Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3451
Hei! Endelig får jeg turen jeg har hatt et lite håp om siden ungdomsårene.

Kjøpe en rimelig bil (den er kjøpt og eu godkjent) også vente til sommerferien, da jeg har fri, for så å kjøre nedover Europa, og helst komme seg til Hellas! Der tenkte vi å sette fra oss bilen, etter vi har fartet rundt der i de ukene vi har.

Ble ett litt rotete innlegg, men det er da forklaringen på hva vi skal, også over til det jeg lurer på om noen har erfaring med

- Hvordan er muligheten for å selge bilen i feks Hellas ? Noen som har erfaring med å selge biler til utlandet? Er det lett å få det til?
(grunnen til at vi ikke kjører hjem igjen, er for og kunne bruke mest mulig tid på å se nye plasser nedover, og ikke måtte beregne inn en flere dagers kjøretur for å komme hjem også)



- Har dere noen gode kjøreruter ? Har tre alternativer.

Danmark-Tyskland-Italia-ferje-Hellas

Danmark - Tyskland -Østerrike - Slovenia- Kroatia -Montenegro - Albania - Hellas

Tyskland- Østerrike - Ungarn - Serbia - nord Makedonia - Hellas

Kom gjerne med innspill, tips eller spørsmål!
Skal dere bare dumpe den der nede kan dere fort får litt problemer i etter tid men. For meg som har vært litt i Europa ville jeg vurdert en annen kjørerute. til kjøring og opplevelser så er de normale landene veldig kjedlige. er fine veier og høy fart men også en del dyrere.

Norge - Sverige - båt fra Stockholm til Klaipėda - Polen - Tsjekkia - Slovakia - Ungarn - Serbia - Hellas
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Skal dere bare dumpe den der nede kan dere fort får litt problemer i etter tid men. For meg som har vært litt i Europa ville jeg vurdert en annen kjørerute. til kjøring og opplevelser så er de normale landene veldig kjedlige. er fine veier og høy fart men også en del dyrere.

Norge - Sverige - båt fra Stockholm til Klaipėda - Polen - Tsjekkia - Slovakia - Ungarn - Serbia - Hellas
Vis hele sitatet...

Takk for tips ang kjørerute! Vi tenkte å unnagjøre Danmark og Tyskland på første natta, da jeg kjørte på autobahn på dagene i fellesferien i 2018, og det var kø kø kø


Det er ikke ett alternativ å bare sette den fra oss der nede, jeg håper jo å få solgt den, ellers gir jeg den bort til den første lokale jeg blir kjent med der nede
Eneste tipset jeg har er å få med skiltene hjem igjen i hvert fall så du får avregistrert den.
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Eneste tipset jeg har er å få med skiltene hjem igjen i hvert fall så du får avregistrert den.
Vis hele sitatet...
Ja det skal jeg sørge for! Har forstått det slik at det kan bli mye surr i ettertid, om det ikke gjøres
Sitat av locking123 Vis innlegg
Ja det skal jeg sørge for! Har forstått det slik at det kan bli mye surr i ettertid, om det ikke gjøres
Vis hele sitatet...
Det holder ikke å bare levere skiltene, bilen vil fremdeles stå registrert på deg. Den kan heller ikke registreres i Hellas så lenge den ikke er eksportert fra Norge og importert på riktig måte i Hellas.

Eneste måten å få bilen fjernet fra det norske systemet og ditt navn er å eksportere den eller få en vrakmelding fra greske myndigheter som godtas hos SVV og skatteetaten.