Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 851
Hei

Jeg har en drøm om å drive med programmering som jobb. Har undersøkt litt, men har ikke fått det helt klart for meg hvilken linje jeg bør ta. Noen sier studiespesialisering med matte og fysikk. Andre sier at jeg bør gå 1. året elektro. (er ikke tilbud om IKT 1. Året.) 2.Året IKT, og samme med 3.

Etter en eventuell studiespesialisering blir det vel informatikk.

Skulle jeg ta IKT er planen lærling i 1 eller 2 år, for å få litt erfaring. Videre blir det vel informatikk også her.

Litt forvirret er jeg nå. Noen som har kunnskaper eller erfaringer de vil dele?

Mvh JonasTheMAN
Gå for en vanlig studiespesialiserende utdanning, og gå for informatikk (eller lignende programmerings-studier). Informatikk er et Ingeniør-studie og de fleste (om ikke alle) krever derfor at du har hatt matte og fysikk på VGS for å kunne ta studiene.
Jeg studerer programmering ved NITH (kun hovedprosjekt igjen), og her kreves det kun at du har R1-matte. Jeg kom fra media, og har klart meg helt fint. Likevel, skulle jeg valgt på nytt; ville jeg trolig tatt studiespesialisering med realfag. Spesielt om du ønsker å gå informatikk hvor de har en del matte og fysikk.

Det er ikke nødvendig for alle studier, men jeg tror det er taktisk smart å bli vant til å jobbe med logikk og strukturert arbeid så tidlig som mulig. Jeg vet med meg selv at jeg hadde elendige arbeidsvaner når det kom til pugging og arbeid med skolearbeid før jeg startet å studere - noe som fremdeles preger meg (heldigvis tar jeg ting veldig raskt, så skippertak-metoden funker fortsatt).
Sist endret av Restyle; 4. januar 2012 kl. 02:55.