Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1292
Beklager på forhånd for enda et bidrag til den endeløse haugen av: "hva-slags-laptop-skaljæ-kjøpe-tråder".

Men jeg klarer ikke å bestemme meg. Jeg skal ikke bruke den til stort annet enn surfing og streaming av video. Inn og ut.

Er det noen som har noen ide om man trenger en spesielt rask pc til å evt speile film og bilder til tvn via chromestick?

Jeg er evig opptatt av ssd, å se Windows starte opp så raskt er for meg et mirakel. Så dette er noe jeg ønsker meg.

Uansett. Hva tror freaksa her om disse modellene?

Denne stusser jeg litt på. Intel Core 5 prosessor skal jo være bra? Og 8gb ram og greier. Prisen er jo nesten mistenkelig lav. Men leste på Notebookcheck at de ikke anbefalte denne pga lysstyrken.

Lenovo IdeaPad U330p

Også har vi denne. Einar Gerhardsen laptopen, litt tørr og kjedelig. Men kanskje et fornuftig kjøp.

Lenovo ThinkPad E540 15.6" bærbar PC (sort)

Også denne. Litt i øverste prisklasse for mitt budsjett. Men med min vaklende kunnskap så klarer jeg ikke se store forskjella på specsa på denne og Thinkpaden.

Toshiba Satellite Z30-A-1D8 13.3

Har også luktet litt på denne.
Toshiba Satellite L50-B-1T4

Lurer videre på hva folk anbefaler av kjøp i prisklassen 5k - 6k med ssd. Blir evig takknemlig for svar.
Sist endret av G-Erik-L; 13. september 2014 kl. 18:07.
Synes IdeaPad U330p ser ut som en grei pc, selv om skjermen er noe slapp. Google anbefaler i5 eller bedre for streaming i høy kvalitet med chromecast, så det bør pcen klare uten problemer. Lav lysstyrke gjør det vanskelig å se på video med sollys på skjermen, men om dette ikke er et stort problem er det nok et godt kjøp for ditt budsjett.
Okei. Takk skal du ha.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Styr unna i3 iallefall, det kommer du til å angre på. Hvis SSD er viktig kan du alltids sette inn det sjøl etterpå.