Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1027
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hei igjen.
Tar dette som ett nytt emne for ikke å vri det forrige for langt offtopic..
Sendte i går en mail til viasat:
Jeg lurer derfor på om det er mulig å ha to kort på ett abonnement, altså splitte signalet inn i huset og fordele til to tunere, og så betale en ab. avgift og to kortavgifter totalt. Iom at det er i samme husstand..

og fikk til svar:

Du kan ha to Viasat godkjente dekodere med to kort på at abbonement hvis du har Viasat Gull. Dette systemet heter tvillingkort og et ekstra kort koster 29,- pr måned. Men det er nok teknisk helt umulig og splitte en kabel til to dekodere, da må du ha lnb hoder med 2 uttak og en signal kable til hver mottaker.Dette er uansett type mottaker.

Det jeg lurer på er; kan jeg bare bytte ut hodet på min nåværende parabol til en med to uttak?? Evt, kan man kjøpe en gammel tallerken og sette på ett nytt hode? Har nemlig decoder... Evt andre måter å løse dette på? Hva ville dere gjort?

Mvh
totto
Ja, og ja på begge spørsmåla dine:-)
Jeg ville nok gått for det hodet med to utganger, da jeg synes det er greit med kun en tallerken på veggen. Pris messig så koster je de med to utganger litt mere penger, men da trenger du derimot ikke å snekre opp en ekstra dish.(kjedelig å justere synes jeg)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Hvor kan jeg få kjøpt hoder a??
3d elektro marked hørtes ut som en god ide totto..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
niko da, man handler ikke på 3d
Dersom de godtar to kort så kan en jo dele det ene kortet med naboen dersom det er andre som også har "kjellerstue"...
Du finner hoder på www.hammar.no
Over alt hvor de har parabolutstyr.
Tror til og med at de har det på biltema.