Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 13139
Sitat av Picard Vis innlegg
Nå tar du feilaktig tar utgangspunkt i at homofili er genetisk anlagt.
Vis hele sitatet...
Mye tyder på at homifili i stor grad er genetisk. Det forhindrer likevel Kirders innlegg fra å være det reneste søppel.

Sitat av stinkdyr Vis innlegg
Vi er over 7 milliarder faktisk
Vis hele sitatet...
Nei, ikke riktig enda. Vi var 6,892,854,649 mennesker på jorda 1/1/2011 i følge US Census Bureau.

Sitat av Kirder
Jeg vil ikke at du skal svaret,fordi du simpelt ikke klarer og forklare hvorfor du støtter homofili.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal man være mot homofili? Hva slags trussel mot samfunnet mener du de utgjør? Hvis du følger denne sosialdarwinismen du henviser til så har du vel ingenting å utsette på homofili, da det eksisterer helt på egenhånd uten noen form for inngripen fra mennesker, både hos mennesker og i dyrelivet.
Sitat av Kirder Vis innlegg
Lenge leve kommunisme ! Re-produserer mennesket seg ikke,vet du hva som skjer da ?
Vis hele sitatet...
Nå surrer hodet ditt litt. Kommunisme har ingenting med dette å gjøre.

Og ja, selvsagt vet jeg hva som skjer når mennesker ikke reproduserer seg. Befolkningsveksten bremser opp. Hva er poenget ditt? Skulle det være et argument mot homofili? Det er vel snarere et argument for.

Men du har kanskje ikke lest mye statistikker om jordens voldsomme befolkningsvekst? Du vet ikke at vi er nær ved å sprenge grensene for hva planeten tåler av ressurskonsum? Du tror helt ærlig at homofili truer menneskets overlevelse?

Du har åpenbart et rimelig forvridd syn på situasjonen. Hvor har du disse perspektivene fra? Har du funnet det på selv?
Sitat av Kirder Vis innlegg
Det ser ut som du ikke har noen ideer om teoriene hans,for det var en av dem.


Jeg vil ikke at du skal svaret,fordi du simpelt ikke klarer og forklare hvorfor du støtter homofili.
Vis hele sitatet...
Du klarer strengt tatt ikke forklare noe som helst uten at man må lese gjennom det du skriver 3-4 ganger for så å måtte gjette på hva du egentlig vil fram til likevel.


Det er jo litt ironisk at du mener at befolkningen kommer til å bli "ett hakk dummere" hvis folk fortsetter å være homofil, spesielt med tanke på du selv fremstår som dummere enn gitaren min. Du har tilgode å komme med ett begrunnet argument. ALT du har skrevet hittil er hjernedød svada som til og med et ufødt spedbarn klarer å skufle unna som ren idioti.

Gi meg kilder på at homofili er en sykdom. Gi meg kilder på at homofili smitter. Gi meg kilder på NOE.
Nei jeg ville nok ikke akseptert det for med tanken på at han kansje har seksuelle tanker om meg.
jeg kunne heller ikke akseptert en homofil venn, for da ville jeg bare sjekket ham opp og vi ville ende med å knulle og så blir det bare masse drama etterpå
Sitat av Provo Vis innlegg
Mye tyder på at homifili i stor grad er genetisk.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg nødvendigvis bestrider påstanden din, men har du kilder / kan du utdype?

Edit: leif
Sist endret av Sjølvaste; 11. januar 2011 kl. 17:08.
Jeg har flere homofile og lesbiske venner. Alle ble jeg kjent med før jeg fikk vite legningnen deres. Legningen deres spiller ingen rolle for meg, det viktigste er at de har det bra og er gode venner for meg.
Sitat av pvsurf Vis innlegg
Nei jeg ville nok ikke akseptert det for med tanken på at han kansje har seksuelle tanker om meg.
Vis hele sitatet...
Å nei! Tenk hvis noen har en seksuell tanke om deg som du ikke gjengjelder. Det er krise det! Ja, det er viktig å bare ha venner man kan tenke seg å pule, bare sånn i tilfelle det skulle oppstå en seksuell tanke langt inne i hodet på vedkommende.

Oh.. Tenk på alle de damene som ikke kunne ha vært venn med deg hvis de hadde hatt den holdningen. Jeg tipper du har møtt en del jenter som ikke kunne tenke seg å ligge med deg, men som allikevel ville akseptert deg som venn. Eller?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Ikke at jeg nødvendigvis bestrider påstanden din, men har du kilder / kan du utdype?

Edit: leif
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Biology...al_orientation

Særlig avsnittene Twin studies, Chromosome linkage studies og Epigenetics studies omhandler hvordan genetikk ser ut til å påvirke seksuell legning.
Om jeg hadde funnet ut at en kompis var homofil. Så ville det ikke ha forandret noe. Men hadde han hatt et krusj i meg, eller prøvd seg på meg. Ville jeg hat problemer med og holde kontakten.

Konklusjon: Homofile venner er ok, men fingrene av fatet!
Angående hvorvidt homofili er genetisk; Jeg så et tvprogram hvor de drev å forsket på eneggede tvillinger. Husker ikke hva programmet heter, men der var ett mannlig tvillingpar hvor den ene hvar homofil, mens den andre var fullstendig hetero. Forskerne i programmet mente at det var en kombinasjon av genetisk anlegg og miljøpåvirkning, begge tvillingene hadde visst genetisk anlegg for å bli homofil, men bare den ene fikk "homogenene" aktivert av miljøet.
(Er en stund siden jeg så det, er mulig jeg husker litt feil.)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det som teller er at du behandler vennene dine som verdige mennesker, uansett hvilken legning de måtte ha. Hvis du synes det er ukomfortabelt å ha en god venn til overnatting fordi han er homofil, så er det noe du absolutt kan jobbe med. Det er mulig å overvinne irrasjonelle fobier hvis man er villig til å tenke rasjonelt.


Du utfyller ihvertfall rollen din som stereotypisk guttegutt. Tøft
Vis hele sitatet...
Takk, skal ta det til meg
Svært uheldig skrivefeil. Dette:
Sitat av Provo
Mye tyder på at homifili i stor grad er genetisk. Det forhindrer likevel Kirders innlegg fra å være det reneste søppel.
Vis hele sitatet...
Skulle selvsagt være dette:
Sitat av Provo
Mye tyder på at homifili i stor grad er genetisk. Det forhindrer likevel ikke Kirders innlegg fra å være det reneste søppel.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kirder Vis innlegg
Fikk høre fra at en kompis at en hadde fortalt han at var på fest,ettersom kvelden ble fuktigere og fuktigere gikk han til en kompis for å legge seg ( Uvitende om at han hadde tenkt å komme ut av skapet ). De var jo begge fulle,så det ble litt kødde kosing,og han som nettopp hadde hoppet ut av skapet tok det som et *ja*,så de la seg begge for å sove i vær sin seng.

Midt på natta våkner han og da ser han kompisen over han,med buksa og bokseren dratt ned. Uvitende om at han selv hadde selv blitt dratt ned buksa på og bokseren,så dytta han,han bort og løp. Så fra den gangen har han sjekka godt før han ligger borte hos kompisæær.


Så Nei,hadde nok ikke turt å sove hos en homofil.
Vis hele sitatet...
La meg rette deg; "Så Nei,hadde nok ikke turt å sove hos en homofil etter en vill fest med mye drikke etterfulgt av frivillig kosing med en person jeg nettopp har fått vite er Homofil"

Virker som mange her inne mener at Homofile er sexløver som bare venter på ett lett bytte.. !?

Hvor i all verden har dere dette fra?

Eller er det slik at noen har bygd opp ett litt for stort selvbilde og tror at Homofile bare ikke klarer å holde seg unna dem?

Er ikke noe vanskelig å forklare sin(e) venn(er) som er homofil(e) at du har ikke noe imot det, men du vil helst slippe å bli klådd på..
Kan ikke se for meg at de ved første anledning skjenker deg drittfull før du våkner dagen derpå midt på badet og med store anus-smerter..
Sist endret av Vandringsmann; 12. januar 2011 kl. 09:01. Grunn: Skrivefeil
For å være helt ærlig er jeg veldig imot homofili, da mener jeg de ikke setter pris på livet.
Hadde det bare vært slik at de hadde hatt lyst å ta en stiv en i pipa for kosens skyld hadde det vært en ting.
Men når alt kommer til alt, viser det seg at de vil få kirker til å vie homofile, få lov å adoptere barn, noe som er helt feil i min mening.
Det ødelegger ikke kun for personen som er homofile men verden rundt også.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
For å være helt ærlig er jeg veldig imot homofili, da mener jeg de ikke setter pris på livet.
Hadde det bare vært slik at de hadde hatt lyst å ta en stiv en i pipa for kosens skyld hadde det vært en ting.
Men når alt kommer til alt, viser det seg at de vil få kirker til å vie homofile, få lov å adoptere barn, noe som er helt feil i min mening.
Det ødelegger ikke kun for personen som er homofile men verden rundt også.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig mener at du er et usselt, verdiløst lite menneske og at du burde hoppe ut av et vindu ASAP.
Sitat av uberleethaxor Vis innlegg
Det ødelegger ikke kun for personen som er homofile men verden rundt også.
Vis hele sitatet...
Hvordan ødelegger homofile ekteskap for homofile og hvordan ødelegger det for andre?
Sist endret av felix_poker; 12. januar 2011 kl. 17:43.
[quote=mentalmelt;1961053]Det som teller er at du behandler vennene dine som verdige mennesker, uansett hvilken legning de måtte ha. Hvis du synes det er ukomfortabelt å ha en god venn til overnatting fordi han er homofil, så er det noe du absolutt kan jobbe med. Det er mulig å overvinne irrasjonelle fobier hvis man er villig til å tenke rasjonelt.

Hehe du sier mye dritt. Jeg klarer fint å behandle vennene mine med verdighet, og samtidig følge mine egne grenser

Jeg gjør valg ut fra meninger og kanskje andres meninger, eller i dette tilfelle fortellinger. Det var en som skrev at han overnatta hos en kompis, og når han våkna neste morning fæppa vennen hans mens han stirra på overnattingsgjesten sin. Sånt som det gjør at jeg tenker med en gang "Han er homo, han tar sikkert det han får". Og jeg syntes det er ganske rasjonelt å være innbilsk og skeptisk. Det er tegn på at du er et menneske :-)

Om du har et problem med det, kan du sikkert ordne det hvis du villig til å tenke rasjonelt :-) Ha en strålende kveld vidre tøff1

Sitat av nikons Vis innlegg
Jeg personlig mener at du er et usselt, verdiløst lite menneske og at du burde hoppe ut av et vindu ASAP.
Vis hele sitatet...
Hører du hvor latterlig du er? Han sier sin mening bare, og så foreslår du at han skal begå selvmord?.. Hvis du er uening i det han sier, så det på en litt mer voksen måte. Er også uenige i det han sier, men reagerer mer på deg.
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Hehe du sier mye dritt. Jeg klarer fint å behandle vennene mine med verdighet, og samtidig følge mine egne grenser

Jeg gjør valg ut fra meninger og kanskje andres meninger, eller i dette tilfelle fortellinger. Det var en som skrev at han overnatta hos en kompis, og når han våkna neste morning fæppa vennen hans mens han stirra på overnattingsgjesten sin. Sånt som det gjør at jeg tenker med en gang "Han er homo, han tar sikkert det han får". Og jeg syntes det er ganske rasjonelt å være innbilsk og skeptisk. Det er tegn på at du er et menneske :-)

Om du har et problem med det, kan du sikkert ordne det hvis du villig til å tenke rasjonelt :-) Ha en strålende kveld vidre tøff1
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke rasjonelt å gå ut i fra at din homofile venn kan komme til å antaste deg fordi du har hørt et par historier hvor noen har opplevd det. Det er omtrent like lite rasjonelt som å være redd for at din mørhudede venn kan komme til å stjele TVen din fordi du har hørt at noen ble ranet av en afrikaner ved akerselva.

Jeg synes for øvrig tonen din er noe barnslig her. Kommentarer som "Hehe du sier mye dritt" og "Ha en strålende kveld vidre tøff1" har ikke særlig stor slagkraft, og påvirker ikke meg på noen som helst måte. Det fremstiller derimot deg som en smule fornærmet, noe du etter mitt skjønn har liten grunn til å være. Du må nesten tåle at folk er uenige med deg når du velger å delta i en åpen debatt. Det er tross alt det vi driver med her, utvelsker forskjellige meninger.
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2011 kl. 19:19.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei, det er ikke rasjonelt å gå ut i fra at din homofile venn kan komme til å antaste deg fordi du har hørt et par historier hvor noen har opplevd det. Det er omtrent like lite rasjonelt som å være redd for at din mørhudede venn kan komme til å stjele TVen din fordi du har hørt at noen ble ranet av en afrikaner ved akerselva.

Jeg synes for øvrig tonen din er noe barnslig her. Kommentarer som "Hehe du sier mye dritt" og "Ha en strålende kveld vidre tøff1" har ikke særlig stor slagkraft, og påvirker ikke meg på noen som helst måte. Det fremstiller derimot deg som en smule fornærmet, noe du etter mitt skjønn har liten grunn til å være. Du må nesten tåle at folk er uenige med deg når du velger å delta i en åpen debatt. Det er tross alt det vi driver med her, utvelsker forskjellige meninger.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden er du kommer med?

Jeg sa ikke det er fornuftig å tro at homofile kan antaste deg. Jeg sa det er generelt fornufitg å være skeptisk. Jeg vet ikke hvordan du tolker mine innlegg, men det er heller ikke mitt problem, tvert der i i mot :-) Som du sikkert ikke forsto så sa jeg bare min mening. Hvis jeg er keen på sleppe rasseriet mitt ut, skriver jeg heller ett sint brev.
Det med min mørke venn var ett latterlig eksempel. Det er en helt annen sak enn dette. Først må du tenke over at venner ikke stjeler fra hver andre, før du blander inn hudfarger.

Forklarte det nok?
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Hva i all verden er du kommer med?

Jeg sa ikke det er fornuftig å tro at homofile kan antaste deg. Jeg sa det er generelt fornufitg å være skeptisk. Jeg vet ikke hvordan du tolker mine innlegg, men det er heller ikke mitt problem, tvert der i i mot :-)
Vis hele sitatet...
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Sånt som det gjør at jeg tenker med en gang "Han er homo, han tar sikkert det han får". Og jeg syntes det er ganske rasjonelt å være innbilsk og skeptisk.
Vis hele sitatet...
Du sier her at du anser det som rasjonelt å gå ut i fra at homofile ikke kan beherske seg, på bakgrunn av en ekstrem historie du har lest på internett.

Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Som du sikkert ikke forsto så sa jeg bare min mening. Hvis jeg er keen på sleppe rasseriet mitt ut, skriver jeg heller ett sint brev.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig forstår jeg det, det er jo det vi driver med her.

Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Det med min mørke venn var ett latterlig eksempel. Det er en helt annen sak enn dette. Først må du tenke over at venner ikke stjeler fra hver andre, før du blander inn hudfarger.
Vis hele sitatet...
Venner antaster hverandre heller ikke mens man sover, så jeg ser ikke hva som er så søkt med eksempelet mitt.

Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Forklarte det nok?
Vis hele sitatet...
Tja, hva skal man si. Jeg begynner vel å tegne meg et bilde her
Du sa om jeg tenker rasjonelt, så kan jeg overvinne det forbiet jeg hadde?! Jeg sa jeg er skeptisk og innbilsk, det er rasjonelt. Jeg mente aldri at det er fornufirg å tro at homofile ikke kan beherske seg, osv.... Litt trist at jeg måtte si det to ganger. Resten du sier bare tøys og unødvendig. Jeg synes faktisk tonen din er noe barnslig her, og du virker en smule fornermet. Det er et diskusjonsforum, hvis du ikke tåler at folk er uenige, er kanskje ikke dette rette sted for deg?
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Du sa om jeg tenker rasjonelt, så kan jeg overvinne det forbiet jeg hadde?! Jeg sa jeg er skeptisk og innbilsk, det er rasjonelt. Jeg mente aldri at det er fornufirg å tro at homofile ikke kan beherske seg, osv.... Litt trist at jeg måtte si det to ganger. Resten du sier bare tøys og unødvendig. Jeg synes faktisk tonen din er noe barnslig her, og du virker en smule fornermet. Det er et diskusjonsforum, hvis du ikke tåler at folk er uenige, er kanskje ikke dette rette sted for deg?
Vis hele sitatet...
Det er ikke rasjonelt å være innbilsk. Hvis du tror det, så råder jeg deg til å sjekke opp ordenes betydning litt bedre.

Alt du har skrevet ligger for øvrig over her, og det taler i grunnen for seg selv. At du nå tyr til å ape etter det jeg skrev som svar på den sinte PMen du sendte meg, tar jeg som et ganske klart tegn på at du ikke har noe mer å komme med.
Sist endret av mentalmelt; 12. januar 2011 kl. 20:19.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke rasjonelt å være innbilsk. Hvis du tror det, så råder jeg deg til å sjekke opp ordenes betydning litt bedre.

Alt du har skrevet ligger for øvrig over her, og det taler i grunnen for seg selv. At du nå tyr til å ape etter det jeg skrev som svar på den sinte PMen du sendte meg, tar jeg som et ganske klart tegn på at du ikke har noe mer å komme med.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Jeg har egentlig sagt det jeg mener, og håper du har forstått det. Når det gjelder det herme greiene ser jeg at du prøvde å drive ap etter meg, så jeg ville bare svare med samme mynt :-)
Har selv en homofil venn som jeg tafser og grafser på hele tiden, selv om jeg er hetrofil. Syns ikke det er noe problem i det hele tatt, og slenger rundt med gay jokes hele tiden. Ta et eksempel som skjedde rett før jul. Læreren til min homofile venn: "Kan du rette opp prosjektoren?" Så svarer han: "Det kan bli litt vanskelig, siden jeg ikke er helt rett selv". Syns det var et strålende eksempel på en homofil med selvironi. Mye bedre det enn visse andre som flyr i taket med en gang noen tuller litt og tar en gay joke. Ellers må jeg si at jeg ikke helt skjønner homofober. Tror dere virkelig at dere er så dødelig kjekke at alle homofile faller pladask for dere med en gang? Tenker dere sånn om jenter også, at hvis du treffer på en mindre attrakktiv jente på byen, løper du å gjemmer deg fordi du er redd for at hun skal falle for deg? Tror ikke det nei. Det er nemlig slik at homofile kan ha guttevenner uten å tenke romantiske tanker om de. Og hvis du er ute en kveld på byen og en homofil legger ann på deg ta det som et kompliment! Jeg hadde bare blitt glad hvis en homofil la ann på meg, så hadde jeg sagt pent i fra om at jeg er hetro, så det er ingen nytte i å flørte videre. Men folk må få lov til å ha det synet de vil/ de forbiene de vil, men jeg må bare få sagt at jeg skjønner det ikke helt.
Stanset diskusjonen om pedofili fordi den gjentar seg uten at det synes å komme noen nye bidrag. Denne diskusjonen ble startet som et parallell og synes å tiltrekke det som kan krype og gå av troll og uvitende fjotter. Stengt!