Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 895
Hei!

Jeg driver nå å skal innstalere min SSD.
Men jeg finner ikke USB-to-SATA kabelen min.. Hvor stor sjangs er det for at multicom har glemt å sende med denne kabelen her? Har ligget på alle fire å lyst over alt på gulvet osv etter kabelen nå..

Trenger kabelen for å innstalere/starte opp SSDen før jeg monterer den.

Er det mulig å bare montere SSDen uten å koble den inn gjennom usben først?


mvh
Sitat av Laude Vis innlegg
Hei!

Jeg driver nå å skal innstalere min SSD.
Men jeg finner ikke USB-to-SATA kabelen min.. Hvor stor sjangs er det for at multicom har glemt å sende med denne kabelen her? Har ligget på alle fire å lyst over alt på gulvet osv etter kabelen nå..

Trenger kabelen for å innstalere/starte opp SSDen før jeg monterer den.

Er det mulig å bare montere SSDen uten å koble den inn gjennom usben først?


mvh
Vis hele sitatet...
Den skal vel være intern? Tror ikke du får mye ytelse ut av en SSD om den er koblet på USB 3.0 som har 50 mb/s hastighet.. høh.
Får man med USB til SATA kabel ved kjøp av SSD? Dette var nytt for meg...
Nei du trenger ikke koble den til før du monterer den. Gjør akkurat som du ville gjort med en vanlig HDD.

EDIT: Om den er ekstern: my bad.
Sist endret av Zetta; 8. januar 2013 kl. 23:10.
Har ikke så mye erfaring med SSD, da jeg datt litt av Hardwareverdenen for etpar år siden, men bygget nylis selv en stasjonær med 2SSD disker (samt en HDD for lagring ofc), og jeg tenkte ikke noe mere over det og antok det var plug&play som det er på HDD.
Begge diskene dukket opp, installerte OS på den ene og alt sviver fint. Kan ikke se hvorfor du skulle trenge å koble til via USB først.
<3
Trådstarter
Åjaa! Stod det på bruksanvisningen ser du.. Har aldri gjort dette før så da er det bare å skru opp maskinen da!

Er en laptop.

Takk for hjelp!
Sitat av Zetta Vis innlegg
Får man med USB til SATA kabel ved kjøp av SSD? Dette var nytt for meg...
Nei du trenger ikke koble den til før du monterer den. Gjør akkurat som du ville gjort med en vanlig HDD.

EDIT: Om den er ekstern: my bad.
Vis hele sitatet...
Han har sikkert kjøpt ett sett der man får med slik klone opplegg for å klone det nåværende OS'et hans
<3
Trådstarter
'Kjøpte denne: http://www.multicom.no/SSD-330-Serie...t-p/c/p4638343
og denne pcen: http://www.multicom.no/Xishan-W350E-...-p/c/p10620636

Nå har jeg et lite problem med å finne ut hvor jeg skal skru opp? Har skrudd opp 2 plasser, den ene plassen var den andre hardisken monter, den andre plassen jeg skrudde opp ligger det en vifte, ram og noe til pluss et rom som ser ledig ut for min del, men finner ikke ut hvor jeg skal sette ledningene?
Noen som har noen pointers?
umm.. du må ta ut den gamle harddisken og sette ssden der den gamle harddisken sto. SSD skal erstatte den gamle harddisken.
<3
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
umm.. du må ta ut den gamle harddisken og sette ssden der den gamle harddisken sto. SSD skal erstatte den gamle harddisken.
Vis hele sitatet...
aah.. Jeg fant et annet ledig rom, koblet den til der.

Er jo ikke innstalert OS på noen av diskene, så gjør det manuelt nå.
Noen jeg kan kontakte på pm så kan hjelpe meg litt med denne OS instalasjonen? Jeg får den ikke over på minnepennen via det programet jeg lastet ned fra microsoft
kan eg få spør korleis du har koplet den opp? installasjon av os er ganske straight forward. så lenge du kan lese engelsk så går det fint.

berre følg denne guiden i frå steg 7. http://www.intowindows.com/how-to-re...by-step-guide/
Har du en annen maskin med windows iso?
http://www.intowindows.com/bootable-usb/

Har du allerede en minnepenn som du skal boote fra, pass på et den ikke er koblet til en USB 3.0 port, men en USB 2.0 port. (Maskinen din skal ha tre stykk som er 3.0, og én 2.0) Start opp maskinen trykk F8 (bare å spamklikke), da burde det komme opp en meny der du kan velge hva du vil boote fra. Velg minnepenn, og ting burde være enkelt derfra.
<3
Trådstarter
Jeg trodde jg skulle bruke ledningene som følgte med, men var vist bare å stappe SSDen rett på koblingen.

Fikk til å boote windowsen alikevell til slutt, fikk godhjelp fra intet_inside.

Mangler bare å registrere OS så er alt up and running!