Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1542
Jeg prøvde i går å skifte e-mail adressen på min msn passport konto. Dette skulle visstnok fungere smertefritt på en måte slik at jeg fikk kopiert alle gamle kontakter (messenger) over på min "nye" konto. Samtidig skulle andre kontakter slippe å legge meg til på nytt igjen, ettersom forandringene skulle forplante seg utover msn nettverket.

Alt dette leste jeg på:
http://blogs.msdn.com/dareobasanjo/a...29/403251.aspx

Kontaktene ble kopiert over på min "nye" konto, men alle blir vist som offline, og ingen av dem får opp meg som online.

Noen som har en idè til hvordan jeg ordner dette (uten å be alle legge til min nye e-mail adresse)?

Kan forøvrig legge til at jeg bruker adium, kan det ha noen innvirkning?

På forhånd takk!
...the change to your email address propagates across the MSN network in about an hour or so.
Vis hele sitatet...
Byttet du nettopp adressen din? Kan være du bare må gi den litt tid.
Ellers kan du alltid fosøke å logge inn med MSN Messanger, men vet aldri
Trådstarter
96 0
Var i går jeg byttet.. Har vært logget inn med MSN messenger i mellomtiden og, uten at det gjorde noen forskjell..
Jeg byttet selv epostadresse til MSNen min for litt siden. Jeg leste også at det skulle gå smertefritt og at alle kontakter skulle bli flyttet over. Det skjedde ikke!

Jeg måtte manuellt legge til alle kontakter på nytt...
Gjorde dette i november på min og alt blei bare ødelagt siden da. Får opp kanskje 20% av kontaktene mine. Det du kan gjøre som vil fungere for noen av kontaktene, men (sannsynligvis) bare for en liten stund er å slette alle kontaktene og legge de til på nytt. Eksporter kontaktlista, slett alle kontakter og importer de på nytt. De får da opp en boks om at de må legge deg til på nytt.

Har sendt evig mange mail (5-6?) til MS om dette, men ikke fått noe svar som hjelper. Er stort sett bare forskjellige ferdiglagde skjemaer. Tror jeg skifter mail til en annen og lager meg en ny konto på den mailen jeg har nå...kanskje det vil fikse det. Kan selvfølgelig du er heldigere enn jeg var, så er ikke sikkert det er så ille i ditt tilfelle.
Sitat av joty
Kan forøvrig legge til at jeg bruker adium, kan det ha noen innvirkning?

På forhånd takk!
Vis hele sitatet...
Brukt MSN Messenger til å lagre kontaktlisten i en fil, og deretter importert den med MSN Messenger til den nye mailen?

Skulle være helt problemfritt, spiller ingen rolle at du bruker Adium. Det gjør jeg og, uten problemer.
Trådstarter
96 0
Sitat av Octavarium
Brukt MSN Messenger til å lagre kontaktlisten i en fil, og deretter importert den med MSN Messenger til den nye mailen?

Skulle være helt problemfritt, spiller ingen rolle at du bruker Adium. Det gjør jeg og, uten problemer.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ikke gjort, men det skulle da ikke være nødvendig etter hva som står der? Skal prøve å gjøre det dersom ting ikke bedrer seg snart..