Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 679
For en stund siden vurderte jeg om jeg skulle overclocke graffikkortet mitt, men så hørte jeg at det egentlig ikke var noe vits fordi forskjellen var såpass liten. vet ikke om det stemmer da, men det var hvertfall det jeg hørte.

Jeg lurer på om det kan gi en ordentlig forskjell som vises.

En annen ting jeg tenkte på var at grunnen til at folk overclocker var bare for å få computeren sin så kraftig som mulig, som nå viser seg til å bli mer å mer populært. Litt som konseptet med å ha 32gb ram bare for å show.
Prøvde litt overclocking med Radeon HD 5770, men endte opp med at grafikk i spill ble lilla og firkanta. Du må bare prøve deg frem å se hvordan det blir for deg :-)
Det kommer selfølgelig an på hva PC`en skal brukes til.
Bruker du den til gaming kan det vere en liten fordel i å overclocke GPU`en, da FPSèn
mest sanynlig vil stige litt.

Hadde vært greit hvis du hadde postet specs og hva du bruker dataen til og evt. hvilke spill, så kan jeg se om det er nødvendig og overclocke.

Ser at flere og flere kjøper overkill pc`er, noe jeg synes er ren bortkasting av penger.
Først og fremst undersøk hva du en ønsker å bruke dataen til.
For derreter finne den rette PC`en/delene til ditt behov.

Plussiden av og kjøpe en overkill PC, er at den blir "futureproof" og burde takle alt av spill og media i de neste årene som kommer.
Sist endret av RagebunnY; 6. januar 2013 kl. 23:40.