Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1294
Noen som har prøv?. Ifølge google en tiendel og opium og resten sprit. Finnes det land hvor dette er tilgjengelig? Prøvd opium både røykt og i smoothie i asia. Må si jeg er veldig nysgjerrig på denne blandingen. Veldig interessert i historie og dette var ekstremt populært på 1800 tallet . Hadde vært moro å prøvd å lage selv også, noen som har gjort det?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du har peøvd opium i smoothie er det helt identisk. Aldri laget Laudanom men drukket mye te av opium. Tror du også du vil finne Brompton cocktail av interesse
Som nevnt over vil te av ren opium eller opiumtinktur være helt identisk.

Te av poppy pods kan derimot fungere litt annerledes, da det er høyere andel av andre stoffer som også påvirker rusen. ("morphine, codeine, thebaine, noscapine, and papaverine") Personlig liker jeg sistnevnte best fordi den også virker veldig stimulerende, mens ren opium er mer sederende.
Brompton cocktail virker digg da men ganske ekstremt �� lager mye te på frø noe som er min favoritt rus. Enig at det gir en mer oppløftene og energi rik rus kontra røykingam
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å legge ting på sprit er en god og gammel måte å få ting til å holde seg. Hostesaften Cosylan ligner kanskje litt, ved at det primært er en type opioid (Etylmorfin) og alkohol (Etanol) tilsatt for at det skal holde seg. Er vel en del som liker og drikker dette. Spesielt i land der det ikke er krav om resept.

Har ikke testet selv, men hvis man har hage kan man lovlig dyrke valmuer og så la disse trekke i alkohol for å få noe som antagelig ligner Laudanum.
Så alkoholen er der egentlig kun for holdbarhetens skyld, interessant. Når vi er inne på hostesaft så kan jeg kan jeg anbefale en thai variant av "lean". De koker opp kratom blader, kjøler det ned og tilsetter datissin som er en lokal hostesaft med codein og prometazine og blander det med coka cola. Veldig vanlig i sør thailand og enkelte plasser i isaan blant unge.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, holdbarhet og for å løse opp. Det er nok også enklere og måle opp og innta en liten dose veske en for eksempel et pulver.

På engelsk kalles dette er "tincture". Det finnes mange typer: https://en.wikipedia.org/wiki/Tincture