Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 848
Hei.

Jeg har en imac som jeg skulle tatt recovery på, hvordan gjør jeg dette?

Noen som samtidig vet om noen backup måter på noen få filer?
Recovery? Mener du å reinstallere OS X? I så fall er det bare å boote med installasjonsdisken i DVD-stasjonen For å ta backup av noen få filer kan du enten brenne de på en cd/dvd, bruke en ekstern harddisk, minnepenn osv. Lov å være kreativ!
Trådstarter
recovery, tror det er det det heter, når jeg hadde windows så puttet jeg inn en cd så ble alt på datamaskinen slettet, og jeg ble kvitt virus å greier, det er det jeg tenker på

Er det det du tenkte på "loatsome"?
det kalles reformatering
Sitat av daskelask Vis innlegg
Noen som samtidig vet om noen backup måter på noen få filer?
Vis hele sitatet...
- Minnepenn/Ekstern Harddisk
- Laste opp på gratis ftp-server
- Brenne på CD
- Sende til noen andre over epost/msn
?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Skal du ta en kjapp "recovery" på en Mac er det bare å lage en ny admin-bruker, logge inn på denne og slette den gamle. Easy as pie. Husk å ta backup enten med Time Machine eller bare brenne ut filene.

Høyreklikk (ctrl+klikk) -> make new burn folder -> dra filene du skal brenne ut inn i denne folderen -> putt i en tom cd/dvd -> trykk på "burn" oppe i høyre hjørne.
Sitat av daskelask Vis innlegg
recovery, tror det er det det heter, når jeg hadde windows så puttet jeg inn en cd så ble alt på datamaskinen slettet, og jeg ble kvitt virus å greier, det er det jeg tenker på

Er det det du tenkte på "loatsome"?
Vis hele sitatet...
Jepp, er nok det - vet OS X har denne muligheten dersom du booter fra DVD-en i alle fall
▼ ... over en uke senere ... ▼
takk for alle svar nå er det bare å brenne greiene mine på cd å håpe på det beste