Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1305
Jeg har nå fått lastet opp nettsiden min under - http://www.jonashusby.com. Jeg håper dere kan gi meg tilbakemelding på hva dere eventuelt liker, og va som kunne vært bedre :-) Takker for svar!
Fungerer bra, liker konseptet og jeg hadde tatt deg seriøst om jeg ønsket å få utviklet en nettside.

Den hvite teksten på midten av startsiden ser derimot horribel ut. Jeg liker ikke fonten, og med bakgrunnen blir teksten litt blurry. Det ødelegger førsteinntrykket, selv om andreinntrykket mer enn veier opp er det ganske unødvendig.

Jeg er usikker på hva jeg ville gjort for å fikse det, men annen font, litt større bokstaver, ett ørlite innslag av fargetone på skriften og litt mørkere bakgrunn er alle ting jeg ville forsøkt for å få det til å fungere.

Jeg synes også bloggpostene kommer litt vel tett oppå hverandre. Litt større mellomrom mellom dem hadde gjort det penere og mer oversiktlig. Ikke introduser flere design-elementer dog, sida er ellers pen og oversiktlig.

Ellers, kred!
Sist endret av DumDiDum; 15. juni 2013 kl. 13:56.
Dine tidligere prosjekter så veldig profosjonelle ut og gjorde at jeg fikk lyst til å ta en bestilling!
* Det er litt for lite kontrast på innledningsteksten, og den burde ikke være midtstilt.
* Headeren og logoen er fin, Start-knappen og.
* Har du prøvd å ikke blurre bakgrunnen? Jeg tror det kan se finere ut.
* En hover-effekt på sirklene mellom Start og Slutt hadde vært fint.
* Du burde redirecte www.jonashusby.no til jonashusby.no eller omvendt. Velg en.
* Du har både jquery.js og jquery.min.js
* Kombiner alle CSS-filene for raskere lasting
* Du har en 404 på effects.core.js
Trådstarter
Takker for tilbakemeldingene! Hyggelig at du synes det iBunny :.)
Skal få sett på de punktene du listet opp DumDiDum & Ozma!
Har prøvd å ikke blurre bakgrunnen, men likte dette bedre. Derimot er det en stund siden, så skal få sett på det igjen.
Sist endret av Yooas; 15. juni 2013 kl. 14:00.
Du burde gjøre noe med språket! Jeg har sett sider med langt verre språk, men aller helst burde det jo være perfekt på et slikt prosjekt. Ta for eksempel «Framgangsmetoden planlegges for å gjøre prossesen kortest mulig, sånn at du raskt for nettstedet ditt opp å går.» Ikke bare er det flere rene skrivefeil, men selve setningen er også veldig tung. (Men når det er sagt; du lager fine nettsider!)
Sjekket ut de andre prosjektene dine også, og jeg må helt ærlig gi uhemmet skryt for denne:

http://www.ladefamiliebarnehage.no/arsplan.html

Jeg har aldri noensinne sett så tørre dokument som årsplaner eller vedtekter blitt presentert såpass pent, oversiktlig og lettlest uten en ren omskrivning. Du klarer åpenbart både ha fokus på å gjøre ting pent og informasjon tilgjengelig. Det er en dualitet altfor mange mangler.

Jeg er også stor fan forklaringen din på hvordan web-utvikling gjøres på førstesiden (på http://www.jonashusby.com/ ). Jeg har vært med på noen innkjøp av nettsider-prossesser hvor jeg veldig, veldig gjerne skulle fått personen jeg rådga til å lese den forklaringen der. Altfor mange tror at å lage en nettside bare handler om å skrive inn noe greier på en datamaskin. Jeg hadde også likt å ha den tilgjengelig når jeg underviste IT1 på VGS, fordi den beskrev prossessen bedre og mer lettfattelig enn noe av litteratur jeg har sett.

Om jeg har rett i hvordan jeg leser hva du har fått til, tatt i betraktnign at du fortsatt går på VGS, så anbefaler jeg sterkt å ta en videre utdanning i usability og design, framfor å fokusere på teknisk implentering av webdesign (altså, å "kun" bli en web-utvikler). Det er et fagfelt som særdeles sårt trenger noen kompetente guruer som kan flytte diskusjonen videre.
Sist endret av DumDiDum; 15. juni 2013 kl. 17:55.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Sjekket ut de andre prosjektene dine også, og jeg må helt ærlig gi uhemmet skryt for denne:

http://www.ladefamiliebarnehage.no/arsplan.html
Vis hele sitatet...
Den hadde vært utrolig mye bedre om punktene listet hadde vært klikkbare, og man kunne bla videre til neste side på bunnen.
Men ellers er jeg enig, det ser finfint ut.
Klarte ikke SQLI, GW!
Pent design, men bloggposter bør alltid ha en dato på seg.
Selv på en 100mbit linje ble jeg så utålmodig at jeg bare lukket siden når den sirkelen begynte å bevege seg til høyre.. Load alt på engang.
Trådstarter
Jeg takker igjen for svar! Mange hyggelige tilbakemeldinger! Setter også veldig stor pris på at dere har gitt meg konstruktiv kritikk. Veldig lett å se seg blind på eget arbeid og overse en del ting :-)