Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1205
Noen som vet om noen som leverer Internett over satelitt.

Helst ubegrenset nedlastning.

Tiscali har sluttet å levere dette.
Og Europeonline har begrenset nedlastning til 1GB-1,5GB

Jeg kan ikke få ADSL =( og min sentral er ikke engang planlagt utbygd.
mossel's Avatar
Trådstarter
29 0
dette er jo oversikt for ADSL/SHDSL...

Så lenge ikke telenor har linjene i gang.. Kan vel ingen andre bruke de.
Har ikke Canal Digital da? Eller er det bare kabel kanskje..
jeg trur tiscali har hatt er slik tilbud. Men jeg finner ikkeno informasjon på http://www.tiscali.no

Det bør legges til at installasjon koster rundt 16 000
Opprinnelig postet av andy_cap
jeg trur tiscali har hatt er slik tilbud...
Vis hele sitatet...

Opprinnelig postet av mossel
...Tiscali har sluttet å levere dette...
Vis hele sitatet...
mossel's Avatar
Trådstarter
29 0
From : Elias <elias@bredbandsguiden.no>
Sent : Wednesday, August 04, 2004 5:25:12 PM
To : <xxx@xxx.xxx>
Subject : Bredbåndsguiden - Svar på forespørsel


Hei!
Viser til din forespørsel om bredbånd.

Vi har sjekket om du i dag kan få bredbånd og slik det ser ut så kan du pr. idag ikke få bredbånd, vi har heller ikke registrert noen leverandører med utbyggingsplaner i ditt nærområde. Imidlertid har vi registrert følgende lokale leverandører i ditt nærområde som du kan ta kontakt med for å se om disse kan levere til deg: RADIO TELE AS

VI har imidlertid registrert din henvendelse og vi vil kontakte deg med en gang vi kommer over noen med utbyggingsplaner av den telefonsentralen du er tilkoblet, eller når vi kommer over noen med planer om utbygging av andre typer bredbånd i din kommune.
for og si det slik: er en grund til at tiscali har lagt det på is.

det er ikke lønnsomt for hverken deg eller tiscali!

hold deg til isdn istedet og hold ut til adsl/annet bredbånd kommer til deg..
Jeg har ett slags satelitt system. Bor på Bømlo i Hordaland. Her har vi ett lokalt selskap som heter ViKom. De har en sender på ett høyt fjell, så tar jeg inn signalene med antenne her hjemme. Må sende signaler ut via ISDN pga det ikke har komt en trådløs "utlinje" enda.
Tror det er samme type signaler som de bruker i digital tv pga vi er en av di første som skal få digital tv i Norge.
Her får vi nå bredbånd gjennom strømlinjen.Det lokale e.verket som leverer.Det er en boks som ser ut som en lader du setter i strømkontakten med nettverksledning som du plugger rett i pc ens nettverkskort.
Vi betaler kun 258,- kr pr.mnd
Sjekk e-verket ditt om de har planer om det samme .
Honda750: Hva heter e.verket?
Det må være fleip. Gjennom strøm utaket. He he. Tipper du får bredsjokk så det holder både du å pc´en
Opprinnelig postet av mossel
registrert følgende lokale leverandører i ditt nærområde som du kan ta kontakt med for å se om disse kan levere til deg: RADIO TELE AS
Vis hele sitatet...
Jeg har radiotele(.no) . Da får jeg inett via en antenne(dwl-810+ dlink)wlan. Inett detter da ut i regnvær og grått vær og snø. Jeg tror det er gjennom en vpn oppkobling til dem jeg får det gjennom.

Og gizmo, det er nok ikke fleip, vis nettverk gjennom strømtilkoblingen går så burde inett gå også vel ?
Hjemme pc eller K hadde reportasje om LAN via Strømnettet. Gikk ikke så fort (var det 30mbit?) og overlastningssikringer kunne gå. Men det funker
Hørtes i det minste litt skummelt ut men men, jeg er vel ikke helt oppdatert ser det ut som. Sprøe greier.