Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1945
har gjort noen jævla cringe/dumme ting

der og da tenkte jeg ikke over det, men nå innser jeg at det ver veldig merkelig og bizarr oppførsel

hvordan glemmer man slike ting
Sånn er det vel for alle. Du vil jo ikke glemme det, det at du synes det er teit oppførsel viser bare at du har lært av det. Skulle du syntes det var fin oppførsel igjen hadde du bare gått tilbake til å være sånn.
Aksepter at gjort er gjort og spist er spist. Det eneste du kan kontrollere er hvordan du forholder deg til det, ingen andre husker de teite tingene som har spilt seg ut; fordi vi er for opptatte med å tenke på de teite tingene vi har gjort.
Det er bedre å huske på og heller ta lærdom i det tenker jeg.
Man glemmer ikke bare fordi man vil glemme. Underbevisstheten kan få deg til å glemme seriøse traumer etc. men at du har lyst til å glemme tror jeg blir dødfødt uten at du ber 10 kamerater slå deg så hardt de kan en gang samtidig med en murstein: da tror jeg du slipper å tenke på det.


Som nevnt over. Pult er pult og spist er spist.
Ta tiden til hjelp, fokuser på den personen du er i dag og jobb med selvbildet ditt mot et bedre "jeg".

Alle har gjort ting vi angrer på, ting som er bisarr eller cringe men fremtiden kan bli bedre enn fortiden

"Ikke gråt over spilt melk!" lærte jeg fra Fragleberget da jeg var barn og det er et motto verdt å huske!
Sist endret av celtseus; 31. desember 2020 kl. 12:06.
Man skal ikke glemme fortid, man skal vokse av det. Lær av dine feil, tenk hva du kunne gjort annerledes og gjør det neste gang. Den veksten du da får overgår følelsene av skam/skyld eller hva enn det skulle være som gjelder fortid
Sitat av ødelagt hjerne Vis innlegg
har gjort noen jævla cringe/dumme ting

der og da tenkte jeg ikke over det, men nå innser jeg at det ver veldig merkelig og bizarr oppførsel

hvordan glemmer man slike ting
Vis hele sitatet...
Det er mange som sier de drikker for å glemme, vet ikke helt om det virker, men man kan vel få alkoholrelatert demens og om du klarer å oppnå det så er jo saken biff. Tror du må være både motivert og iherdig over lengre tid for å få det til.

Spørs om kanskje de andre rådene du har fått er bedre.

Godt nyttår!
Elektrosjokkbehandling
Mange kommer igjennom traumer ved å prate det ihjel. Til slutt så er man så lei av å prate om det og man har fått «utløp» nok til å la fortid være fortid.
Jeg vet ikke hva du har gjort og de som vet hva du har gjort er 10 stykker av over 4 millioner i Norge.
De som vet hva du har gjort er sikkert venner som sikkert støtter deg.

Og, "Never look back" er vel noe mange vil.
Man kan undre på hvorfor noen vil se tilbake på det du har gjort.
Skrev ikke du i en annen tråd at du gikk på videregående skole? Det du angrer på må jo da være ganske ferskt - med mindre du angrer på ting du gjorde som veldig liten.
Du kan be personene det gjelder om unnskyldning. Det pleier å hjelpe. Hvis ikke det er aktuelt så bør du nok gi det noen flere år før du leter etter alternative løsninger.

Er selv i midten av 30'årene. Mye jeg syns var teit gjort før bryr jeg meg ikke noe om nå. Andre ting kan gi meg et blaff av dårlig samvittighet når jeg tenker på situasjonen, selv om jeg ikke brydde meg da/i tiden da det skjedde. Eksempelvis ting sagt i fylla til noen for å tøffe seg for kompiser.

Så en advarsel til alle unge der ute - vær snill og hyggelig mot dine medmennesker, så slipper minnene dine å få deg til å føle deg dritt som voksen.