Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 10111
oppned5 og UnKnowN_300:
Hva med det faktum at folk uskyldig dømmes i norsk rettsvesen, selv om vi er blant de landene med bedre rettsikkerhet enn gjennomsnittet? Det er faktisk et problem når det kommer til overgrep mot barn. Hvis den som avhører barna gjør feilgrep eller kanskje til og med gjør det intensjonelt, kan barna innbilles til å tro de har blitt utført overgrep på.

Dessuten, hvordan kan dere forsvare det å torturere og lemleste andre mennesker? Ser dere ikke at dere er minst like ille som overgriperne dere snakker om, når dere til og med synes det er helt greit? Hvis dere fortsatt ønsker å bo i et slikt samfunn kan dere jo flytte til Sudan, Saudi-Arabia eller Iran, som praksiserer livstid, dødsstraff, amputasjoner og tortur.
Sist endret av Nichotin; 15. januar 2011 kl. 20:22.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
oppned5 og UnKnowN_300:
Hva med det faktum at folk uskyldig dømmes i norsk rettsvesen, selv om vi er blant de landene med bedre rettsikkerhet enn gjennomsnittet? Det er faktisk et problem når det kommer til overgrep mot barn. Hvis den som avhører barna gjør feilgrep eller kanskje til og med gjør det intensjonelt, kan barna innbilles til å tro de har blitt utført overgrep på.

Dessuten, hvordan kan dere forsvare det å torturere og lemleste andre mennesker? Ser dere ikke at dere er minst like ille som overgriperne dere snakker om, når dere til og med synes det er helt greit? Hvis dere fortsatt ønsker å bo i et slikt samfunn kan dere jo flytte til Sudan, Saudi-Arabia eller Iran, som praksiserer livstid, dødsstraff, amputasjoner og tortur.
Vis hele sitatet...
Så klart det er trist med uskyldig dømte og misforståelser, men i enkelte saker er det rett og slett svart på hvit! Syke handlinger mot uskyldig mennesker.

"Alle mennesker er like mye verdt" Jeg ser på det som at hvis en person gjør noe så grusomt som å voldta barn så fortjener han å få noe tilsvarende!

Fritzl feks kunne fått stolen!
Skjønner du ikke signaleffekten av at staten lemlester og dreper folk slik du foreslår (med referanse til innlegg 100 og 102)? Tror du befolkningen blir særlig sunnere av det? Vi har ikke dødsstraff, vi har ikke livstid og politiet går normalt ikke med våpen. Ikke starter vi kriger heller. Resultatet er at vi er et av de tryggeste og minst voldelige landene å bo i. Kanskje det har noe med at den norske stat prøver å ta vare på alle, i større grad enn mange andre land? Det kan kanskje virke litt urettferdig for deg at vi ikke ødelegger livene til de som dømmes, men samtidig er det et ledd i en human politikk som fører til at vi har det så trygt og godt som vi har det. Helt perfekt kan ingen påstå at dagens situasjon er, men løsningen på problemene er hvertfall ikke å brutalisere.

Forebygging av voldtekt og overgrep skjer på helt andre måter enn at staten også skal voldta og forgripe seg på mennesker.
Sist endret av Nichotin; 15. januar 2011 kl. 20:42.
Nå skal jeg komme med en litt bastant, og trolig provoserende uttalelse; men ut i fra det jeg leser i tråden er de fleste modne og reflekterte menneskene på forumet de som i denne tråden går igjen som de som er i mot den formen for avstraffelse; men de yngre/mindre modne/mindre reflekterte menneskene går igjen som de som roper etter kastrering og dødtstraff; gjerne uten noen andre argumenter enn "Hadde ikke du likt å drept personen om de voldtok ungen din?" som de fleste skjønner ikke en gang er et gyldig argument.
Sitat av etse Vis innlegg
Nå skal jeg komme med en litt bastant, og trolig provoserende uttalelse; men ut i fra det jeg leser i tråden er de fleste modne og reflekterte menneskene på forumet de som i denne tråden går igjen som de som er i mot den formen for avstraffelse; men de yngre/mindre modne/mindre reflekterte menneskene går igjen som de som roper etter kastrering og dødtstraff; gjerne uten noen andre argumenter enn "Hadde ikke du likt å drept personen om de voldtok ungen din?" som de fleste skjønner ikke en gang er et gyldig argument.
Vis hele sitatet...
Provoserende hadde du rett i. hva gjør oss mindre modne fordi vi synes de kan dra til helvette. jeg har overhodet ingen medfølelse med de grisene. Jeg ser meg selv som ganske så moden, og jeg roper etter kastrering! hva er for deg ett gyldig argument?. jeg selv, trenger ikke si noe mer, enn at jeg synes de kan brenne. Hvilken rett har de til å ta for seg, når den andre personen tydligvis ikke vil. og presser seg på, og voldta noen, fordi dems trang for seksuell tilfredstillelse er større enn å respektere andre mennesker og grensene de har?
Sitat av lusnuse Vis innlegg
Provoserende hadde du rett i. hva gjør oss mindre modne fordi vi synes de kan dra til helvette. jeg har overhodet ingen medfølelse med de grisene. Jeg ser meg selv som ganske så moden, og jeg roper etter kastrering! hva er for deg ett gyldig argument?. jeg selv, trenger ikke si noe mer, enn at jeg synes de kan brenne. Hvilken rett har de til å ta for seg, når den andre personen tydligvis ikke vil. og presser seg på, og voldta noen, fordi dems trang for seksuell tilfredstillelse er større enn å respektere andre mennesker og grensene de har?
Vis hele sitatet...
jeg sa ikke at meningene til personene i denne tråden var det som gjorde de mindre modne, bare at det som går igjen er at de menneskene som jeg regner som veldig modne og reflekterte på forumet her (ut i fra andre poster opp igjennom tidene) viser seg å være på siden som synes å ta i bruk slik avstraffelse er latterlig og primitivt og at vi burde holde oss for gode til det.

Du presterer videre heller ikke å argumentere videre for hvorfor du synes det skal være akseptabelt. Her må man vurdere både det etiske både på person nivå og samfunnsnivå.

- Hvordan vil utviklingen av samfunnet være om man godtar bruk at slike former for avstraffelse?
- Hva blir du å faktisk tjene på en slik avstraffelse?

Det å bruke avstraffelse for å kunne gi en person "rettferdighet" er og blir primitivt, og minner og samfunnet vi hadde i middelalderen; og har ingen reell gevinst. Avstraffelse skal i en mer utviklet samfunn brukes til å forebygge videre lovbrudd, og på den måten kunne holde samfunnet trygt. Jeg kan ikke se hvordan man på noen måte kan rettferdiggjøre kastrering (eller dødstraff).
Sitat av lusnuse Vis innlegg
Provoserende hadde du rett i. hva gjør oss mindre modne fordi vi synes de kan dra til helvette. jeg har overhodet ingen medfølelse med de grisene. Jeg ser meg selv som ganske så moden, og jeg roper etter kastrering! hva er for deg ett gyldig argument?. jeg selv, trenger ikke si noe mer, enn at jeg synes de kan brenne. Hvilken rett har de til å ta for seg, når den andre personen tydligvis ikke vil. og presser seg på, og voldta noen, fordi dems trang for seksuell tilfredstillelse er større enn å respektere andre mennesker og grensene de har?
Vis hele sitatet...
Hvilken rett har noen til å jule opp andre? Hvilken rett har noen til å drepe?

Det er ingen som har "rett" til å begå lovbrudd. Tanken på voldtekt vekker dog langt mer følelser hos folk enn f.eks blind vold, som forsåvidt er langt mer fysisk farlig for offeret enn en gjennomsnittelig voldtekt. Disse følelsene er heldigvis ikke av betydning når straff utmåles, noe de fleste voksne er innforstått med.

Dermed er det fort gjort å trekke konklusjonen at det ikke er særlig modent å mene voldetksforbrytere, som er langt ifra de værste av kriminelle, skal utsettes for permanente saksjoner.

Om det å kastrere

Det å kastrere en mann er forøvrig langt mer enn å ta fra han seksualdriften. Fjerner man kjønnshormonene påvirker man alt fra livsglede og energinivå til kroppskomposisjon og kjønnsdrift.

De fleste ville nok selvmedisinert seg, altså erstattet det endogene testosteronet med eksogent testosteron. Slik kunne vi endt opp med at flere pedofile faktisk gikk rundt kåtere enn i utgangspunktet i et forsøk på å selvmedisinere seg tilbake til normalen.
Trådstarter
Sitat av lusnuse Vis innlegg
Provoserende hadde du rett i. hva gjør oss mindre modne fordi vi synes de kan dra til helvette. jeg har overhodet ingen medfølelse med de grisene. Jeg ser meg selv som ganske så moden, og jeg roper etter kastrering! hva er for deg ett gyldig argument?. jeg selv, trenger ikke si noe mer, enn at jeg synes de kan brenne. Hvilken rett har de til å ta for seg, når den andre personen tydligvis ikke vil. og presser seg på, og voldta noen, fordi dems trang for seksuell tilfredstillelse er større enn å respektere andre mennesker og grensene de har?
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det at de kan brenne ikke er et veldig modent argument..?
Er imot kastrering. Føler på en måte at det likt med å si at hvis en person slår deg ned, så må han amputere armen.
Sett dem heller i fengsel bare.
Sitat av Kain Vis innlegg
Helt okei! hva med jenta som har psykiske problemer resten av livet pga den overgrippern?
Vis hele sitatet...
The damage is done, men som var fastslått tidligere; Overgriperen kan forbedre seg selv, og bli et produktivt (og trygg) medlem av samfunnet igjen. Jenta kan også bli nogenlunde "reparert" igjen. Kastrering: en varig straff for potensiell uvarige problemer.
Sitat av lusnuse Vis innlegg
Provoserende hadde du rett i. hva gjør oss mindre modne fordi vi synes de kan dra til helvette. jeg har overhodet ingen medfølelse med de grisene. Jeg ser meg selv som ganske så moden, og jeg roper etter kastrering! hva er for deg ett gyldig argument?. jeg selv, trenger ikke si noe mer, enn at jeg synes de kan brenne. Hvilken rett har de til å ta for seg, når den andre personen tydligvis ikke vil. og presser seg på, og voldta noen, fordi dems trang for seksuell tilfredstillelse er større enn å respektere andre mennesker og grensene de har?
Vis hele sitatet...
Du repeterer deg selv hele tiden, og hele tiden blir det tilbakebevist med gode argumenter. Det lyser ikke akkurat modenhet av slikt.

Du må forstå at et offer eller pårørende i slike saker ikke kan bestemme straffen for en siktet. De tenker ikke klart, og slik øye for øye, tann for tann-politikk fungerer ikke i det hele tatt. Jeg ser ikke bort ifra at jeg hadde drømt om å straffe den personen som hadde overgrepet seg på ungen min med maks brutalitet, men jeg skjønner her jeg sitter nå, at slikt ikke fører noensted.

I Norge har det seg slik at vi prøver å forhindre at overgrep skjer, ved å tillate pedofile å stå frem, gå til psykolog, og forsøke å beherske legningen sin. Det er ikke slik at vi kan skremme en legning vekk fra folk, like så med homofili og heterofili. Derfor gir vi de hjelp istedet for å prøve å forhindre at overgrep skjer.

Bestialske avstraffelser har aldri lønnet seg, og det har flesteparten av oss skjønt, derfor gjennomføres ikke slikt i norge.
Sist endret av VinumSabbathi; 17. januar 2011 kl. 20:06.
Pedofil aktivitet skal ikke straffes med hverken kastrering eller fengsel, syns jeg. Jeg tror pedofili er en legning, og jeg ser ikke noe poeng i å straffe noen for sin legning. Derimot bør de pedofile som forgriper seg på barn få hjelp og terapi.

Hadde kastrering av voldtektsmenn blitt innført i Norge, hadde det vært drømmeyrket. Jeg unner dem ingenting.
Klarer de ikke ha sex på en ordentlig måte med en som samtykker, fortjener de ikke privilegiet sex i det hele tatt.

Jeg tror at å true menn med å frata dem tissetassen vil fungere svært forebyggende mot voltekt. I Norge risikerer man ca 2 - 4 år for en voldtekt, hvis man da i hele tatt blir dømt.
Hvis de risikerer hele stasen sin for én liten omgang, tror jeg ikke de gidder det.

Go kastrering!

Btw, jeg tror nok det må være snakk om kastrering som i "gjøre det umulig for dem å ha sex"-kastrering. Jeg ser liksom ikke poenget i å frata dem muligheten til å få barn som straff for voldtekt. Det har liksom ikke så mye med voldtekt å gjøre.
Husker jeg leste om et lokalsamfunn i Norge (nei, ikke alvdal) hvor det plutselig gikk en ring av beskyldninger om overgrep og pedofili i en barnehage. Flere titalls personer var mistenkt etter avhør av barn.

Om jeg husker det riktig så startet det hele med mistanke fra noen foreldre som via ledende spørsmål villedet sine egne barn til å fortelle om fiktive overgrep. Politiet satte igang avhør av alle barna som kunne gi lignende signalementer, men ikke bare på ansatte i barnehagen. Plutselig var det en drøss med mistenkte personer. Tilogmed Lensmannen var under mistanke...

Barna ble trodd fordi de kunne gi detaljerte og grove skildringer av hendelser. De forklarte seksuelle begreper som barn ikke skulle kjenne til.

Alle ble frikjent hvis jeg husker riktig. Politiet fikk refs for feilaktig avhørsteknikker. Mener å huske at noen av de frikjente gikk til søksmål i ettertid.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Hadde kastrering av voldtektsmenn blitt innført i Norge, hadde det vært drømmeyrket. Jeg unner dem ingenting.
Klarer de ikke ha sex på en ordentlig måte med en som samtykker, fortjener de ikke privilegiet sex i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Husk at voldtekt ikke nødvendigvis er ensbetydende med en klassisk overfallsvoldekt, der overgriperen holder offeret fast og tvinger seg til samleie. Voldekt blir et mye mer diffust begrep med en gang vi snakker parforhold, pulevenner, nei betyr ja, ja betyr nei, alkohol, misforståelser, rollespill etc. Jeg er sikker på at mange gutter og menn er voldtekstmenn uten å selv vite om det, i den forstand at de har hatt sex med noen som egentlig ikke ville. Disse bør ikke straffes, i alle fall ikke med et så alvorlig inngrep i en persons liv som kjønnslemlestelse. Når det gjelder overfallsvoldektsmenn vil jeg påstå at dette er mennesker som trenger hjelp, like mye som pedofile (og andre) som forgriper seg på barn.
Sist endret av felix_poker; 19. januar 2011 kl. 12:47.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Husk at voldtekt ikke nødvendigvis er ensbetydende med en klassisk overfallsvoldekt, der overgriperen holder offeret fast og tvinger seg til samleie. Voldekt blir et mye mer diffust begrep med en gang vi snakker parforhold, pulevenner, nei betyr ja, ja betyr nei, alkohol, misforståelser, rollespill etc. Jeg er sikker på at mange gutter og menn er voldtekstmenn uten å selv vite om det, i den forstand at de har hatt sex med noen som egentlig ikke ville. Disse bør ikke straffes, i alle fall ikke med et så alvorlig inngrep i en persons liv som kjønnslemlestelse. Når det gjelder overfallsvoldektsmenn vil jeg påstå at dette er mennesker som trenger hjelp, like mye som pedofile (og andre) som forgriper seg på barn.
Vis hele sitatet...
eller så kan det vel hende at det bare rett å slett er drittsekker som gir blanke faan i hva offeret måtte mene / gjennomgå av traumer

det er ikke alt som kan "behandles" . å det burde være grenser for hva slags dritt som skal kunne få tilbud om behandling å silkehansker

på den lista troner pedofile å voldtektforbytere øverst hos meg
Sist endret av skukketrure; 19. januar 2011 kl. 13:04.
For de påtalemyndighetene mener vil være en videre trussel selv etter endt soning, har vi det som kalles for forvaring. Her dømmes det med en viss minstetid, men det er i praksis mulig å forlenge straffen livet ut så lenge en domstol anser personen som uskikket til å slippes ut i samfunnet igjen. Forvaring blir blant annet brukt på overgripere som har gjort gjentatte handlinger.

Sakene med ekspolitimannen og lommemannen er to eksempler på bruk av forvaring:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7326186
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...n-3383871.html

Dette er i grunn mye mer humant enn å kjønnslemleste noen, samtidig stimulerer det i mye større grad til rehabilitering.

For videre lesing om forvaring kan dere se på denne Wikipedia-artikkelen, der står det ganske greit forklart hva det innebærer.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
eller så kan det vel hende at det bare rett å slett er drittsekker som gir blanke faan i hva offeret måtte mene / gjennomgå av traumer
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig at det er så enkelt som at alle mennesker kan deles inn i kategoriene gode og onde? At noen er kapable til å skade andre, mens andre igjen ikke er det? Nei, det er mer komplisert enn som så. Under de rette (/gale) omstendighetene kan vi alle gjøre grusomme ting mot medmennesker. Dette betyr imidlertid ikke at det er gunstig eller riktig.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
det er ikke alt som kan "behandles"
Vis hele sitatet...
Men hvis det viser seg at voldtektsmenn (og kvinner)effektivt kan behandles, ville du stillt deg positiv til dette? Eller er du mer opptatt av hevn? (forsåvidt forståelig, hevnlyst er helt naturlig)
Sitat av skukketrure Vis innlegg
å det burde være grenser for hva slags dritt som skal kunne få tilbud om behandling å silkehansker
Vis hele sitatet...
Hvem snakker om silkehansker? Du er klar over at psykisk syke som oppfører seg voldelig havner på institusjon, hvor de blant annet kan bli liggende i belter (dvs. spent fast til en seng, med minimal bevegelsesmulighet) i dagevis hvis de ikke lar seg kontrollere på andre måter?
Hvorfor prater folk kun om voldtekt når man snakker om seksuell omgang med barn. sånn lovverket i Norge i dag er det faktisk ulovlig å bli forført (mulig voldtatt av også, litt usikker) av en femtenåring så lenge du er over 4 år eldre. 21 og 16 er dermed lovlig. Kan tenke meg mange forhold som loven synes er greit men hvor det kan komme opp spørsmål: når ble de egentlig sammen? når begynte de å ha sex? Skal ikke mer til enn at man har ett dårlig brudd før man går rundt og er kastrert resten av livet. Hvem synes dette er greit? I Norge er den seksuelle dedutalderen gjennomsnittelig 17,3 år for jenter og 18 for gutter. En betydelig del av den norske befolkning debuterer før de er 16 år. Det er ett reelt problem hvis man skal straffe så hardt som kastrering av 20åringer.
Min mening:
Kastrering av voldtektsmenn? Nei - de skal lære og få en sjanse til å hate sin fortid og leve et godt liv.
Kastrering av pedofile? Kanskje, forskjellen er at det er en psykisk skade som er vanskeligere å bli kvitt og mange begår flere overgrep etter at de kommer ut av fengselet. Disse ungene kunne vært spart ved å kasterere de pedofile etter deres første overgrep. Hvis man er pedofil vil nok den pedofiles testikler og sexlyst føre til mer vondt enn godt og burde fjernes.
Den pedofile vil kanskje til og med leve et bedre liv uten dem (føle seg som et bedre menneske, normal osv.)
Sist endret av ZaLaN; 21. januar 2011 kl. 21:01.
Kastrer pedofile og voldtektsmenn! Har overhode ingen respekt for dem..
om du forgriper deg på andre mennesker, særlig forsvarsløse kvinner og barn, er du en syk jævel og må bures inne.
Om vi kastrerte voldtekstsmenn ville de ikke kunne voldtatt noen å gjøre dem gravide.
Sist endret av Frontex; 24. januar 2011 kl. 10:06.
Sitat av ZaLaN Vis innlegg
Kastrering av pedofile? Kanskje, forskjellen er at det er en psykisk skade som er vanskeligere å bli kvitt og mange begår flere overgrep etter at de kommer ut av fengselet.
Vis hele sitatet...
Kaller du pedofili en "psykisk skade"? Eller mener du at de som blir utsatt for overgrep av pedofile blir mer traumatisert enn de som blir voldtatt av folk med andre legninger?
Sitat av ZaLaN Vis innlegg
Den pedofile vil kanskje til og med leve et bedre liv uten dem (føle seg som et bedre menneske, normal osv.)
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke filla peiling på hva slags konsekenser det vil ha å fjerne testiklene. Det er ikke slik at testiklene kun produserer sædceller og testosteron, som utelukkende har en effekt: sexlyst. Man vil overhodet ikke føle seg eller fungere "normalt" uten testikler.
Sist endret av felix_poker; 24. januar 2011 kl. 10:52.
Så fordi folk ikke har selvkontroll i momentet, skal man ta fra dem en stor del av menneskers natur? Snakker så klart om reproduksjon, som holder oss, menneskerasen, gående. Blir ikke dette en hån mot mennesker verden over, og evolusjonen? Hva er galt med fengselsstraff og sikring?
Nå har jeg ikke lest alt som har blitt skrevet her, men personlig mener jeg det blir alt for drøyt å kastrere pedofile overgripere. Ikke at jeg støtter dem, det de gjør er jo ubeskrivelig feil på alle nivåer! Men å ta fra dem manndommen, eventuelt kvinneligheten... det blir for drøyt etter min mening.

Gi dem heller en lang fengselsstraff og gi offeret erstatningskrav.
Sitat av Frontex Vis innlegg
Kastrer pedofile og voldtektsmenn! Har overhode ingen respekt for dem..
om du forgriper deg på andre mennesker, særlig forsvarsløse kvinner og barn, er du en syk jævel og må bures inne.
Om vi kastrerte voldtekstsmenn ville de ikke kunne voldtatt noen å gjøre dem gravide.
Vis hele sitatet...
Kapp hendene av butikk- og innbruddstyver! har overhodet ingen respekt for dem! Om vi kappet av hendene til tyver ville de ikke kunne de ikke sjålet!

/sakasme

Svært festlig hvordan du:

1. Setter likhetstegn mellom pedofile og voldtektsforbrytere.
2. Ønsker at de både skal kastreres og kastes i fengsel. Overkill much?
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Så fordi folk ikke har selvkontroll i momentet, skal man ta fra dem en stor del av menneskers natur? Snakker så klart om reproduksjon, som holder oss, menneskerasen, gående. Blir ikke dette en hån mot mennesker verden over, og evolusjonen? Hva er galt med fengselsstraff og sikring?
Vis hele sitatet...
Ehm, hadde jeg visst at mine gener kom fra en pedofil ville jeg tatt selvmord asap. (snakker her om en som har begått overgrep) Tror ikke pedofiles avkom gjør verden til en bedre plass. Er en grunn til at man favoriserer de beste genene i dyreavl, så iskaldt og kynisk sett er det hinsides all fornuft å la en pedofil overgriper reprdusere seg selv.
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:24.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Ehm, hadde jeg visst at mine gener kom fra en pedofil ville jeg tatt selvmord asap. (snakker her om en som har begått overgrep) Tror ikke pedofiles avkom gjør verden til en bedre plass. Er en grunn til at man favoriserer de beste genene i dyreavl, så iskaldt og kynisk sett er det hinsides all fornuft å la en pedofil overgriper reprdusere seg selv.
Vis hele sitatet...
Beklager, jeg må le litt. Min mor er hetrofil så jeg vil ta selvmord. Det er en legning, ikke en verdens undergang. Det finnes jo hetrofile overgripere også. Om du er en pedofil som voldtar, eller om du er en pedofil som holder seg i skinnet bestemmes ikke av bare gener. Mye annet har nemlig en stor innvirkning,som miljøet man vokser opp i, og hvordan man blir oppdratt.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Beklager, jeg må le litt. Min mor er hetrofil så jeg vil ta selvmord. Det er en legning, ikke en verdens undergang. Det finnes jo hetrofile overgripere også. Om du er en pedofil som voldtar, eller om du er en pedofil som holder seg i skinnet bestemmes ikke av bare gener. Mye annet har nemlig en stor innvirkning,som miljøet man vokser opp i, og hvordan man blir oppdratt.
Vis hele sitatet...
som du ser skriver jeg en som har utført overgrep, men i mine øyne noe verre en en drapsmann. Man tar ikke livet til noen, men sørger for at resten av livet til personen har stor sannsynlighet for å bli ett helvette.

Og så la denne personen få barn??!!! som den kan forgripe seg på igjen??!! Det blir for dumt. stakkars barn.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Ehm, hadde jeg visst at mine gener kom fra en pedofil ville jeg tatt selvmord asap. (snakker her om en som har begått overgrep) Tror ikke pedofiles avkom gjør verden til en bedre plass. Er en grunn til at man favoriserer de beste genene i dyreavl, så iskaldt og kynisk sett er det hinsides all fornuft å la en pedofil overgriper reprdusere seg selv.
Vis hele sitatet...
yess, overgripere oppdrar bare flere overgripere, på akkurat samme måte som snille og heterofile foreldre bare oppdrar snille og heterofile barn! ohwait!!...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Man tar ikke livet til noen, men sørger for at resten av livet til personen har stor sannsynlighet for å bli ett helvette.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått hensiktene bak norsk lovverk så fundamentalt at du er på ein annan planet enn majoriteten når det kjem til den diskusjonen.
Sist endret av vidarlo; 24. januar 2011 kl. 17:50.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har misforstått hensiktene bak norsk lovverk så fundamentalt at du er på ein annan planet enn majoriteten når det kjem til den diskusjonen.
Vis hele sitatet...

og hva har det du siterer med norsk lovverk å gjøre?
En som forgriper seg på et barn ødelegger med stor sannsynlighet barnets liv.


Og fatter dere virkelig ikke at det er dumt å la en som har forgrepet seg på barn "tilgang" på et nytt barn?
Det blir som å sette jens stoltenberg til norsk statsminister..
Nå har jeg ikke lest alle sidene, så jeg vet ikke om dette spørsmålet har kommet opp.

Men i hvilket land er det de kastrer pedofile voldteksmenn?
Sist endret av Snuskongen; 24. januar 2011 kl. 18:27.
Hva får deg til å tro at pedofile tiltrekkes av egne barn? Tiltrekkes homofile av sine evt sønner, eller hetrofile av sine døtre? Det kalles incest og er noe helt annet. Aleksstaner, du fremstår dessverre utrolig uvitende, les deg litt opp på temaet.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hva får deg til å tro at pedofile tiltrekkes av egne barn? Tiltrekkes homofile av sine evt sønner, eller hetrofile av sine døtre? Det kalles incest og er noe helt annet. Aleksstaner, du fremstår dessverre utrolig uvitende, les deg litt opp på temaet.
Vis hele sitatet...
alle pedoer driver sikkert ikke med incest. Men alle som driver med incest er pedoer
Sitat av skukketrure Vis innlegg
alle pedoer driver sikkert ikke med incest. Men alle som driver med incest er pedoer
Vis hele sitatet...
? Så du er pedofil hvis du har sex med søstera di?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hva får deg til å tro at pedofile tiltrekkes av egne barn? Tiltrekkes homofile av sine evt sønner, eller hetrofile av sine døtre? Det kalles incest og er noe helt annet. Aleksstaner, du fremstår dessverre utrolig uvitende, les deg litt opp på temaet.
Vis hele sitatet...
Var vel kanskje litt kjapp der, men uff, blir fortsatt feil av en eller annen grunn
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Var vel kanskje litt kjapp der, men uff, blir fortsatt feil av en eller annen grunn
Vis hele sitatet...

Ja det er feil, men anbefaler deg å lese litt gjennom denne tråden:
http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1228620

Ga meg et nytt syn på mennesker som er pedofile, jeg tror at det er langt flere som er det enn vi vet. Vi hører jo dessverre bare om de som begår overgrep på barn.
vel, lest tråden, men her er det jo snakk om en som "har holdt seg i skinnet", og har følgelig ikke gjort noe galt... Der ligger det store skillet i min tankegang..
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
vel, lest tråden, men her er det jo snakk om en som "har holdt seg i skinnet", og har følgelig ikke gjort noe galt... Der ligger det store skillet i min tankegang..
Vis hele sitatet...

Nettopp, en som holder seg i skinnet. Men når ord som pedofil og overgriper/voldteksmann/incest blir synonymer så er jo løpet kjørt for pedofile som ønsker å leve et normalt liv uten å begå overgrep. Er forferdelig generaliserende å sette alle i samme bås, og det gjør det verre som personen i den andre tråden og leve vanlig og være åpen om sin legning(?).
helt enig i dette, men om du sikter til tråden min så er det presisert at det er en som har utført overgrep..