Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2218
Anonym bruker
"Tykk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hørt noe om at beløp under 5000 ikke rapporteres til skatteetaten, men har ikke mulighet til å dele opp betalingen på 50k eller få den i krypto. Bare som vanlig kontoovføring eller skrill, cosmo og paxum og for å få spenna fra de må man vel gå via konto da og? Kan jeg få noen problemer med skatteetaten eller nav?
Anonym bruker
"Klar Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hørt noe om at beløp under 5000 ikke rapporteres til skatteetaten, men har ikke mulighet til å dele opp betalingen på 50k eller få den i krypto. Bare som vanlig kontoovføring eller skrill, cosmo og paxum og for å få spenna fra de må man vel gå via konto da og? Kan jeg få noen problemer med skatteetaten eller nav?
Vis hele sitatet...
Mottok 24.000kr uten spørsmål. Men kan jeg spørre hva du skal motta for?
Min bank rapporterer absolutt alt fra/til utlandet.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har mottatt 80k uten spørsmål
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt over 10K rapporteres til finanstilsynet, det betyr likevel ikke at det skjer noe vidre. Jeg har mottatt type alt fra 20K til 50K flere ganger og aldri fått noen spørsmål, men det er loggført - og det kan komme spørsmål i fremtiden.....
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle banker/finansinstitusjoner, kort sagt; alle som handler/opererer i norske kroner og konvertering imellom norske kroner og andre valutaer rapporterer til Skatteetatens valutaregister. Dette kan selv privatpersoner enkelt få innsyn i.
Selv de lovlige utenlandske småtingene Behring Breivik kjøpte før 22. Juli var registrert i valutaregisteret. Etter 20 år med freakforum så skjønner jeg ikke hvordan valutaregisteret ikke er mer kjent. Skatteetaten har vært åpen og transparent om dette i flere tiår. Det eneste som ikke lagres der er norske kroner til norske kroner-overføringer. Alt annet som er norske kroner til noe annet, eller fra noe annet til norske kroner blir lagret.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt over 10K rapporteres til finanstilsynet, det betyr likevel ikke at det skjer noe vidre. Jeg har mottatt type alt fra 20K til 50K flere ganger og aldri fått noen spørsmål, men det er loggført - og det kan komme spørsmål i fremtiden.....
Vis hele sitatet...
Det har jeg også hørt.
10k max uten at brys om