Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 8962
Tok lappen november 2011 og betalte rett under 11k
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Tok lappen november 2011 og betalte rett under 11k
Vis hele sitatet...
Hvilket kjøreskole er dette da?
Alt obligatoriske på 3 forskjellige skole jeg har sjekka kommer i underkant av 18 tusen kr.

Fyller 18 november 2012, prisene har vel steget til da.. Spørs om det blir bil på meg
tok lappen i desember 10, betalte 12000,- totalt.

det er IKKE obligatorisk med 19 kjøretimer, dette er bull for at trafikkskoler skal tjene penger.

to kjøre timer er obligatorisk, det var det jeg hadde...
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg brukte vel i overkant av 10 000 kr på førerkortet. Kjørelæreren min kunne ikke møte opp på to av de obligatoriske kjøretimene, så han krysset dem likesågodt av. Tok oppkjøring på Risløkka og stod med glans.

Edit: vil legge til at de to obligatoriske kjøretimene var langveiskjøring kombinert med kart og forbikjøring.
Sist endret av M72; 3. januar 2012 kl. 06:27.
Tok det i 2007, betalte vel rundt 8000,- ; men da hadde jeg sertifikatet på lettmotorsykkel fra før. (og slapp grunnkurs.)
Godt mulig jeg bommer med 1000,- pluss minus.
De fleste betaler mellom 20 - 30 000 for absolutt hele veien til lappen i følge far min som jobber som kjøreskolelærer.
Jeg gav 22000 for pakke med kjøretimer osv + ekstra oppkjøring. Pakka kosta 16 lapper, og det var masse ekstra kjøretimer + oppkjøring igjen. Så jeg er fornøyd.

Sitat av 8" inches Vis innlegg
tok lappen i desember 10, betalte 12000,- totalt.

det er IKKE obligatorisk med 19 kjøretimer, dette er bull for at trafikkskoler skal tjene penger.

to kjøre timer er obligatorisk, det var det jeg hadde...
Vis hele sitatet...
Nei. Det er for å bli trygg i trafikken!
Sitat av Husemann Vis innlegg

Nei. Det er for å bli trygg i trafikken!
Vis hele sitatet...
Det kommer da helt ann på hvor mye man har kjørt fra før av.
- Jeg øvelseskjørte veldig mye før jeg begynte på lappen, og kjørelæreren sa det var helt unødvendig å kjøre mer enn kun det obligatoriske.

Noen tar første gang i rattet på kjøreskolen, og trenger sikkert minst 15 kjøretimer.. Dog er ikke dette i alle tilfeller.
Tok Førerkortet i 2010, kosta 8000 kr. Klare ikkje å skjønne korleis folk klare å bruke 25k+ på førerkortet
Jeg ble nettopp ferdig med trafikalt grunnkurs og mørkekjøring. Etter hva en kompis måtte betale for lappen tror jeg at jeg havner oppimot 35k.

Bor i byen, så det kan være litt av grunnen til at prisen er så inn i helvete høy. Jaja, er nå heldig å får lappen av foreldrene mine - ellers hadde jeg ikke hatt råd til å studere neste år :P
Tok lappen i 2005, da betalte jeg ca. 16k
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hvilket kjøreskole er dette da?
Alt obligatoriske på 3 forskjellige skole jeg har sjekka kommer i underkant av 18 tusen kr.

Vis hele sitatet...
Lokal kjøreskole. Jeg hadde kun 1 kjøretime, og den tok jeg timen før oppkjøringen.
Et lite tips til dem som kjører opp i Bergen og omegn, er å ta oppkjøringen i Knarvik. Da slipper du enveiskjørte gater, mest sannsynlig lukeparkering, bykjøring og mer. Det meste av tiden går med på landeveiskjøring og rundkjøringer.

Endte selv opp på 25-30k i 2010, etter 20 kjøretimer og to oppkjøringer, men nå kan jeg hvertfall øvelseskjøre alene.
I og med at det står statistikk i trådstarters overskrift kan det vel være litt relevant og ta med hvilken by det gjelder. Regner med at det er stor forskjell i landet.

Betalte forøvrig ca. 35K for alt for 5 år siden i Stavanger - Dette på grunn av at jeg ikke hadde noen å øvelseskjøre med.
tok lappen i 2011. betalte tilsammen 20000,-. da regner jeg ikke med trafikalt grunnkurs og teoriprøven som sikkert kom på 3470,-

btw, smegma