Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 687
Tenker å bygge meg en ny PC nå. Spesielt i forbindelse med det nye Call of Duty-spillet, Modern Warfare 2, som kommer om noen måneder. (http://www.youtube.com/watch?v=ZBJcO...eature=related)

Grunnen er at jeg er mer komfortabel med å spille FPS-spill på PC enn på en konsoll, gameplay- og grafikk-messig. Problemet mitt i det tilfellet her er da at det ennå ikke er sluppet ut noe informasjon rundt krava for å kjøre spillet. Det eneste jeg har plukka opp etter en del forum-lurking er at folk mener det vil være en liten oppgradering fra det tidligere Modern Warfare-spillet.

CoD: MW1
CPU: 2.4 GHz dual core or better
RAM: 1G for XP; 2G for Vista
Hard Drive: 8GB of free space
Video card: 3.0 Shader Support recommended. Nvidia Geforce 7800 or better. Or ATI Radeon X1800 or better.

Jeg ser for meg å gå til innkjøp av blant annet:
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600
GPU: Sapphire Radeon HD 4890
RAM: 6-8gb DDR2

På papiret ser jeg jo at hvis Modern Warfare 2 bare er hakket over forgjengeren så vil jeg kjøre spillet relativt knirkefritt, men har noen noe anelse om hvor høy FPS jeg vil oppnå osv? Basert på erfaringer fra Modern Warfare 1 og andre lignende spill. Og vil dette systemet, som da er et 775-system, være levedyktig fremover? Vil ha det relativt billig og vil i utgangspunktet ikke legge pengene i et i7-system. På forhånd takk!
Hvorfor i all verden vil du gå til innkjøp av en utdatert CPU, q8xxx serien koster ikke mye og er bedre..

skal du ha såpass med ram må du huske å bruke ett 64 bit os..

oooooog så var det dette med fps.. mener cod4:mw fikk sperre på 125 fps pga movement abuse (noe som er helt retarded, vi lever i 2009) ... så kommer det ann på om du vil spille med god grafikk eller om du vil se fiendene dine..
Haha, mente faktisk å vise til Q9550. Leste av feil på nettsiden. Og ja, er innstilt på å kjøre et 64-bit OS.
Kan anbefale skjermkortet du har valgt, men pass på å ha god kjøling i kabinettet. Får ikke spilt prototype med ønskelig grafikk pga. overoppheting. Dog suger kabinettet mitt hva kjøling angår per nå.