Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 890
Hei!

Har akkurat godt til innkjøp av en Mac Mini!

Denne: https://www.komplett.no/apple-mac-mini/766953

Har alltid hatt Windows, men har hatt lyst og bytte lenge. Jeg har alletider PC´n koblet til TV´n, så er vell ett gunstig alternativ den der? Har Iphone 5s o.l fra før, så en Mac hadde jo passet fint.

Tar utrolig lite plass og veier ingenting, samt det virker som om det er rimelig greit med utstyr på den (iforhold til prisen, og andre laptoper?):

Men jeg har ikke så mye peiling, noen med forslag? Noen fordeler og/eller bakdeler med denne? Noen programmer som er digg og/eller ett must å ha på Mac?
Hva skal du bruke den til?
Skal bruke den hovedsakelig til surfing, filmer, nedlastinger, bilder/videoer og litt redigering.. Er jo sikker 100 andre ting jeg vil bruke den til, men kommer ikke på det i farten!

Men er Mac noe dritt og bli vandt med, siden jeg har hatt Microsoft hele livet? Eneste apple jeg har hatt er Iphone osv

Og som sagt, den ligger på samme plass konstant. Blir ikke flyttet med mindre jeg trenger den en annen plass (noe som er lite trolig), men har en drittdata til jeg kan bruke om det er krise.
Sist endret av rullgardin; 17. september 2014 kl. 08:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.komplett.no/asus-vivo-pc-vm60/811224 her sparer du litt penger, spesielt til den typen bruk du nevnte
Jeg har selv samme maskinen koblet til TV'en min. Denne blir primært brukt til medieformål som film, musikk, streaming av ulike tjenester til TV etc. I tillegg er det greit med den ekstra lagringsplassen som kommer med denne. Har en MBPr som bruksmaskin og med denne fjernstyrer jeg mac minien på TV'en slik at alt skjer sømløst og trådløst.
Sitat av Zaloz Vis innlegg
https://www.komplett.no/asus-vivo-pc-vm60/811224 her sparer du litt penger, spesielt til den typen bruk du nevnte
Vis hele sitatet...
Windows vil jeg helst ikke ha. Jeg gikk til innkjøp av Mac Minien fra Lefdal, til en grei penge. Betalte 4195,-.

Er fornøyd hittil, meget rask, stabilt og oversiktelig. Men er litt vanskelig og sette seg inn i. Men det kommer vell etter vært.

Sitat av dekar Vis innlegg
Jeg har selv samme maskinen koblet til TV'en min. Denne blir primært brukt til medieformål som film, musikk, streaming av ulike tjenester til TV etc. I tillegg er det greit med den ekstra lagringsplassen som kommer med denne. Har en MBPr som bruksmaskin og med denne fjernstyrer jeg mac minien på TV'en slik at alt skjer sømløst og trådløst.
Vis hele sitatet...
Er akkurat det jeg bruker min til og. Virker kanon så langt. Godt med lagringsplass og, så har plass til mange filmer. Er det viktig og slå den av hver kveld, eller slås den automatisk av (eller går i dvale) etter x antall timer uten bruk?
Sist endret av rullgardin; 18. september 2014 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.