Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1548
selger en bil på finn.no.
fikk en mail av en som skriver på engelsk og vel, har ikke oppgitt noe info enda siden jeg er veldig skeptisk og ikke har brukt paypal som han vil bruke..

her er hva han har skrevet:
mld til mobil nr.1:
hello, i saw your ad on finn.no, get back to me at mail@ blabla.com if its still for sale.

mail nr 1.
Thanks for your response.Am interested in buying.How long have you owned it??what's your actual price for it and when last was it serviced?.

nr. 2
Ok....good..I'm quite satisfied with the condition and price.However, I will not be able to come for inspection, all i need is your word of sincerity coupled with detailed photographs of the item to actually show that it is in good condition as described online ..I will be paying the PayPal charges from my account and i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account. If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request for payment,once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping agent for pick up after you get the payment. Don't worry about the pick up,my shipping agent will be coming to pick it up as soon the money had been credited into your account . I'll like you to send me your address so that my shipping agent can figure it out and come for the pick up and other necessary things.

Await Your reply.

nr. 3.
Ok Good,Send me your Paypal email address and full name so that i can make the payment Ok?


har aldri brukt paypal før så er skeptisk, har lest litt rundt og dette virker ikke som den normale svindlermailen..
noen som har noen tips eller kan si om dette virker rart? han får litt vel mange oppysninger om jeg følger det han sier syns jeg...(fullt navn, email, adresse...)
Sist endret av bollne; 30. august 2011 kl. 01:16.
Scam totalt!

Bare ignorer dem
Sist endret av justastonedhuman; 30. august 2011 kl. 01:18.
here we go again
Dette skjer hver gang jeg legger ut noe på finn, og maila er svært like til dem du viser her. Bare svindel!

Ville bare holdt meg unna alle henvendelser som foregår på engelsk var jeg deg.
Trådstarter
15 1
hmmm, tenker jeg skal spørre om ikke han kan betale cash, da ordner alt seg om han er scam eller ikke=D
Sitat av bollne Vis innlegg
hmmm, tenker jeg skal spørre om ikke han kan betale cash, da ordner alt seg om han er scam eller ikke=D
Vis hele sitatet...
Hvis du spør om råd her, så ta dem alvorlig når alle sammen sier det samme.
Bare ett tips.
Sist endret av Fuzzybossen; 30. august 2011 kl. 01:22.
Kødd med han =)
Trådstarter
15 1
vel, bra poeng:P tror jeg skal følge den.. om det så skulle være særiøst så er d så mye usikkert at det ikke er verdt det.. måtte bare høre siden jeg ikke har brukt paypal før..

da droppes alle engelske henvendelser som ikke kan møte personlig fra nå!
Helt vanlig svindel