Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1969
Gruet meg lenge til 1. juli, da sene kvelder på TV 1000 ikke lengre var en realitet (). Men nå sitter jeg her, 6. Juli, og har fortsatt tilgang til Viasats kanaler. Noen smarte parabolfolk som kan forklare meg hvorfor?

Og jeg har piratkort viss noen lurte.
øøøø... jeg hadde forstått det slik at dette vil skje 1. august...
hmm.. om datoen stemmer som du sier steinarlima, så er de antaglig forsinka. Jeg har ikke piratkort, og jeg får stadig opp beskjeder om at jeg må oppdatere.

Nå har jeg oppdatert, men det er mulig at alle viasat sine kunder ikke har oppdatert tuneren sin enda, så det er vel mulig de venter til alle har gjort det?
Da får vi håpe at det tar lang tid før alle får gjort det da

Like spennende hver gang jeg setter på tv'n om det fremdeles er gratis tv..hehe
Fant en post av Loco08 i en tidligere diskusjon om dette nye systemet
Her er dei påtenkte datoene for NDS oppdateringer:

29/4 Nokia 9802/9902 Automatisk oppgradering.
3/5 DSI35TH, Triax 350, Triax 354 og Strong 8700 Automatisk oppgradering.
5/5 Sagem Automatisk oppgradering.
14/5 Humax 5350
Slutten av Mai: Påminnelsebrev til alle som ikke har oppgradert.
Slutten av Juni: Påminnelsebrev til alle som ikke har oppgradert.
1/7 Påtenkt ShutDown av Viaccess.
Vis hele sitatet...
Så du hadde nok rett steinarlima, og som d0nk3y sier så har de nok bare blitt forsinka, det er sikkert ikke småtteri å bytte om dette systemet.
Dette skjedde da for mye tidligere enn 1. Juli? Fatter'n mista det i starten av Juni han.. Men ifølge han, så hørte han fra han fyren han kjøpte første pirat-kortet av, at de nå har knekt det nye systemet også..

Viasat brukte vel en ca. 150. Millioner på denne oppdateringa, om jeg ikke hørte feil... Og sikkerheten varte et par uker..
Skjønner ikke åffer dem ikke gir opp ass.
det nye kodesystemet var omtrent cracka før det kom ut

De sier at de har klart å cracke det, men det gjenstår jo bare å se.

duxo, Det som skjedde med din far var nok bare at tuneren ble oppradert for å takle dette nye systemet som kommer de nærmeste dagene...
Opprinnelig postet av Cybergasm
duxo, Det som skjedde med din far var nok bare at tuneren ble oppradert for å takle dette nye systemet som kommer de nærmeste dagene...
Vis hele sitatet...
Ja, der sier du det. Det sa han jo selv *slå hodet i bordet*
"Noen som kjenner en jeg kjenner sa at..." Ja jøss. NDS er IKKE knekt ennå, og man spår at det kan ta tid. Det jobbes selvfølgelig med det, men det er definitivt det vanskeligste systemet å knekke så langt. Vi får bare håpe..
dette er muligens et dumt spm.

hvor kan jeg skaffe meg piratkort?
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
dette er muligens et dumt spm.
går det ikke ann å søke?
NTT: zwifty og steinarlima har rett, du burde søkt og lest på forumet før du spurte, siden denne "problemstillingen" er tatt opp gjentatte ganger. Men jeg skal være snill for en gangs skyld; du trenger å kjøpe kort, en brenner, og hente ned nødvendig programvare og koder fra nettet. Det er mange som selger nødvendig utstyr, både i norge og i våre naboland. Det mest aktuelle å investere i om dagen er vel noe som er kompatibelt med M2-systemet. Evnt gjøre som meg; kjøpe Dreambox og kysse kortene ett endelig farvel. :P
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Nå har det seg slik at jeg har sommerjobb på ViaSat sin tech avdeling. Vi ringer rundt til kunder og hjelper de med å oppdatere. Den endelige datoen er sagt fra viasat er 26. juli. Men også sagt at det skal være ferdig omlagt til begynnelsen av august.

Opprinnelig postet av d0nk3y
det nye kodesystemet var omtrent cracka før det kom ut

Vis hele sitatet...
Det nye kodesystemet er ikke knekt enda...
Det vil nok ta sin tid men flere av de beste hackerne innen dette har slått seg sammen for å knekke systemet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har viasat ennå. Flere som har det?
Visat er fortsatt oppe, men jeg tenker at etter sommeren så vil det nok dette ut..

Er nesten umulig å si når det kommer til å skje
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Så hvis han som selger piratkort til oss vil selge oss en ny sagem dekoder, fordi den andre sagem-dekoderen ble oppdatert, og sier at da vil det funke helt fint med det gamle piratkortet så bare lyger han oss opp i trynet?
1. d4
steili's Avatar
Trådstarter
Ja.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ble sagt til min far at de neppe stengte det før godt uti august, men dette hadde han egentlig ikke lov å fortelle til kundene sine. Men min far var passe forbanna fra før.
tror det var på viasat sine egne nettsider jeg leste at det var utsatt til 26 eller 28 Juli. Men den billigste pakken til viasat skal kjøre på det gammle systemet som vanlig, kun de kanalene som ikke er i den billigste pakken blir kodet om har jeg hørt.