Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1140
Hei
Har laget denne siden på oppdrag, føler meg mer eller mindre ferdig med den. Men er det noen som har noen kommentarer eller tilbakemeldinger som kunne gjort den bedre før det er handover til oppdragsgiver?

Setter pris på det! Link:

http://jusitrondheim.com/
Sitat av jalig Vis innlegg
Hei
Har laget denne siden på oppdrag, føler meg mer eller mindre ferdig med den. Men er det noen som har noen kommentarer eller tilbakemeldinger som kunne gjort den bedre før det er handover til oppdragsgiver?

Setter pris på det! Link:

http://jusitrondheim.com/
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så mye peiling på sånt, men mitt første inntrykk var at det var veldig irriterende at nesten all fokusen på siden var nede til venstre. Jeg har en 24tommer, så jeg får en halv skjerm med ikke noe.
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av OberstApfel Vis innlegg
Jeg har ikke så mye peiling på sånt, men mitt første inntrykk var at det var veldig irriterende at nesten all fokusen på siden var nede til venstre. Jeg har en 24tommer, så jeg får en halv skjerm med ikke noe.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du tar deg tid til å svare

Tenker du på at facebook boksen tar for mye oppmerksomhet?

Eller er det noen andre elementer du mener at burde flyttes for at du skal fokusere optimalt på hovedinnholdet?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Er vel det at det virker som om den er laget for mobil/tablet eller skjermer i portrett posisjon.
Det virker som innholdet er tilpasset designet, istedenfor at designet er tilpasset innholdet. Litt billig med andre ord.

For å nevne noe spesifikt:

* Notatblokk-strekene fungerer dårlig, siden de ofte ikke stemmer med teksten
* Teksten er liten og vanskelig å lese
* Blokkene gjør at det blir for mye mellomrom mellom paragrafer
* Numereringen av alt innholdet virker litt rar. Jeg kan forstå det for en liste med regler, men ALT har et nummer.
* Logoen har JPG artifacts
* Søkeboks-teksten er på engelsk
* Det er en svær hvit footer som er mye bredere enn innholdet
* Nevnte svære hvite footer går ikke helt ned til bunnen av siden
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ozma Vis innlegg
Det virker som innholdet er tilpasset designet, istedenfor at designet er tilpasset innholdet. Litt billig med andre ord.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemeldingene. Setter pris på det! Hensikten med dokumentet har hele tiden vært at den skal være enkelt å lese på alle skjermer, denne layouten fungerer tydeligvis best på mindre skjermer. Sitter selv på stor skjerm og ser at det er mye tomrom. Men ikke mye å gjøre med.

* Notatblokk-strekene fungerer dårlig, siden de ofte ikke stemmer med teksten
Kan være enig der, men de syns ikke så godt på min skjerm, føler du det er plagsomt eller mer som en detalj?

* Teksten er liten og vanskelig å lese
Den skal jeg klare å forstørre

* Blokkene gjør at det blir for mye mellomrom mellom paragrafer
Det er delt opp slik for at det skal være enkelt å redigere for brukerne. Men skal se på det igjen.

* Numereringen av alt innholdet virker litt rar. Jeg kan forstå det for en liste med regler, men ALT har et nummer.

Helt enig med deg, men det var et spesifikt krav fra de jeg leverer til.

* Logoen har JPG artifacts

Hva er det? Så kan jeg evt, gjøre noe med det

* Søkeboks-teksten er på engelsk

Skal vi ordne.

* Det er en svær hvit footer som er mye bredere enn innholdet

Irriterende, men den tilpasser seg skjermstørrelsen, resten gjør ikke det. Hmpf

* Nevnte svære hvite footer går ikke helt ned til bunnen av siden

Det fikset jeg nå, var en statcounter boks som lagde en glippe nederst.


Igjen takk for tilbakemelding!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
På min mobil (android) ser jeg noen tomme bokser med border nederst på mobilversjonen. Ellers, så synes jeg det var litt voldsomt å bruke logoen 5 ganger på en side (inkludert youtube video)
Not my final form
Som nevnt, en gedigen hvit footer.
facebookboksen ser heller ikke spesielt pen ut på min skjerm. Se skjermbilde her.
jalig's Avatar
Trådstarter
Footeren får jeg ikke gjort noe med per nå.

Men det med facebookboksen var rart. Det skjer ikke hos meg og mine browsere eller på de andre sider jeg har prøvd. Har du testa det i andre browsere?

Skal uansett se nærmere på det. Tusen takk for at sier ifra

Sitat av Zarlach Vis innlegg
På min mobil (android) ser jeg noen tomme bokser med border nederst på mobilversjonen. Ellers, så synes jeg det var litt voldsomt å bruke logoen 5 ganger på en side (inkludert youtube video)
Vis hele sitatet...
Enig!
Fjernet en av de Takk for tipset
1. Hvis du skal ha en nummerert liste bør tallene virkelig stå på linje.

2. Siden som helhet fungerer ikke. Blikkfanget, med andre ord dit blikket blir dratt til ved første øyekast bør være i nærheten av menyen. Det skjeri ikke på siden din, fordi menyen din glir inn i bakgrunnen altfor godt. Svart bakgrunnsfarge på de 5 menylinjene og la dem gli inn som en del av midten muligens? Uansett hva du velger, nåværende løsning fungerer særdeles dårlig. Jeg måtte faktiskt leite i 2-3 sekunder for å finne menyen.

3. Startsiden ender opp med å ta to like logoer øverst. Det ser tåpelig ut.

4. Selve teksten bærer sterkt preg å være skrevet for en brosjyre, og bør re-organiseres for web-format. Hvordan skal noen lukte at 'lån og stipend' finnes under 'opptakskrav og vilkår' for eksempel?

5. Generelt er fargevalget kjedelig.. de oppdelte delene sidene for avsnittene fungerer ikke.


Om du hadde levert inn dette på tre-måneders lage webside selv på IT1-kurset jeg underviste imens jeg var VGS-lærer hadde du nok fått en strak 3'er.. majoriteten av elevene, uten noe som helst erfaring eller forhånds-kunnskaper, lagde mye penere nettsider for hånd enn dette
Sist endret av DumDiDum; 13. juni 2013 kl. 14:00.
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
1. Hvis du skal ha en nummerert liste bør tallene virkelig stå på linje.

2. Siden som helhet fungerer ikke. Blikkfanget, med andre ord dit blikket blir dratt til ved første øyekast bør være i nærheten av menyen. Det skjeri ikke på siden din, fordi menyen din glir inn i bakgrunnen altfor godt. Svart bakgrunnsfarge på de 5 menylinjene og la dem gli inn som en del av midten muligens? Uansett hva du velger, nåværende løsning fungerer særdeles dårlig. Jeg måtte faktiskt leite i 2-3 sekunder for å finne menyen.

3. Startsiden ender opp med å ta to like logoer øverst. Det ser tåpelig ut.

4. Selve teksten bærer sterkt preg å være skrevet for en brosjyre, og bør re-organiseres for web-format. Hvordan skal noen lukte at 'lån og stipend' finnes under 'opptakskrav og vilkår' for eksempel?

5. Generelt er fargevalget kjedelig.. de oppdelte delene sidene for avsnittene fungerer ikke.


Om du hadde levert inn dette på tre-måneders lage webside selv på IT1-kurset jeg underviste imens jeg var VGS-lærer hadde du nok fått en strak 3'er.. majoriteten av elevene, uten noe som helst erfaring eller forhånds-kunnskaper, lagde mye penere nettsider for hånd enn dette
Vis hele sitatet...
Takker for tipsene.

Har egentlig gitt over siden til kunden per nå, og det er fornøyde med produktet slik de hadde sett det for seg.

Ikke fordi jeg ønsker å avfeie kritikken din, men rett og slett fordi siden er stort sett ferdig for min del nå
Jeg har heller ikke noe erfaring med design av nettsider og sånt, men jeg synes desverre det så litt trist ut.
* Litt rart at 50% av siden var på venstre side, mens andre halvdelen var helt ledig
* Homeknappen oppe i høyre hjørne så ganske amatør ut.
* Ser du skriver du er mindre ferdig med den, men over halve homepagen er "lik oss på facebook"

Ellers var den vel fin?

EDIT: sett på en 24" skjerm, 1920x1080
Sist endret av vamvam; 13. juni 2013 kl. 18:52.
jalig's Avatar
Trådstarter
Sitat av vamvam Vis innlegg
Jeg har heller ikke noe erfaring med design av nettsider og sånt, men jeg synes desverre det så litt trist ut.
* Litt rart at 50% av siden var på venstre side, mens andre halvdelen var helt ledig
* Homeknappen oppe i høyre hjørne så ganske amatør ut.
* Ser du skriver du er mindre ferdig med den, men over halve homepagen er "lik oss på facebook"

Ellers var den vel fin?

EDIT: sett på en 24" skjerm, 1920x1080
Vis hele sitatet...
På store skjermer blir det mye tomrom på den ene siden ja, det er helt korrekt. Det er en nedside med dette designet. Men overall var dette designet en bedre løsning enn de andre alternativene vi hadde tilgjengelig.

Ønsket fra kunden var et enkelt design med rask tilgang på informasjonen, så det var det de fikk