet...
Talberz, seriøst - du må lese flere bøker.

Hvis du blir så grepet av dette, så har du gapende hull i literaturkunnskapen din. Anbefaler deg f.eks. Sværmere av Knut Hamsun, eller, om du liker litt mer spenningsrelatert, 1984 av George Orwell.

Jeg syntes trådstarter er en elendig fiksjonsforfatter, fordi det var altfor mange helt åpenlyse logiske brister til at jeg gadd å engasjere meg i historien.

Stormen's Literatur-krok: Terningkast 3/6
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Sitat av Stormen
Jeg syntes trådstarter er en elendig fiksjonsforfatter, fordi det var altfor mange helt åpenlyse logiske brister til at jeg gadd å engasjere meg i historien.
Vis hele sitatet...
tja, engasjert ble jo du i og med at du skrev et innlegg på hundrevis av ord

grunnen for dette var jo enkelt og greit at det ble presentert som virkelighet. er visst et sterkt virkemiddel det, å påstå at noe er sant...
mongob0ffel, engasjert i å avdekke løgnen - ikke i historien som sådan. De som syntes dette er "fryktelig spennende greier" har ikke lest nok krim-bøker
For all del, ikke glem "den siste revejakta". Knakandes god norsk krim litteratur på høyeste plan. Kommer på film oktober 2008..
Jeg har lest godt med bøker, men fortsatt er det en gripende historie hvis du vil sette deg inn i situasjonen personen sitter i.. Her er det en som (kanskje) har mistet alt, og hans mål er nå å videreføre denne historien fordi akkurat dette hjelper for å lette på trykket. Man trenger alltid noen å snakke med, men så kommer du her og skal leke drittsekk... Har det egentlig noe å si for deg om historien hans er falsk eller ikke? tror ikke det.. Ihvertfall hvis du ikke selv er personlig innblandet..
jævli bra historie!

Er det greit jeg bruker historien din i ett manus jeg holder på med?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Slutten på den siste revejakta er rimelig tragisk da. Spesielt måten den er skrevet på, selv om historien kunne vært ok.