Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 605
Hei, jeg tenkte å oppgradere pcen min før 2015, AC unity, Witcher 3, far cry 4 osv.
Jeg har ikke så god peiling selv og vet ikke hva som trengs så jeg legger ut specsa på pcen min her så kan dere tipse meg om hva som trengs mest å oppgraderes i pcen, f eks skjermkortet.

DirectX Version: DirectX 11
Card name: NVIDIA GeForce GTX 660
System Manufacturer: MSI
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz (4 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 8192MB RAM

Hva trengs og oppgraderes for en bedre spillopplevelse i tidligere nevnte spill? Takk for svar!

Strømforsyning: Corsair CX 600M, 600W PSU

Og hvis jeg oppgraderer pcen, hvilke muligheter har jeg for å selge de gamle pc delene jeg har byttet ut, er det ettertraktet på f eks finn.no?
Sist endret av Evast; 8. september 2014 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva skal en si her? Skal en anbefale deg en 5930k/5960x og ddr4? Eller tror du det holder med en i5 4690k? Krever spillene mest av cpu eller gpu?
Du vil få mye ut av å oppgradere grafikkortet. Hva er budsjettet ditt?
Av de spillene der så er det vanskelig å si hva de vil kreve. Av erfaring så krever Far Cry sånn passe fra både CPU og GPU.
GTX 660 kan holde på medium / high, men det er usikkert når vi ikke har noe å gå etter egentlig.

Gamle PC deler kan du selge videre, men du kan ikke regne med å få så alt for mye for det.
Hadde jeg hatt din maskin så ville jeg ha valg en oppgraderingspakke fra Komplett med 5930K og DDR4 minne. Men jeg bare må ha det nyeste, så valget er ditt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
DDR4 og ny X99 er ikke så god valg fordi prisene er høye og du ikke få hva du betale

Bare for gaming z97 og i7-4790k og i tilleg r290 eller 770/780 er nok.

Hva skjerm du har? 1920/1080 eller 1920+

Hvis du har ikke SSD kjøp en