Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2949
Hei, hunden min har klart og å hoppe opp på kjøkkenbenken å tygget på mobilen min, nå er ruta nesten helt knust og mobilen mer enn oppspist. Kan jeg ta dette på innboforsikringen?
spørs vel på innbo forsikringa de, har du if og innbo super så ja da funker det ihvertfall...
Typisk egenandel på innbo er 4000kr og lønner seg vanligvis ikke til ny telefon.

Har du "topp reiseforsikring" ville jeg heller tatt det på den.
Har du toppdekning når det gjelder innbo så er det mulig, men ikke sikkert. Egenandel vil ikke være 4000,- men 1000,- hvis du har et greit selskap.

Reiseforsikring dekker ikke slike skader
Joda, hvis hunden spiste telefonen når han var utenfor sin egen eiendom burde det være verdt et forsøk.
La oss nå ikke oppfordre han til å svindle forsikringselskapet, det går jo bare utover oss. Han burde ha forsikret telefonen sin, eller oppdratt hunden.

Hvilken telefon er det snakk om? Hvis det er noe touch-screen greier kan du jo bare kjøpe ny skjerm.
Sant. Alle andre som betaler forsikringskontigent som betaler for uforsiktige og "svindlere".

Men som emptychange sier; er det en nyere telefon kan du som regel bytte skjerm på den enkelt.
Søk litt på ebay etter skjermer til din telefon.

Kan være litt verre om hele telefonen er spist..