Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1205
Hei, la akkurat inn Mac på pc*en min
Og kom akkurat på at, mac støtter jo ikke .exe filer osv.?

Og jeg trenger jo lyd-driver, skjermdriver osv. Så kan ikke putte i Cd*ene som fulgte med pc*en. Og får jo ikke lasta ned heller? noen tips?
Hvis du ikke har drivere automatisk så kommer du heller ikke til å finne de. Derfor sjekker folk at all maskinvaren passer til mac os før de legger det inn på PC'en sin
Trådstarter
Om jeg ikke har det automatisk? Hmm.. Pleier ikke det på Windows heller da?
Skal se om jeg finner noe da, er ganske "populære" deler jeg har, er ikke noe "unormalt" :P

Er:
Skjermkort: NVIDIA GeForce 6600GT
Lydkort: Realtek HD (AC97 tror jeg)
Prosessor: (som jeg ikke trenger driver til): AMD Athlon 2.6(?) 5000+ Elns

Men trenger jo lyd Og skjermen lægger litt og er litt uklar så tro nok jeg mangler driveren :P
all den tid maskinvaren din er "populær", er det fortsatt veldig lite maskinvare som faktisk er kompatibelt med mac OS
Trådstarter
Hmm.. Skjønner, er ikke mange som har prøvd før eller noe sånnt? Pleier å strømme inn med svar om sånne ting ;o Hardware osv.

Men fortsatt, hadde jo hvert digg å fått det fullstendig til
Har ikke planer om å legge tilbake Windows, etter alle disse timene (hele dagen faktisk) på å legge inn mac skikkelig

Alt jeg mangler er skjerm og lyd-driver Så hvis noen kunne hjelpe hadde det hvert bra!
Har sjekka litt på google men er ikke mye å finne

edit: jeg har GeForce 8500GT kom jeg på nå ;o

edit: fikk til skjermdriveren!

Noen som vil hjelpe med lyd-driver?

Realtek HD audio (Ac97?) , Finner ikke til mac Men ser på noen forumer at det går, men ingen linker som virker lenger ;(
Sist endret av ChrisMafak; 10. juli 2009 kl. 02:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ChrisMafak Vis innlegg
Om jeg ikke har det automatisk? Hmm.. Pleier ikke det på Windows heller da?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne OS X og Windows på den måten. Windows er laget for å kjøre på hvilken som helst hardware, og derfor må hardwareprodusenter lage Windows-drivere for produktene sine. OS X er derimot laget for å kjøre på Apples egen hardware, derfor lager Apple selv drivere til den hardwaren de leverer. Og produsentene har derfor ingen grunn til å lage drivere for OS X. Det finnes riktignok en del hacka BSD-drivere, men det er ikke rare utvalget, og ytelsen er absolutt ikke i toppklassen.

Og en liten oppklaring: Du har ikke lagt Mac inn på PC'en din. Mac er en maskin, og du kan ikke legge en maskin inn på en maskin. Du har lagt operativsystemet OS X inn på PC'en din.
Det enkleste er om du laster ned "Universal OSx86 Installer" så velger du bare hovedkortet ditt fra den globale menyen øverst og så laster den ned og legger inn alle drivere selv. har foresten samme lydkort og det fungerer utmerket. finnes faktisk drivere til veldig mye hardware som ikke virker rett etter en osx installasjon.
Trådstarter
Ok takk for svar

Universal Osx? Som i? Å legge inn hele greia på nytt? Eller er det et "tillegsprogram"?

edit: fant ut at det var et tillegsprogram
hehe, skjønte ikke stort av det da?

Men er det sånn for å få Osx systemet til å gjenkjenne driverene eller noe?
Sist endret av ChrisMafak; 10. juli 2009 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tror rett og slett det enkleste for deg er å legge inn et operativsystem du har forståelse for, eller som er litt.. mer fritt til å endres på. (ikke like begrenset til spesifikk hardware).
Slik som Linux.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hvis du ikke lager deg en "Mac" fra scratch med riktig hardware er det imo ikke verdt det. Jeg la inn osx på en eldre maskin jeg hadde liggende bare for testing og selv om jeg fikk til det meste av drivere osv var det hauger av bugs. Styr unna. Hvis du har lyst på OSx, kjøp deg en Mac. Du får eldre G4-G5 maskiner som fortsatt fungerer fint til en billig penge på steder som brukt1.no og finn.no hvis du har lyst til å prøve ut OSx.
Trådstarter
Hmm, har ikke hatt et eneste problem utenom lyd-driveren da, kan ikke si jeg har merka noe bugs eller feil som har oppstått heller.

Er bare lyd-driveren jeg mangler, og er jo en god del maskiner som bruker samme lyd-driveren, så er jo sikkert en god del folk som har prøvd den på mac, og sikkert en eller annen som har fått det til, så jeg satsa på å spørre her