Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738205
Sitat av Grix Vis innlegg
Visa spendon har også enorme gebyrer imo. Tror det er 40kr per kort. Bitcoin-kursen er ganske stabil nå for tiden, så du risikerer ikke å miste penger over natten.

Ferdigbetalte kredittkort kan spores tilbake til hvor du kjøpte det fra, så de får ca. geografisk posisjon. Så kan de hvis det er alvorlig se på overvåkningskameraet fra butikken du kjøpte det hos, og dermed har de bilde av deg. Da er det en ganske smal sak å finne frem til deg. I tillegg regner jeg med de registrerer eller kan registrere IP-adresse og lignende når du kjøper, det kan de ikke med bitcoins.
Vis hele sitatet...
Jeg vil jo ikke si at 40kr for ett anonymt visakort er et enormt beløp.

Og det skal nok sykt mye til før du blir sporet helt tilbake til overvåkingskamera i kiosken. En mulighet som kun eksisterer i teorien i mine øyne, jeg regner med at det ikke er terrorfinansiering dere driver med.

Og når du overfører penger fra konto for å kjøpe bitcoins blir dette lagret, og du må huske at i Norge kan man bli dømt på indisier, så det skal ikke så mange ledetråder til før man sitter med skjegget fullt av postkasser.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Og når du overfører penger fra konto for å kjøpe bitcoins blir dette lagret, og du må huske at i Norge kan man bli dømt på indisier, så det skal ikke så mange ledetråder til før man sitter med skjegget fullt av postkasser.
Vis hele sitatet...
Du kan enkelt vaske bitcoins... Å kjøpe bitcoins i seg selv er ikke ulovlig etter det jeg vet.
Sitat av causa Vis innlegg
Du kan enkelt vaske bitcoins... Å kjøpe bitcoins i seg selv er ikke ulovlig etter det jeg vet.
Vis hele sitatet...
tingen er at det er ikke ulovelig. men om de finner ut at noen har solgt en ulovelig vare X for en mengde Y, og de ser at du kjøpte bitcoins for mengde Y i samme tid, så er det mistenksomt.
Sitat av etse Vis innlegg
tingen er at det er ikke ulovelig. men om de finner ut at noen har solgt en ulovelig vare X for en mengde Y, og de ser at du kjøpte bitcoins for mengde Y i samme tid, så er det mistenksomt.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal de klare å koble det sammen? Det går også ann å kjøpe mer enn det du trenger, eller selge ting for BTC. Bruk fantasien
Eneste stedet jeg har sett noen bruker BitCoin er på deepweb sine skumle markeder
Sitat av TobNor Vis innlegg
Eneste stedet jeg har sett noen bruker BitCoin er på deepweb sine skumle markeder
Vis hele sitatet...
Da må du ha gjort lite for å lete.

https://en.bitcoin.it/wiki/Trade
Sitat av causa Vis innlegg
Da må du ha gjort lite for å lete.

https://en.bitcoin.it/wiki/Trade
Vis hele sitatet...
Jeg leter ikke etter penger å bruke på sider som ikke jeg bruker..
Av sidene jeg har sett å hatt interesse av, så er det bare DeepWeb
Sitat av causa Vis innlegg
Hvordan skal de klare å koble det sammen? Det går også ann å kjøpe mer enn det du trenger, eller selge ting for BTC. Bruk fantasien
Vis hele sitatet...
men hvordan blir da bitCoin bedre enn andre tjenester som gir deg anonyme betalinger bare de bruker USD? Hva tjener du på å bruke bitCoin her? Ja du kan med mye om og men gjrøe deg helt anonym med bitCoin om du overfører pengene fra et spendON kort og bruker Tor o.s.v. Men det kan du jo med andre tjenester og.
Sitat av etse Vis innlegg
men hvordan blir da bitCoin bedre enn andre tjenester som gir deg anonyme betalinger bare de bruker USD? Hva tjener du på å bruke bitCoin her? Ja du kan med mye om og men gjrøe deg helt anonym med bitCoin om du overfører pengene fra et spendON kort og bruker Tor o.s.v. Men det kan du jo med andre tjenester og.
Vis hele sitatet...
Det er mye lettere og billigere både for kjøpere og spesielt selgere å bruke bitcoin enn spendon. Bitcoin kan kjøpes raskt på nettet uten gebyrer og overføres enda raskere. Men spendon koster 40kr i gebyr som er veldig mye imo, og du må til bensinstasjon for å kjøpe det. Men det er for selgerene problemet er størst. Det er ikke særlig risikabelt å betale for illlegale varer med kredittkort, men å ta betalt med det er å be om fengsel. Absolutt ingen seriøse undergrunnselgere aksepterer visa eller noen annen for for betaling der selgeren trenger en offisiell konto.
Sist endret av Grix; 2. desember 2011 kl. 19:31.
Sitat av Grix Vis innlegg
Det er mye lettere og billigere både for kjøpere og spesielt selgere å bruke bitcoin enn spendon. Bitcoin kan kjøpes raskt på nettet uten gebyrer og overføres enda raskere. Men spendon koster 40kr i gebyr som er veldig mye imo, og du må til bensinstasjon for å kjøpe det. Men det er for selgerene problemet er størst. Det er ikke særlig risikabelt å betale for illlegale varer med kredittkort, men å ta betalt med det er å be om fengsel. Absolutt ingen seriøse undergrunnselgere aksepterer visa eller noen annen for for betaling der selgeren trenger en offisiell konto.
Vis hele sitatet...
spendon var ikke ment som et alternativ. Jeg mente at om du skulle være ordentlig anonym og ikke legge fra deg spor, må du enten være en fast bruker som har bitCoin til en hver tid og bruker dette til mye lovelig handel (dermed er det ikke misstenksomt), eller hvis du skal gjøre en engangshandel så må du først kjøpe et Visa-SpendON kort og så kjøpe Bitcoin med dette kortet, for så å kjøpe varen din med disse BitCoinene, samtidig som du er koblet til et TOR-nettverk. Dette blir jo unødvendig tungvindt - og ved å gjøre like tungvindte prosesser kan man fint være anonym med andre tjenester (f.eks. en paypal-bruker som står i falskt navn, eller andre ovørføringstjenester som er nevnt tidliggere i tråden hvor man faktisk er anonym).

Det blir akkurat som å tro at man sikrerer seg mot DLD om man tar i mot VPN. Det blir en sannhet med modifikasjoner. For er serveren i et land som også har implementert DLD, så kan man med mønstergjenkjenning finne ut det man ønsker.
Sist endret av etse; 2. desember 2011 kl. 19:36.
Sitat av etse Vis innlegg
men hvordan blir da bitCoin bedre enn andre tjenester som gir deg anonyme betalinger bare de bruker USD? Hva tjener du på å bruke bitCoin her? Ja du kan med mye om og men gjrøe deg helt anonym med bitCoin om du overfører pengene fra et spendON kort og bruker Tor o.s.v. Men det kan du jo med andre tjenester og.
Vis hele sitatet...
Hva som er bedre er forskjellig fra sak til sak. Må ha et spesifikt eksempel for å svare på det.
Du må ikke bruke spendON for at det skal bli helt anonymt. Det er mye lettere å hvitvaske myntene du kjøper/mottar/lager.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er den enkleste måten å kjøpe bitcoins på? Strever med å finne noe som ikke har store gebyrer o.l.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
#bitcoin-no på freenode ..
Skjer ikke at du får en stor mengde penger inn på det der uten å legge noen spor.(100 000 - 1 000 000)

Ser ikke helt hva man skal bruke et par tusen NOK på som krever 100% anonymitet?

"Du må ikke bruke spendON for at det skal bli helt anonymt. Det er mye lettere å hvitvaske myntene du kjøper/mottar/lager. "

Så hvordan kjøper du mynter verdt 250 000 uten at det legger igjen noe spor?
Sist endret av et eller annet; 11. desember 2011 kl. 02:31.
Mange som tror at et kjapt googlesøk gjør dem til sikkerhetseksperter her merker jeg. :P Ja, SSL-sertifikater er aldri mer verdt enn det svakeste leddet i kjeden helt opp til rotsertifikatutstederen, men det har ingen ting med hashfunksjonen i seg selv å gjøre. Der er som å innbille seg at en låsmodell er usikker og ikke burde brukes av noen fordi en slik dør ble åpnet med en nøkkel som en idiot la under dørmatten.

Selv er jeg ikke voldsomt imponert over anonymiteten i Bitcoin i seg selv, rett ut av boksen. Men om du passer på å bruke unike bitcoinadresser til hver handel (fort gjort å opprette en ny i klienten) og kjører dem gjennom et par ulike washers/eWallet-tjenester, tror jeg ikke du finner noe mer anynymt. Selv kontanter håndtert med gummihansker vil vel være ørlitte granne mindre trygt.

Man trenger ikke å skjule at man har kjøpt bitcoins for 250 000, like lite som man trenger å skjule at man har satt 250 00kr i banken. Man må bare sørge for at det ikke kan bevises at disse pengene/bitcoinsene har litt brukt til noe kriminelt senere av deg

Men det er tregt! tter tre kvarter har den synkrinisert 27% av blokkene med transaksjonshitorikk. Ser for meg at det blir et problem som øker eksponentielt etter hvet som det brukes. hvor mange GB tar alle disse blokkene til slutt, mon tro?
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Satser på at vi sitter med terabitslinjer etterhvert.. )
Selv har jeg problemer med å synkronisere med nettverket. Stopper alltid på 59% etter noen timer, så om jeg avslutter programmet og går inn igjen, begynner den fra starten. I tillegg, om jeg får tvungen avslutting av programmet, så blir blockfilen korrupt og den må slettes.

Derimot har jeg ingen ting jeg trenger å bruke BitCoins på, ettersom jeg ikke har noe behov for å skjule hva jeg kjøper på nett. Dette er riktignok i Undergrunn-delen av forumet, så på hvilket grunnlag mine medfreaks har til å skjule betalinger på nett, får være opp til dem.
"Man trenger ikke å skjule at man har kjøpt bitcoins for 250 000, like lite som man trenger å skjule at man har satt 250 00kr i banken. Man må bare sørge for at det ikke kan bevises at disse pengene/bitcoinsene har litt brukt til noe kriminelt senere av deg"

!? Siden det er snakk om hvitvasking av penger o.l, så det her det absolutt dummeste du kan gjøre. Går en automatisk hvitvaskingmelding på overførsel på en slik sum automatisk fra banken. Ingen kriminell vil noengang sette 250 000 kroner i banken og overføre til bitcoin, da man selvsagt må ha en lovlig dekning for det her..Og om det er å holde seg anonym som er poenget, så er det der en utrolig dårlig start hvertfall.
Sitat av balta Vis innlegg
Hva er den enkleste måten å kjøpe bitcoins på? Strever med å finne noe som ikke har store gebyrer o.l.
Vis hele sitatet...
https://dialcoin.com/
Men det er max 100 nok om gangen, og det går på telefonregningen din.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
https://dialcoin.com/
Men det er max 100 nok om gangen, og det går på telefonregningen din.
Vis hele sitatet...
Ikke har jeg satt meg så veldig inn i dette, men hvor mye koster det vanligvis for la oss si 1.021 som koster 50kr via mobil.
Er det vesentlig mye dyrere eller er det den prisen du betaler andre steder?
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Ikke har jeg satt meg så veldig inn i dette, men hvor mye koster det vanligvis for la oss si 1.021 som koster 50kr via mobil.
Er det vesentlig mye dyrere eller er det den prisen du betaler andre steder?
Vis hele sitatet...
1BTC ligger vel på 3,7 USD, og om 1 USD = 5,82 NOK , kan du vel selv regne ut hvor mye det blir..
Om det er mer eller mindre andre steder har jeg ikke satt meg inn i.
Sist endret av kn^tte; 12. desember 2011 kl. 21:06.
http://bitcoincharts.com/markets/

For å sjekke pris, 1 BTC er 3,2$ no, underkant av 20kr
https://btc-e.com/

Billigste vekslingssutomaten.
Bitcoin verdien forandrer seg veldig over kort tid.
Kan man da kjøpe opp bitcoinene via de nettsidene som driver slik handel, og deretter selge dem tilbake tilbake når verdie npå bitcoinsene har steget?
Sitat av lofot4 Vis innlegg
Bitcoin verdien forandrer seg veldig over kort tid.
Kan man da kjøpe opp bitcoinene via de nettsidene som driver slik handel, og deretter selge dem tilbake tilbake når verdie npå bitcoinsene har steget?
Vis hele sitatet...
Hvis verdien stiger. (trenden er jo at den synker over tid slik det er nå) I tillegg må gevinsten være større en eventuelle gebyrer ved handelen.
Sist endret av etse; 13. desember 2011 kl. 01:17.
Sitat av etse Vis innlegg
Hvis verdien stiger. (trenden er jo at den synker over tid slik det er nå) I tillegg må gevinsten være større en eventuelle gebyrer ved handelen.
Vis hele sitatet...
Nå stiger den.
1BTC = 3,4 USD
I går var den på 3,1 USD. Ustabilt?
Sitat av kn^tte Vis innlegg
https://dialcoin.com/
Men det er max 100 nok om gangen, og det går på telefonregningen din.
Vis hele sitatet...
Jeg vil forresten legge til at etter jeg har prøvd og teste ut dette idag at dialcoin ikke fungerer i Norge, trist..men sant.

"Local service not found. Service is not available in this country." <- prøvde med 15kr, 50kr & 100kr...
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg vil forresten legge til at etter jeg har prøvd og teste ut dette idag at dialcoin ikke fungerer i Norge, trist..men sant.

"Local service not found. Service is not available in this country." <- prøvde med 15kr, 50kr & 100kr...
Vis hele sitatet...
Kan ikke stemme.
Har opplevd at 15 og 50 ikke fungerer, men 100 skal funke. (Prøvde det senest i går)
Er uansett litt svindel. Tror du betaler nesten 50 kroner for selve tjenesten, mens du veksler inn ca 50 NOK til BTC.. Prøv heller https://btc-e.com/ , tror den skal være så godt som gratis. Ikke noe mellomlegg. Men har dog ikke prøvd denne selv, bare fått den anbefalt.
Sist endret av kn^tte; 13. desember 2011 kl. 23:52.
฿1 = $3.24
tatt fra silk road
100 Kr = 16,83 $ ifølge aftenpostens valutakalkulator
videre er det sånn at dialcoin gir deg 1฿ = 3,24$ = 19,24kr for prisen av 100kr. dermed taper du 80kr ved bruk av dialcoin siden... wow.

Eller kanskje regnestykket mitt er dårlig.

Uansett, skulle gjerne visst om en side jeg kan veksle 1000kr jeg har på et spendon visa gavekort til bitcoin.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
100 Kr = 16,83 $ ifølge aftenpostens valutakalkulator
videre er det sånn at dialcoin gir deg 1฿ = 3,24$ = 19,24kr for prisen av 100kr. dermed taper du 80kr ved bruk av dialcoin siden... wow.

Eller kanskje regnestykket mitt er dårlig.

Uansett, skulle gjerne visst om en side jeg kan veksle 1000kr jeg har på et spendon visa gavekort til bitcoin.
Vis hele sitatet...
det var en side på silk road, hvis du trykker på account så kommer den opp.

Sitat av Saint123 Vis innlegg
100 Kr = 16,83 $ ifølge aftenpostens valutakalkulator
videre er det sånn at dialcoin gir deg 1฿ = 3,24$ = 19,24kr for prisen av 100kr. dermed taper du 80kr ved bruk av dialcoin siden... wow.

Eller kanskje regnestykket mitt er dårlig.

Uansett, skulle gjerne visst om en side jeg kan veksle 1000kr jeg har på et spendon visa gavekort til bitcoin.
Vis hele sitatet...
https://btc-e.com/

du kan jo prøve den.

(har ikke prøvd den selv)
Sist endret av jegeroveralt; 14. desember 2011 kl. 16:59.
bitcoinen er oppe i 4.20, hvordan er det mulig!?!?!?
Hadde vært artig med et nytt rally!
Sitat av lofot4 Vis innlegg
Bitcoin verdien forandrer seg veldig over kort tid.
Kan man da kjøpe opp bitcoinene via de nettsidene som driver slik handel, og deretter selge dem tilbake tilbake når verdie npå bitcoinsene har steget?
Vis hele sitatet...
Selvsagt, hvorfor skulle dette ikke kunne gå, det går jo med andre valutaer...?
Som sagt, for og tjene på dette må utbyttet dekke kostnader.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Har vært på 32$ en gang i tiden..
Det står en artikkel i Scientific American denne måneden om BitCoin, om noen ville ha interesse av å lese det.

Det står at det er en god ide, men kursen er altfor ustabil til at noen vil bruke det som valuta, iallefall slik det er nå. Basicly.
Sist endret av Bombasa; 20. desember 2011 kl. 15:33.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hypotetisk sett, hva er den beste, raskeste og tryggeste måten å kjøpe BitCoins i et litt større volum? La oss si 100k-200k +. Og hvordan få solgt i så stort volum?
Tror den letteste og tryggeste måten er å kontakte MtGox og fortelle dem at du ønsker kjøpe - men de vil garantert ha IDen din verifisert for at du skal kunne få trade (Og ikke minst, få ut mer bitcoin en 400stk daglig).

Men hvorfor i huleste vil du satse flere millioner på dette?
Sitat av IpN Vis innlegg
Hypotetisk sett, hva er den beste, raskeste og tryggeste måten å kjøpe BitCoins i et litt større volum? La oss si 100k-200k +. Og hvordan få solgt i så stort volum?
Vis hele sitatet...
Mtgox.com tror jeg er eneste som har muligheten med så mye penger.

PS: Hvis du faktisk har tenkt å gjøre dette, vær kompis å si ifra først slik at vi kan kjøpe litt før prishoppet, hehe
Warz's Avatar
Trådstarter
Ser vi er på $6 nå, håper dere har benyttet sjansen nå som prisene har vært lave til å øke porteføljen (har selv nesten firedoblet investeringen), blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi bryter den gamle rekorden og ikke minst hvor lang tid det tar før vi når spådommen min om $100.
Jeg holdt på med det her i noen måneder, men fikk aldri solgt noe egentlig. Blir aldri sykt gira når jeg leser om det igjen, og er nå iferd med å fyre opp mining-maskinene mine.

Blir søvnløse netter i sikte
Modern day goldrush.
Er innlogget på min bitcoin konto såvidt jeg kan se (I klienten).
Mottok nettop 10 btc men kan ikke sende disse videre ettersom det kreves en adgangskode, denne koden kan jeg ikke huske å ha angitt, så lurer på om det er mulig og finne tilbake til denne koden på noen som helst måte, eller er jeg 10 btc fattigere? :s
Tror du må lempe opp et screenshot. Aldri vært borti noen adgangskode før.

Du har ikke satt noe passord på wallet-en når du satte opp programmet?
Sist endret av ymgve; 8. januar 2012 kl. 03:18.
Det var du som installerte programmet? Sikker på at du ikke satte noe passord?
Jeg lastet ned programmet, det er på min pc, og jeg er 99% sikker på at jeg ikke satte noe passord, jeg er også sikker på jeg ikke har noen form for malvare eller virus på min pc da det er sjekket for lengst.
Da foreslår jeg du lager en support-tråd på det offisielle bitcoin-forumet - høres ut som en bug noe sted
I will do so, Takk for responsen. Natta ^^

aaaaaaaarrrrgh.. :ws Hater at man ikke kan kjøpe bitcoins med paypal. Noen som vil donere meg 3 hele bitcoins?
Du kan kjøpe via https://dialcoin.com/ - men de er sykt overpriset (ca 1 BTC for 100kr, egentlig verd nærmere 40kr). Men det funker, og du slipper å stresse med paypal etc.