Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5573
Sitat av Louisana Vis innlegg
Så om jeg ber legen ta en prøve av østrogen, så vil han automatisk ta av østradiol?
Vis hele sitatet...
Ja, det mener jeg.

Men det blir litt teit å dra til legen for å spørre om å sjekke østrogennivåene. Da vil han mest sannsynlig tro at du boler.

Du kan feks si at du vil ta en standard hormonprøve, da du føler deg daff, lite energi blabla. Da sjekker de det viktigste.

Ellers kan du kanskje prøve å google hva man bør teste seg på, på en slik blodprøve.

I farta kommer jeg på følgende,
Lever
Nyrer
Røde/hvite blodceller (Hemoglobin)
Kolesterol
Stoffskifte
Østrogen, Progesteron, Prolaktin (damehormoner)
Testosteron (LH / FSH / SHBG / Total)
Trådstarter
46 0
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, det mener jeg.

Men det blir litt teit å dra til legen for å spørre om å sjekke østrogennivåene. Da vil han mest sannsynlig tro at du boler.

Du kan feks si at du vil ta en standard hormonprøve, da du føler deg daff, lite energi blabla. Da sjekker de det viktigste.

Ellers kan du kanskje prøve å google hva man bør teste seg på, på en slik blodprøve.

I farta kommer jeg på følgende,
Lever
Nyrer
Røde/hvite blodceller (Hemoglobin)
Kolesterol
Stoffskifte
Østrogen, Progesteron, Prolaktin (damehormoner)
Testosteron (LH / FSH / SHBG / Total)
Vis hele sitatet...
Jeg tok hormonprøve hos samme legen for en uke side, med testo, fri testo, sbhg osv, men sendte han melding idag at han glemte å ta med østrogen, for alle hormonprøver må jo ha med østrogen og. Så får vi se om han er villig til å bare ta en enkel østrogen prøve.
Sitat av Louisana Vis innlegg
Er det 6.1 som er fri testo i tilfelle hos meg? Hva er referanseverdien?



Så om jeg ber legen ta en prøve av østrogen, så vil han automatisk ta av østradiol?
Vis hele sitatet...
Ja er det ut ifra det jeg har fått med meg så er all testosteronen som ikke regnes som " fri testosterone" låst uansett for de godene som forbindes med testosteron.

Nå er jeg noe eldre enn deg men testo verdien min er halvparten av deg på 10 men fri testoen er noe høyere på 7,1. Har ikke noen slike problemer som du nevner. Ref verdi var vel 2,3 - 9,9 (sikkert litt høyere verdier for din aldersgruppe da). Vil anbefale calisthenics. Setter mye på plass i kropp og sinn.