Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1110
VG meddeler at en politispaner i England fikk barn med vedkommende han spana på, og at det ofte skjer at spanere og "offerne" havner i seng sammen.

Rundt dette er det to problemstillinger som slår meg.

1) Det er såklart fælt at politiet lurer folk trill rundt på den måten, vet at dette har skjedd her i Norge også hvor spaner og offeret ble samboere i flere år, ikke fordi spanern tilfeldigvis ble forelsket men rett og slett for å manipulere og tyne mer info ut av vedkommende - og fikk vedkommende og flere i kretsen felt og dømt(for ting som jeg ikke annser som alvorlig i samfunnet, var ikke akuratt rans-/volds- liga eller terrorgruppe, og heller ikke dopkartell) etter fire års "kjærlighetsforhold".

2) Men aller mest blir jeg mer og mer satt ut og opprørt over at det faktisk spanes på normale folk på denne måten! I artikkelen står det at spanern over flere år hadde infiltrert seg i miljøaktivist-miljøet og jobbet som sjåfør for dem. Hva er så forferdelig med å være miljøaktivist? NRK kan også meddele at det har blitt spana på 7000 bloggere, for å finne 2 bloggere som har stilt seg kritiske til en høyreeksrimistisk gruppe.

Folk skal ikke få være selvstendige, eller ha egne meninger eller kampsaker.
Det virker som på meg at "de"(hvem nå enn de er) ser på slike mennesker som en stor trussel for sin egen makt, og frykter at dems bevegelse eller viten skal nå ut til en større folkemasse som dermed svekker makten til motparten enda sterkere. Dette ser vi foreksempel med Julian Assange også, og at folk som kjemper for bedre miljø, anderledes politikk, forandring i verden (så uskyldige som miljøaktivister, bloggere, aktive demonstranter, han kinesern osvosv) skal nektes og få straff. Man kan jo spørre seg hvorfor - og jeg har innsett at det er noe mer som skjules enn det man først kunne mistenke, for det er virkelig noe alvorlig galt når vanlige folk med egne meninger spanes på av politiet (og at, selvom dette blir litt offtopic, det er rottegift i vannet vårt. fakta - ikke konspirasjon)

Er ingen tilhenger av noen særlig konspirasjonsteorier, men ettersom det faktisk finnes fysiske bevis på div ting blir jeg sjokkert og har innsett at "dem" er overalt. (Nå starter de vel på meg også etter dette innlegget).
Som en kommentar til nr 2, du blander kortene når du snakker om "spaning" om kopiering av en disk.

Videre så siterer VG noe som skjedde for over 10 år siden... fra The Guardian... Dette høres ut som en sak for nyhetsspeilet.