Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1466
En ulovlig russer i Norge tar mer medieoppmerksomhet enn 4 barn som har blitt gruppevoldtatt uten at staten har brydd seg...!? Applaus Norge
Triste Norge.
Velkommen til Norge sitt rett system -.-"
Det hadde vært litt mer effektivt å linke til sakene og argumentere for og imot, bare sånn for oss ignorante som ikke har lest disse nyhetene,.-
Sitat av Kain Vis innlegg
Velkommen til Norge sitt rett system -.-"
Vis hele sitatet...
Ikke bland media og rettssystemet nå. Du vil nok fort merke at rettssystemet bryr seg betydelig mer om overgrepsofrene.
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
Det hadde vært litt mer effektivt å linke til sakene og argumentere for og imot, bare sånn for oss ignorante som ikke har lest disse nyhetene,.-
Vis hele sitatet...
Poenget med posten var å få fram de at marie amelie saken har fått veldig mye oppmerksomhet i media, noe jeg mener er feil, det skjer så mye annent som er 10 ganger værre enn denne saken som ikke kommer opp i media i det hele tatt.
Sitat av Wold Vis innlegg
Poenget med posten var å få fram de at marie amelie saken har fått veldig mye oppmerksomhet i media, noe jeg mener er feil, det skjer så mye annent som er 10 ganger værre enn denne saken som ikke kommer opp i media i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Prøv å presenter det for meg. Ta utgangspunkt i at jeg har vært i skauen i 14 dager og nettopp har oppsøkt sivilisasjonen for kaldt øl og internettpoker
Media tar opp saker som mest sannsynlig kan dekkes mest mulig, og samtidig er mer interessant for alle. Dermed er Marie Amelie-saken mer ideell for media, da det kommer helt sikkert oppdateringer om saken hele tiden, noe som holder leserne hos media. Dette gjør ikke en voldtektssak så godt da det er som regel ugjerning -> dom kontra "Marie Amelie-saken" -> mer om saken -> enda mer -> beslutning -> mer om saken osv.

Dette er ihvertfall min oppfatning av dagens media. De skriver mer om ting som de kan komme tilbake til for å fatte leserens oppmerksomhet og dermed holde dem der lengre og tjene mer penger på dem.
Den store feilen med at Norge er at de faktisk hjelper alle de syke kriminelle nordmenna som driver med faenskap i utlandet.
Men de gir stort sett faen i de norske statsborgerne som blir utsatt for kriminelle handlinger i utlandet.
Sist endret av UrbanFreak86; 18. januar 2011 kl. 04:26.
Som nevnt før så har amelie stor verdi for mediene. Men så er spørsmålet hvorfor. Du kan analysere deg grønn på dette, men der er så mange årsaker og faktorer inne i bildet at du kan ende opp med den sykeste teorien på dette området. Slik jeg ser det er amelie saken av stor verdi grunnet at den kan pågå lenge. Men ikke bare i den konkrete saken. Du kan spore over på politikk, noe som er en stor del av dette. Saken relaterer til de fleste nordmenn.
Saken kan sette partiene opp mot hverandre og skape debatter.

Så kan du begynne å analysere politikken i dette. Var dette et spill for galleriet?
Skal det statueres et eksempel av henne? Tenker da på settingen hun ble tatt i, og styrken som var satt inn til dette.

Og må bare si at jeg foretrekker å høre amelie saken på radioen på jobb enn gruppe voldtekt av barn. Er aldri interessert i å høre om noe så grusomt som det. Men det betyr ikke at det ikke bryr meg, bare så det er sagt.
En ting som er veldig viktig å huske på, er at det faktisk ikke er NORGE som gir ut avisene her til lands, det er det media som gjør. Derfor sliter jeg veldig med å se poenget ditt. Er det noens hode du skal legge på hoggestabben så er det vg & co.
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
En ting som er veldig viktig å huske på, er at det faktisk ikke er NORGE som gir ut avisene her til lands, det er det media som gjør. Derfor sliter jeg veldig med å se poenget ditt. Er det noens hode du skal legge på hoggestabben så er det vg & co.
Vis hele sitatet...
Er vel enig med trådstarter her. Det er ikke Danmark og ikke Sverige, men Norge. Han snakker ikke om den norske stat. Men norge, som i landet vi bor i, og hvordan ting opererer og reagerer her i landet. Deriblandt Ola, Kari Nordmann og de ellers slitne tabloidene.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dere må jo forstå at det rapporteres mer av en sak som det skjer mye i hele tiden enn i en voldtektssak. Ikke bare er det begrenset med stoff som blir rapportert, det er også slik at man skal beskytte de involverte barna. Slik er det i hele verden, ser ingen grunn til å henge ut hverken media eller Norge for den saks skyld.

Dessuten så er ikke papiravisene like fulle av Amalie som nettavisene, grunnen er fordi at i en nettavis blir hver oppdatering gjerne egen sak, mens i papirutgaven vil du merke en forskjell. Alt tatt i betrakting er det ikke noe galt i medias prioritering.
Synes det er greit å se at nordmenn faktisk kollektivt greier å bry seg om noe i det hele tatt. Selv om de kanskje ikke velger de helt riktige sakene.
Marie Amalie tjener på å bli skrevet om. Hun får talt sin sak til folket. Hva tjener voldtektsofre på å bli skrevet om? De har alt blitt utsatt for det de har blitt utsatt for, og det blir ikke bedre for dem av at VG smører dem ut over side 6,7,8,9 og 10.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Marie Amalie tjener på å bli skrevet om. Hun får talt sin sak til folket. Hva tjener voldtektsofre på å bli skrevet om? De har alt blitt utsatt for det de har blitt utsatt for, og det blir ikke bedre for dem av at VG smører dem ut over side 6,7,8,9 og 10.
Vis hele sitatet...
Journalister skal i følge vær-varsom-plakaten ikke skrive eller være svært forsiktig når de skriver om voldtektsofre. Derfor får ikke dette emnet så mye mediedekkning.
Det må ikkje vera nokon konflikt dei imellom. D'er ikkje trist at valdtektssaker er forsidestoff kvar einaste dag. Eg vil mest lesa Pondus åt morgonkaffien, ikkje Daily Rape. Dessutan kjem ein ikkje frå at kjærasten åt Amalie er Klassekampen-journalist, høveleg dyktig og nokså sannsynleg fær sympati og stønad frå journalistkameratane sine i VG og Dagbladet.
Uten å ha lest alt: Media og retten er to helt forskjellige ting. Media skriver om det folket vil lese, og det de tjener penger på..!