Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3157
лунное затмение
Solaris's Avatar
Noen som vet hvordan å komme i kontakt med dem som underviser/holder vekterutdanningen gjennom NAV? Hvem er de? Saksbehandler i NAV har ikke noen svar.
Sist endret av Solaris; 5. januar 2022 kl. 16:21.
Du må finne ut hvor du kan bli kurset som vekter og hvor mye det koster.

Så gir du den infoen til din saksbehandler og spør om nav kan betale dette.

Normalt krever NAV at du må ha garanti fra vekter firma på at du får fast jobb om du fullfører kurs.
Sist endret av colakork; 5. januar 2022 kl. 17:11.
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
Takk colakork. Jeg visste ikke om dette med at "garanti for fast jobb kan i noen tilfeller betale utdanningen". Jeg gjorde allerede det du skriver og NAV sa de har et eget vekterkurs som de betaler for/uten kostnad for meg. Sparer da 27 900 kroner. Problemet er at saksbehandler vet ikke når kurset starter eller hvem som driver det. Liker så godt som mulig å ordne ting selv og ikke vente på at saksbehandler gjør jobben for meg, så tenkte jeg kunne kontakte dem direkte selv.
Dette er lokale forhold. NAV har avtale med lokale aktører som holder kurs.
Kontakt saksbehandler/veileder på portalen, aktivitetsplan så får du svar av rette vedkommende.
Du må uansett søkes inn gjennom NAV på sånne kurs det er ingen snarveier.
Du har flere saksbehandlere, kanskje det ikke er den rette du har vært i kontakt med. Dette vil jeg tro er NAV arbeid og veilleder der nåes enklest gjennom aktivitetsplan.
Mange steder som krever vekterutdanning tilbyr også vekterkurs "gratis". Typisk at du binder deg til å jobbe der x tid, og hvis du slutter før det så må du betale restbeløpet selv. Så jobber du 1-2 år betaler du ingenting for det.