Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1804
Hei

Jeg er i prosessen med å lage en side hvor alle skal kunne gå inn å gi anmeldelser til kjøreskoler og dermed andre skal kunne gå inn å se hvem som er bra i sitt område. Jeg begynner med Sør-Trøndelag.

Planlegger å finanisere og tjene penger på dette gjennom mild annonsering og at kjøreskolene kjøper plass for kontaktinformasjon og eget bilde samt pakkepriser og utividet prisinformasjon med linker.

www.finntrafikkskole.com


Noen som har noen tilbakemeldinger til dette? Er glad for alt!
Kan virke litt spesielt at en side som skal fremstå som nøytral tar imot penger fra de samme trafikkskolene den vurderer
Jeg synes du bør fokusere på å lage noe egent.. Nå er det litt rotete design..
Men ideen er gull

http://www.elegantthemes.com/gallery/
Rotete design, for lav kontrast mellom bakgrunn og tekst, skrivefeil, manglende favicon og .com-adresse er de første tingene jeg kan komme på som burde fikses.
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Kan virke litt spesielt at en side som skal fremstå som nøytral tar imot penger fra de samme trafikkskolene den vurderer
Vis hele sitatet...
Kan være enig i poenget ditt til en viss grad.

Men vi vil aldri moderere innlegg som er negative til skolene, selv ikke de som er kunder. Men åpenbar spam, trakkasering eller at andre bransjefolk skriver vil vi ta ned.

Tanken er jo at de som får gode tilbakemeldinger vil ha en interesse i at nye potensielle kunder lett skal kunne komme i kontakt med de så de kan øke sin forretning.
Jeg ville gått inn for å skaffe relevante (eller i alle fall unike) bilder for hver kjøreskole. Forsiden blir utrolig kjedelig når det eneste man ser er det samme bildet av en falmende, gammel skranglekasse. Jeg ville også prøvd å få trafikkskolene opp og frem i lyset. Når folk besøker siden vil de lese om trafikkskoler, ikke lese om konseptet bak siden din. Ellers virker selve konseptet bra nok, og jeg er overbevist om at du kan få til noe hvis du står på!
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legende Vis innlegg
Jeg ville gått inn for å skaffe relevante (eller i alle fall unike) bilder for hver kjøreskole. Forsiden blir utrolig kjedelig når det eneste man ser er det samme bildet av en falmende, gammel skranglekasse. Jeg ville også prøvd å få trafikkskolene opp og frem i lyset. Når folk besøker siden vil de lese om trafikkskoler, ikke lese om konseptet bak siden din. Ellers virker selve konseptet bra nok, og jeg er overbevist om at du kan få til noe hvis du står på!
Vis hele sitatet...

1. Enig i forhold til det med det som står øverst. Der er planen å ha relevante artikler for de som ønsker å være i føreropplæring. Vi har bare ikke kommet så langt.

2. I forhold til bildet så er planen at man skal kunne søke på kriterier som førerkortklasse og område så får man opp skoler som matcher dette. Vi har brukt categories for å anvende dette. Om noen har en god søkeplugin til wordpress som kan fikse dette hadde jeg blitt glad!

Videre så er planen da at kjøreskolene som sagt kan kjøpe mer informasjon og mulighet for eget bilde, på den måte utheves litt mer i forhold til andre.
Men basisen for brukerne vil jo alltid være at de får gode tilbakemeldinger fra tidligere kunder.


Vi har bare holdt på i noen dager nå, men har stor tro på dette konseptet!

Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Jeg synes du bør fokusere på å lage noe egent.. Nå er det litt rotete design..
Men ideen er gull

http://www.elegantthemes.com/gallery/
Vis hele sitatet...

Jeg må inrømme at jeg er litt usikker på hva du mener. Jeg har brukt elegantthemes, inreview tema for denne siden ja.

Tenkte du jeg skulle lage noe helt eget utenom dette? Det vet jeg ikke om jeg har teknisk kompetanse til å lage.
Jeg godtar betingelsene for registrering
Vis hele sitatet...
Hvor finner man disse betingelsene?
jalig's Avatar
Trådstarter
http://finntrafikkskole.com/om-oss/

Har også lagt de til under skjemaet.
Sist endret av jalig; 9. juni 2013 kl. 19:22.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg er litt usikker på om WP er egnet for dette formålet, i alle fall slik som du har satt opp det nå. Virker litt rotete.
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Jeg er litt usikker på om WP er egnet for dette formålet, i alle fall slik som du har satt opp det nå. Virker litt rotete.
Vis hele sitatet...
Hva foreslår du som man kan bruke isteden?

Jeg er rimelig åpen for det meste.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hva er sjansen for at noen holder på med det samme konseptet? Har kommet langt i utviklingen allerede, og klar til lansering allerede i neste uke tenker jeg. Stå på, så ser vi hvem som når lengst!
http://i.imgur.com/HKX9t4L.png

Hvis du har firma så kan du vel registere .no?

EDIT: Nevermind, .no er jo tatt
Sist endret av PyroFisH; 9. juni 2013 kl. 19:52.
Sitat av jalig Vis innlegg
Hei

Jeg er i prosessen med å lage en side hvor alle skal kunne gå inn å gi anmeldelser til kjøreskoler og dermed andre skal kunne gå inn å se hvem som er bra i sitt område. Jeg begynner med Sør-Trøndelag.

Planlegger å finanisere og tjene penger på dette gjennom mild annonsering og at kjøreskolene kjøper plass for kontaktinformasjon og eget bilde samt pakkepriser og utividet prisinformasjon med linker.

www.finntrafikkskole.com


Noen som har noen tilbakemeldinger til dette? Er glad for alt!
Vis hele sitatet...
Vet du om det er noe marked for dette? Mange steder er det jo bare en eller to trafikkskoler. Det vesentlige er vel at man kan sortere databasen etter sted, kvalitet (stjerner) og pris. Det kan man ikke på din side foreløpig. Å finne den billigste skolen er jo ofte det vesentlige.
jalig's Avatar
Trådstarter
Det er flere steder man kan finne skoler. Men få steder man kan skrive ærlige anmeldelser. Planen er å skrive mer om hver skole samt å at man kan søke på kommuner å få opp de skoler som finnes der. Vi ønsker ikke sterkt fokus på pris og pakker men om man faktisk får god opplæring og service. Siden det mangler en objektiv kilde for dette.
En ting jeg umiddelbart tenkte over var språket du benytter på siden. Det gir ikke inntrykk av profesjonalitet, og jeg vil anbefale deg å skrive om mange av avsnittene. Ta feks:
Den beste reklame er en fornøyd kunde.
Derfor er din jobb å yte god service og et høyt nivå på din trafikkutdanning.
Så vil du se dette resulterer i gode tilbakemeldinger her hos oss.
Vi kan hjelpe deg med å snu dette om til ny business.
Gjennom å kjøpe plass for utvidet informasjon her hos oss kan du få bilde, kontaktinformasjon og linker til din bedrift på denne siden.
Vi kan også sette opp kontaktskjema som går direkte til deg og mye mer.
Du kan også få sette opp tilbud og pakkepriser her mot et ekstra tillegg i pris.
Vi kan bistå med det meste. Men grunnlaget for siden og dine nye kunder herfra vil være de gode tilbakemeldinger fra dine tidligere kunder.
Vis hele sitatet...
Begynner setning med "så", "vi kan hjelpe deg med å snu dette om til ny business" har liten sammenheng med den forrige setningen, "også" i to setninger etter hverandre, punktum før "men", etc. etc.

Grunnlaget for siden vil vel forøvrig være negative såvel som positive anmeldelser?

Ellers et interessant konsept, lykke til!
Neutral Good
Mith's Avatar
Security risk blocked for your protection

Reason:

This Websense category is filtered: Potentially Damaging Content.
Sites in this category may pose a security threat to network resources or private information, and are blocked by WebGuard.

URL:

http://www.finntrafikkskole.com/