Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1035
Har du en printer som er ødelagt?
En rellativt god printer men så vil den plutselig ikke mer? garrantien har gått ut?

ingen kan fikse den? hmm.

fortvil ikke. i de fleste tillfeller har dette med en chipp som ligger i printeren som teller hvor mange ark du har printet ut. som gjør at printeren ikke vil mer etter et hvist anntall utskrifter. dette har med å gjøre at produsentene vil at du skal kjøpe nye ting!

til produsentenes fortvilese går det an å resette disse chippene med å søke på skrivernavnet å "printcounter reset" eller søke på skrivernavnet og "ssclg.com" i søke navnet. det er en russisk side som har programvare til de fleste skrivere. den er på russisk men mange av nedlastingssidene de har er oversatt til engelsk. søker man på google vil man som oftest komme rett på drivernedlastingssiden til din skriver!

Så før du hiver den gamle skriveren din å bruker manfoldige tusen på en ny en! søk på nettet. det finnes en løsning


beklager mange skrivefeil. kom gjerne med innspill og kommentarer. linker kommer alltid godt med

skal vere død printer i overskriften!!
Tror jeg har hørt noe om 18.000 utskrifter, også går den istykker.
Mener å ha sett dette på et program på NRK sine nettsider.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Mener å ha sett dette på et program på NRK sine nettsider.
Vis hele sitatet...
Dokumentaren du tenker på heter Garantert kort levetid. Ligger en tråd om den her på forumet en plass allerede.
Så du nå på den dokumentaren på nrk altså :P ja noen som har testa om det funker ?

og du skal ha en eldgammel printer for å få dette til å funke på hvertfall
Sist endret av SRB; 13. desember 2010 kl. 18:00.
leste at det mest vanlige var 16 000 utskrifter. svindel synes no jeg. gjorde dette med min printer for rundt et år siden eller noe å funker bedre no en noen sinne. printeren er kansje 8 år gammel! har måtte resette chippen en gang til etter det. svindel sier jeg!
Sitat av grudgE Vis innlegg
Dokumentaren du tenker på heter Garantert kort levetid. Ligger en tråd om den her på forumet en plass allerede.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fant det i denne tråden, tror jeg.

og de som vil se den, må kjappe seg,fordi
Tilgjengelig til 14.12.2010, kun i Norge.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Eplegutten; 13. desember 2010 kl. 18:04.
Sitat av grudgE Vis innlegg
Dokumentaren du tenker på heter Garantert kort levetid. Ligger en tråd om den her på forumet en plass allerede.
Vis hele sitatet...
Déjà vu
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Déjà vu
Vis hele sitatet...
va det denne du mente?
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/688543/

så de første minuttene men har ikke fått sett hele. bør vel kansje se hele!
Dette gjelder stort sett bare på konsumer produkter.
Jobber selv med printere/kopimaskiner.
I høyvolum maskiner, brukes dette telleverket primært for å holde oversikt på hvor langt maskinen har gått (som KM teller på en bil). Og også for å fakturere kunder for antall prints (da de ofte bare leaser/leier maskinene).

På de litt mer avanserte printerne (primært laser), kan telleverket nullstilles lokalt på maskinen uten noe ekstra programvare eller chips. Dette gjøres via diagnose menyen på maskinen.

Jeg har selv bare ekspertise på Xerox, men vet at mange laserskrivere fra f.eks Samsung og Dell egentlig bare er rebrandete Xerox modeller.

Så, om noen lurer på noe, spytt ut
Sitat av djxfade Vis innlegg

Så, om noen lurer på noe, spytt ut
Vis hele sitatet...
Er det slik at denne chippen er enkel å fjerne?
Sitat av tommie546 Vis innlegg
va det denne du mente?
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/688543/

så de første minuttene men har ikke fått sett hele. bør vel kansje se hele!
Vis hele sitatet...
Var bare litt Déjà vu pga. denne posten jeg postet igår

http://freak.no/forum/showpost.php?p=1926155
Sitat av djxfade Vis innlegg
Dette gjelder stort sett bare på konsumer produkter.
Jobber selv med printere/kopimaskiner.
I høyvolum maskiner, brukes dette telleverket primært for å holde oversikt på hvor langt maskinen har gått (som KM teller på en bil). Og også for å fakturere kunder for antall prints (da de ofte bare leaser/leier maskinene).

På de litt mer avanserte printerne (primært laser), kan telleverket nullstilles lokalt på maskinen uten noe ekstra programvare eller chips. Dette gjøres via diagnose menyen på maskinen.

Jeg har selv bare ekspertise på Xerox, men vet at mange laserskrivere fra f.eks Samsung og Dell egentlig bare er rebrandete Xerox modeller.

Så, om noen lurer på noe, spytt ut
Vis hele sitatet...
Vi har en Samsung ett eller annet på jobben som nå ikke vil mer. Nettverksproblemer sier feilmeldinga (kan det ligge i skriveren?), noen ganger kommer utskriften etter en time etc. Ny svart toner som funker dårlig, blir veeeeldig grått/hvitt. De var å skrudde på den 2 ganger i november i fjor, og nå er det på an igjen Garantien er jo seff gått ut, så da gir de faen.
Er det noe å gjøre med den, eller skal vi bare kjøpe ny? Service på printeren vil garantert ikke lønne seg.
Gi meg modellnr. og Feilkoden den logger, så kan jeg se hva som forårsaker det
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Er det slik at denne chippen er enkel å fjerne?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en egen fysisk chip for dette.
Det er lagt fra å bare "trylleri tryllera" å vippe ut denne "chipen"

Den er nok godt innbakt i en eller annen microcontroller som fungerer som et tellerverk for å loggføre bruk av toner/blekk, ark, etc. annet som kan brukes i blant annet som diagnose sammeneheng.

Skulle du nå fjerne denne microcontrolleren som denne funksjonen er i så kværker du nok hele printeren.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Det er ikke en egen fysisk chip for dette.
Det er lagt fra å bare "trylleri tryllera" å vippe ut denne "chipen"

Den er nok godt innbakt i en eller annen microcontroller som fungerer som et tellerverk for å loggføre bruk av toner/blekk, ark, etc. annet som kan brukes i blant annet som diagnose sammeneheng.

Skulle du nå fjerne denne microcontrolleren som denne funksjonen er i så kværker du nok hele printeren.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis.
På mange maskiner, så er det en liten batteri modul på denne mikrokontrolleren, som skal holde på dataen. Om du skrur opp maskinen, og tar ut batteriet, blir telleverket nullstilt.
Men, somoftest nullstiller du også andre kritiske data, som man må ha spesial software for å programmere inn igjen.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Er det slik at denne chippen er enkel å fjerne?
Vis hele sitatet...
var på verkstedet å prøvde med flere skrivere. har ikke lagt mye inn i det men eg fikk det ikke til å funke etterpå. men har ikke søkt på nett eller noe. ikke til å ambefale hvis du ikke vet hva du gjør på!
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jeg har selv bare ekspertise på Xerox, men vet at mange laserskrivere fra f.eks Samsung og Dell egentlig bare er rebrandete Xerox modeller.
Vis hele sitatet...
Ricoh & Rex Rotary comes to my mind ... lurer på hvor mange som har rebranda di 2 der når det gjelder div. print-utstyr

OT: Xerox ... sry kan ikke si jeg er fan av dem siden jeg skrur et annet merke
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Ricoh & Rex Rotary comes to my mind ... lurer på hvor mange som har rebranda di 2 der når det gjelder div. print-utstyr

OT: Xerox ... sry kan ikke si jeg er fan av dem siden jeg skrur et annet merke
Vis hele sitatet...
Hehe, godt å se at det ikke bare er jeg som har ett sært yrke :P

Kom på ett merke til! Lexmark har mye rebrandet Xerox