Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 670
Hei,

Lurer på hvor mange kvalitets spill servere eller slots jeg kan få hostet på denne dedikerte server her;
Tenker på spill alt ifra, CS;S / GO, BF3, CoD osv..

» INTEL XEON E3-1245 v2 3.4GHz
» 8 GB RAM
» 1 TB ELLER 120 GB SSD
» 500 GB TRAFIKK
(Denne er fra TerraHost)

100 Mbit linje.

Hvis det er andre her inne som har peiling på billig co-location eller dedikerte servere, så er det bare gi meg info =) Trenger alt jeg kan få.

Har tenkt å starte et firma innen hosting av spillservere. Ser det at å bestille eget fibernett hadde vært det billigste, men har ikke mulighet til dette.
Sist endret av eRixn; 9. januar 2013 kl. 22:28.
Du kan ikke hoste bf3, men de andre spillene kan du. (jo du kan men da må du være sertifisert noe kun multigamer er i norge tror jeg.)

Vil si at du skulle greie 6 25slots, det kommer jo helt klart an på hvor mange plugins, gamemode. Men om du greier og fulle opp alle slotsa.
Snakker dog om srcds (css)
Vil anbefale hetzner online. eller leaseweb, har vært kunde hos begge to.

Skal du leie servere i norge så bør du enten få en meget god avtale eller unngå og hoste her.
Sist endret av wtf1337; 9. januar 2013 kl. 22:34.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Takker for kjapt svar.

Vil helst leie fra steder i Norge med tanke på ping / latency. Vil ha lavest mulig.
Så med tanke på den server jeg nevnte over vil jeg kunne hoste ca 150 slots. Ikke gale!
Sist endret av eRixn; 9. januar 2013 kl. 22:42.
http://www.cstrike-planet.com/tutori...-Strike-Server

Vil fraråde deg og leie og norge om du skal gå i pluss/ikke ha pissedyre priser.

Jeg driver ikke med dette men jeg jobber med et non profitt prosjekt(hjelper en venn), der vi kjører debian distro med gamecp som web management.
Sist endret av wtf1337; 9. januar 2013 kl. 22:41.