Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 52047
Ser VG klinker til med denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...ng/a/23537276/

ER en trist sak og en advarsel til å ikke ta for lett på en iboga seremoni. Dessverre begynner forbudstrommene å tromme, samt at dem drar usannheter ut av ræva. 10% dødelig påstår dem. Noe som ville ha indikert at et par stykker daua pr seremoni. Det blir for useriøst.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Ser VG klinker til med denne artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/r...ng/a/23537276/

ER en trist sak og en advarsel til å ikke ta for lett på en iboga seremoni. Dessverre begynner forbudstrommene å tromme, samt at dem drar usannheter ut av ræva. 10% dødelig påstår dem. Noe som ville ha indikert at et par stykker daua pr seremoni. Det blir for useriøst.
Vis hele sitatet...
Tragisk utfall MEN hvor ofte skjer dette, jeg vil tro noe annet ligger bak? Hvor ofte skjer ikke slike dødsfall som følge av tobakk, alkohol, medikamenter + +

Bare å forby alt som KAN føre til dødsfall da, generelt alt som eksisterer i denne verden vi kjenner til. Farlig er et relativt begrep.

Trist når media blåser opp enkelt tilfeller av slike stoffer men flere hundretusen dør årlig av stoffene nevnt over. Gjerne da også av hjerteinfarkt!

Men ja, man må ta visse forhåndsregler ved slike seremonier!

Måtte vedkommende hvile i fred....
Med tanke på hvor mange tidligere rusmisbrukere som har reddet livet takket være Iboga, er jeg er hellig overbevist om at Iboga har reddet mange flere liv enn den har tatt.

Ellers er det ikke tvil om at noen mennesker har dødd etter inntak av Iboga. Jeg har sett estimater på dødelighet omkring 1 av 300. 1 av 10 hadde vært hårreisende, og det er skammelig at slikt blir spredd til massene uten motsvar.

Av dem som har dødd som følge av Iboga er det også ofte andre faktorer med i regnestykket (f.eks blanding med andre rusmidler eller dårlig screening av hjerteproblemer før inntak).

Trist sak - men jeg tror vel egentlig et forbud og skremselspropaganda til andre som befinner seg i narko-avhengighetshelvete og vurderer iboga, som familien her går i bresjen for; gjør mye mer skade enn godt når det store regnestykket skal vurderes (med tanke på hvor mange som helt sikkert hadde ligget i graven om det ikke hadde vært for at dem ble reddet av Iboga)
"Rotbarken fra den afrikanske planten gir en LSD-lignende rus. " - VG

Dette stemmer vell ikke i det hele tatt.. ? Har kun prøvd LSD, ikke iboga.
For mennesker som kun har alkohol som referanse, så stemmer det nok ganske bra.
Nå blir det helt krise.. vanvittig hvordan de bare kan svarteliste slike ting uten videre.. i artikkelen viser dem til 2 hendelser de siste 5 årene, men de vil heller ikke utdype hva som skjedde.. og i tillegg skriver de at stoffet er farlig(hvertfall i kombinasjon med heroin) noe som er utrolig tullete.. bare heroin i seg selv er vel farlig/dødlig??

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...ga/a/23538229/
Sist endret av Isrsxd; 17. oktober 2015 kl. 11:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvilke planter i gravmyrtfamilien innholder ibogain?
Iboga ja, hmmm. Så lengere opp at det blei satt at dmt lærte deg og dø men iboga lærte deg og leve.

Da er det jo dette jeg er på jakt etter, den renselses prosessen man gjennomgår etter noen timer med dmt og spying er jo herlig i lang lang tid etterpå.

Vil iboga være bedre for og bli kvitt de innvendige demonene enn dmt ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av jake007 Vis innlegg
Jeg har iboga og har vært interessert i å ta det lenge nå, men tørr fortsatt ikke.. skulle gjerne hatt en shaman eller noe for å navigere meg men tror det er vanskelig å få tak i norge?
Vis hele sitatet...

Kan bestille det på nett, eller reise til Oslo og ta med sjamaner

Sitat av Sjeldenfisk Vis innlegg
Heisann freaks! Lurte på om det er noen som har vært innom iboga, eventuelt om dette har hjulpet deg/dere ?

Er gjennom en depresjon fortiden, går til terapi men føler ikke at dette hjelper. Så nå leter jeg etter noe alternative løsninger for dette.

Har sjekket litt rundt det og har funnet noe lignende behandling med det her i Norge. Noe som heter sjamanklinikken. Er det noen her inne som har vært innom denne , eller har lignende erfaring ? Alle svar hjelper
Vis hele sitatet...

Hei! =)
Jeg har hatt en del kontakt med Sjamanklinikken, og kan absolutt anbefale de!! =)
Sist endret av littlegirl; 8. april 2016 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.