Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 758
Har en WD western digital, som kjæresten klarte å miste ned i bakken fra en halv meters høyde. Etter det plugget jeg den i datamaskinen, den lager lyd å alt det der. Så stopper den opp, men det lyser fremdeles i harddisken. Tar sin tid å koble seg opp på datamaskinen, så står det at den er klar for bruk. Ingenting kommer opp. Spør om hjelp, da dette ikke er under min viten.

har lastet ned diverse recovery programmer som visst skal funke for døde harddisker. Når jeg søker opp står det at harddisken inneholder 0GB. Jeg vet med meg selv at den inneholdt mye mer enn som så. så hvorfor skjer dette?
Disken er ødelagt. Slike disker skal ikke tåle slikt. Det skjedde med begge mine 2 eksterne disker, men ca 1/2 år senere funket begge to igjen Aner ikke hvorfor.. La de ligge stille i noen uker og prøv igjen senere. Bedre enn og formatere og prøve og få den til å funke på den måten.
Legg den i frysen!
Den ligger for øyeblikket i frysern etter masse søk og stas.. så krysser fingra! Hvor lenge skal den ligge der? leste den skulle ligge der 2 time, så 7-8. noen plasser 12. forvirrende.
Det er jeg usikker på, men det er sikkert helt passende med 4-5 timer Sikkert noen andre her som vet det bedre enn meg, men hvis det var min disk så hadde jeg ikke giddet å hatt den i lengre enn 4-5 timer.
Ser ikke ut til å fungere... den lager mer lyd, men kommer bare ikke opp på dataen.

Ingen som har hatt noe lignende, som kan hjelpe? eller fortelle hva de gjorde.
Jo jeg har også mistet en harddisk fra et bord, mens den var på. (kamerat snublet i ledningen.) Den erklærte vi død ganske kjapt, og jeg gadd ikke å styre med fryser, da disken var ganske ny så jeg hadde ikke veldig mye på den enda. Men harddisker er veldig skjøre for støt når mens de spinner, fordi det er lett for at leserhodet eller platene flytter litt på seg og da er den som oftes død. Harddisker er veldig fin mekanikk. Du kan lytte her å se om du finner en lyd som er lik, så kan du jo se hva disken feiler.

Men jeg tror disken er død. Desverre.
Sorry for å hijacke, men har et lignende problem.
Mistet min WD 2 TB disk i bakken for ca et halvt år siden. Når jeg koblet den i etter da spant diskene som bare det og så kom den herlige shutdownlyden som kommer når en pc kræsjer. Piiiooooff...
Vil det funke å kjøle den ned i fryseren eller er den helt dævv? Har allerede skaffet meg en ny en, men det hadde vært digg å ha den første også.
om du legger den i fryseren, får du bare en harddisk som fungerer i 20 minutter. metallet trekker seg sammen for det blir kaldt eller noe sånt. fungerer bare om du skal hente ut noe fra harddisken.