Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2521
er norsk. og har ikke møtt til soning for en sjøfylleri. hva vil skje? blir jeg etterlyst og utlevert eller er det samme som norge at man ikke vil bli hentet?
Hmm, jeg vil tro at visst Svenske myndigheter tar kontakt med politiet i Norge kan de få en arrestordre på deg..

Men kjipt for deg å aldri kunne komme til USA eller Sverige

Det er også kjipt om du skal mellom-lande i sverige, det blir nok den lengste mellom-landingene du har hatt ;o
Norge utleverer ikke nordmenn til andre land.
Du vil nok bli etterlyst i Sverige, så hold deg unna det landet..
Sist endret av Vod0; 25. mars 2013 kl. 16:58.
Sjøfylleri fallerullan dei!

Anbefaler deg å ta kontakt med advokat. Spørre hva konsekvensene kan være. Folk på freak har ofte erfaring fra "halvbroren til hyttenaboen til en de kjenner fra jobb" - så det kan bli litt upresist.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Norge utleverer ikke nordmenn til andre land.
Du vil nok bli etterlyst i Sverige, så hold deg unna det landet..
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg tar feil: http://www.dagsavisen.no/samfunn/for...-statsborgere/

"I den norske utleveringsloven fra 1975 er det et generelt forbud mot å utlevere egne statsborgere, sier Ulfstein til NTB. - Det eneste unntaket gjelder mellom de nordiske land."
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Betyr det at jeg for eksempel kan begå et drap i Colombia, ta første fly tilbake til Norge og fortsette å leve livet mitt, som normalt?
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Betyr det at jeg for eksempel kan begå et drap i Colombia, ta første fly tilbake til Norge og fortsette å leve livet mitt, som normalt?
Vis hele sitatet...
Nei, du vil bli dømt for mord i Norge, og må sone i Norge.
Sitat av Mirriran Vis innlegg
Nei, du vil bli dømt for mord i Norge, og må sone i Norge.
Vis hele sitatet...
Man får altså da mildere straff? For Norge har vel mildere straff enn Colombia?
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Man får altså da mildere straff? For Norge har vel mildere straff enn Colombia?
Vis hele sitatet...
Ja. Man kan ikke dømmes til mer enn 21 år i fengsel i Norge selv om Colombia eksempelvist har livstidsstraff/dødstraff.
Sitat av Mirriran Vis innlegg
Nei, du vil bli dømt for mord i Norge, og må sone i Norge.
Vis hele sitatet...
To av de tre jentene som ble dømt til 10 år i fengsel i bolivia rømte til norge og er frie i dag.
Sitat av Warz Vis innlegg
To av de tre jentene som ble dømt til 10 år i fengsel i bolivia rømte til norge og er frie i dag.
Vis hele sitatet...
Problemet er at politiet i Norge må selv etterforske saken og finne bevis for at det har skjedd en kriminell handling. (evt. be om oversendelse av bevis.) Kan de ikke det, så må de frikjennes selv om personene er dømt i et annet land.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. mars 2013 kl. 18:28.
Er vel noe om at man for traffik bot i sverige skjer det ingenting om ikke betale
Sitat av Backpacker Vis innlegg
Er vel noe om at man for traffik bot i sverige skjer det ingenting om ikke betale
Vis hele sitatet...
Jo, Sverige har avtale med Norge når det gjelder inndrivelse av bøter.