Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 619
Har jobbet baken av meg i sommer og nå skal jeg belønnes, derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe ny stasjonær pc.

Jeg har sett på Dell 435 Studio XPS, men veldig skeptisk til hva jeg egentlig får for pengene.

Har tenkt på om jeg skal bygge en pc, evt. få noen til å bygge en for meg. (latskap, lenge leve)

Er det noen som har forslag til et oppsett med DDR3 minne, firekjerners prosessor (om d ikke er det samme), lagring over 1,5 TB (7,200rpm el. mer) og som forhåpentligvis ikke bråker for mye.

Budsjettet ligger på rundt 20-25k, men skal ha mest mulig for pengene.

Jeg vet det er en butikk på Hillevåg i Stavanger som driver med dette, noen som har web-adressen deres?

takk på forhånd.

- Thomas
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...7-A32FB0009335

Ville dog ventet til den nye serien til Ati kommer (5870) som støtter DX11, og det kommer nye CPU'er snart. Ikke brenn av 20-25k nå. Legg deg heller på 10-15k for pcen + evt. skjerm. Så oppgraderer du etterhvert
http://www.startit.no/ er butikken i hillevåg du tenker på.

Vil anbefale deg å bygge selv, er langt ifra så vanskelig som mange tror.

Når det kommer til å bruke over 20k så ser jeg ikke vitsen. Det "nyeste" er overpriset og vil synke veldig i løpet av 2 måneder.

Kjøp heller et veldig bra hovedkort og bra strømforsyning. Resten kan du bytte ut om et år eller 2 om du føler det ikke blir tilstrekkelig.
-Skjermen er det også vits å bruke litt penger på.

Konkrete deler har jeg ikke nyeste oversikt over og jeg gidder ikke sette sammen en pc til deg, men om du går til startit vil de være behjelpelige med dette. De vil sikkert gi deg en liste over komponenter som du sikkert kan finne til en billig penge hos billigere nettbutikker. Om jeg ikke husker helt feil har hardware.no er priskalkulator.

Du vil få en veldig bra pc for 13-15 tusen.
Selger dataen min for 12k, så kjøp heller min hehe!
Exotic: Den du ramser opp i signaturen din er ikke verdt mer enn 6-8k. Ser da på CPU og RAM. Så fremt du ikke har 2x4890 eller 2x285/295 så er den ikke verdt mer.
Har nok fått bud på 11k, så må være verdt det då

Forresten så skal eg ha 2x4890
Sist endret av Exotic; 19. august 2009 kl. 20:49.
Nei, du får en bedre pc for 11k.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Nei, du får en bedre pc for 11k.
Vis hele sitatet...
Merkelig at min kosta faktisk 10k da, men anyways, prisene faller konstant, min er bare 2 uker gammel Selger den ikke får 6-8k når nypris er 10k .. Men som sagt over, har fått bud på 11k, så får se ka som skjer