Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 13028
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ehm, hæ? Hvordan har dét noen sammenheng?Clicky.
Vis hele sitatet...
Pedagogen spørr hva med oss transeksuelle? Så svarer jeg at det er sånn som med de aseksuelle de er hverken homo eller hetero, akkurat som en tran-seksuell hverken er mann eller kvinne.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Pedagogen spørr hva med oss transeksuelle? Så svarer jeg at det er sånn som med de aseksuelle de er hverken homo eller hetero, akkurat som en tran-seksuell hverken er mann eller kvinne.
Vis hele sitatet...
Den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden, men jeg kan forsikre deg om at mange transseksuelle er uenige med deg (:
Sitat av Jonta Vis innlegg
Den diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden, men jeg kan forsikre deg om at mange transseksuelle er uenige med deg (:
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg kan gjøre om på hva jeg prøvde å si. Ingen prater om de aseksuelle(selvom de ønsker å bli akseptert som en seksuell legning.) Jeg tror ikke så mange ønsker å prate om de transseksuelle heller, er ikke så mange som åpner for et alternativt kjønn. ( det er en større forskjell på det en jeg i utgangspunktet tenkte) Poenget er at du ikke vil framstå som transseksuell heller.
Sist endret av Kommunisten; 14. desember 2011 kl. 16:36.
Sitat av olavXO Vis innlegg
Flere jenter, få de inn hit alle som en.
Jeg liker jenter, også er dem søte
Vis hele sitatet...
Dette er vel en av grunnene til at det er greit at kjønn holdes "hemmelig"..
Kvinner på diskusjonsforum er som oftest mindre reflektere og tyr fortere til flaming/emosjonelle utbrudd. Ta en tur over på Kvinneguiden om du vil se hvor jævlig det går når det bare er kvinner på et sånt forum.
Eventuelt er det slik at de som flamer og er mindre reflekterte lager mest lyd; og derfor er det kun dem du legger merke til. Mens de smarte og reflekterte tenker du ikke over noe med enn en normalt debantant.
Sitat av phideph Vis innlegg
Når jeg svarer eller diskuterer i en tråd er kjønn irrelevant, jeg tenker overhodet ikke over det engang.

Jeg tror heller dem som blir "farget" av kjønnet dem skriver til/med er dem som også reagere slik om det er en jente; "Oh shit! En jente på en diskusjons forum som omhandler spill, rusmiddler etc. AWESOME. Nå må jeg trå forsiktig fordi jeg vil vise meg fra min beste side." Noe i den duren.
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv

+ at jeg tror alle jentene her inne er ordentlig guttejenter
liker å tro det ihvertfall
Sist endret av NordicFoto; 14. desember 2011 kl. 20:20.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Kvinner på diskusjonsforum er som oftest mindre reflektere og tyr fortere til flaming/emosjonelle utbrudd. Ta en tur over på Kvinneguiden om du vil se hvor jævlig det går når det bare er kvinner på et sånt forum.
Vis hele sitatet...
Jeg tror kvinneguiden er som det er fordi det blir moderert for slapt. Hadde man sluppet opp på modereringen på nFF hadde det fort blitt slik her og! Det er vel ikke mange som mener at de mannlige debatantene på vg-forum ikke er kjappe til å flame eller komme med emosjonelle utbrudd?
Sitat av Bacterius Vis innlegg
nomnomnom sa noen jenter?
Vis hele sitatet...
Og derfor må jenter ha anonyme brukernavn og avatarer. For å slippe de kleine kommentarene til 14-åringer som deg.
Sist endret av Halalgeir; 14. desember 2011 kl. 20:34.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Kvinner på diskusjonsforum er som oftest mindre reflektere og tyr fortere til flaming/emosjonelle utbrudd. Ta en tur over på Kvinneguiden om du vil se hvor jævlig det går når det bare er kvinner på et sånt forum.
Vis hele sitatet...

Og folk som henger på et rusforum er alle narkomaner som er en sprøyte unna graven. Generalisering fører somregel ingen veier, heller ikke i dette tilfellet.
Syntes det er trist at jenter flest velger å skjule hvem de er på forumet. Som flere har påpekt så er det irrelevant hvilket kjønn en bruker har, så lenge brukeren er oppegående og har noe å bidra med. En av de brukerene jeg har størst respekt for her på huset (Luni) er åpen om at hun er jente, men likevel antar jeg at hun er høy ansett av de fleste brukere.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Og folk som henger på et rusforum er alle narkomaner som er en sprøyte unna graven. Generalisering fører somregel ingen veier, heller ikke i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Fyren har et poeng, og posten din gir ingen mening. Kvinneguiden er et høl, at rusforumet består av sprøytejunkies ser man jo etter fem sekunder ikke er tilfelle.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Fyren har et poeng, og posten din gir ingen mening. Kvinneguiden er et høl, at rusforumet består av sprøytejunkies ser man jo etter fem sekunder ikke er tilfelle.
Vis hele sitatet...
Fyren har et poeng i at Kvinneguiden er søppel. Men hovedpoenget hans var:
Kvinner på diskusjonsforum er som oftest mindre reflektere og tyr fortere til flaming/emosjonelle utbrudd
Vis hele sitatet...
Og det er ikke helt "politisk korrekt".
"Politisk korrekt" ble brukt i mangel på et bedre uttrykk for å si at det er feil å generalisere kvinner på bakgrunn av en slik søppleside. Håper likevel du forstod hva jeg mente med det.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
At kvinner er (eller værtfall fremstår) som mindre reflekterte enn menn på forum, at de tyr oftere til å slenge dritt i en oppheta diskusjon osv.
Vis hele sitatet...
For noe tull. Mange tegn i tiden peker på nøyaktig det motsatte. Mine erfaringer fra nFF tilsier det motsatte. Og sist, men ikke minst tilsier all min erfaring fra debattsidene på nettavisene på det stikk motsatte.

Det er jentene/damene som klarer å holde seg seriøse og som ikke tyr til personangrep når diskusjonene blir opphetet.

On the far side: 70% av utskrevne leger i dag er kvinner...
HAr ikke fulgt svært nøye over denne tråden. Har lest litt her og der, og jaggu er tråden populær i dag.

Om jenter har grunn til å vri og vrenge på det dem egentlig mener og på sjølve nicket, fordi det liksom ikke passer inn HER? NEI, har du hørt på makan!
Beklager gutter, men flesteparten av jentene her på forumet har gitt et standhaftig bidrag til nFF - hvis de av dere(oss) som trodde at jentenes bidrag er mindre "verdt" fordi visstnok Nff er et gutteforum.

Jeg har tidligere i en thread, husker jeg nå, klart det å lire av meg dèt at Nff er et gutteforum, dermed basta.
Det var jo ikke helt smart sagt, men ja, det er faktum at mesteparten av medlemmene er gutter i ung alder.
Så dermed har vi mindre jenter, og selvfølgelig mindre "synlige" søppelinnlegg fra den kanten.
Allikevel vil jeg si det at det jeg har sett av jenter med min ikke fullt så lange fartstid på forumet, er at det mer ofte enn ikke er gode innlegg, innspill, gode bidrag.

Men så er det igjen fakta dèt at forumet er overrepresentert av gutter, som vil bety at det er viktig å ta høyde for det, og dermed vinkle forumet i der majoriteten er, nemlig.
Det betyr IKKE at jenter helst ikke bør være her, og deres bidrag/innspill er minst like verdifull som guttenes - og som jeg tror jeg har observert, at jentene jevnt over er mer seriøse.
((jenter er generelt mer seriøse i masse annet, men det er igjen er en samfunns-greie..))

Og jeg mener også Nff skal passe seg for å bli enda et diskusjonsforum.no, eller kvinne/gutte-forum.no
Hvis Nff skal beholde freak-delen av navnet, så bør det nok fremdeles skjæres litt i kantene, så ikke deigen hever seg over alle grenser ^^
Sist endret av aeon_illuminate; 14. desember 2011 kl. 22:46.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
On the far side: 70% av utskrevne leger i dag er kvinner...
Vis hele sitatet...
Har du en kilde på det? det høres ut som om det er litt på "the far side"...
(Ikke ment for å hate)
Sitat av Undis Vis innlegg
Har du en kilde på det? det høres ut som om det er litt på "the far side"...
(Ikke ment for å hate)
Vis hele sitatet...
Ved medisinstudiet her i Tromsø er 64 prosent av studentene jenter, og på det siste kullet er andelen 68,4 prosent, sier Jo-Endre Midtbu, foretakstillitsvalgt for Yngre legers forening (YLF) ved Universitetssykehuset i Nord-Norge, ifølge Legeforeningen.

68% der altså. Finner ikke kilden som jeg leste nå nylig, men når man også ser at jenter i alle fag, bortsett fra gym, får bedre karakter enn guttene på skolen er det i alle fall ingenting som skal tilsi at denne trenden skal snu med det første.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvem bryr seg om politisk korrekthet på freak? Det er da litt merkverdig at det eneste(nesten) norske forumet som domineres av kvinner er crap. Så kan man jo dra poenget med at Kvinneguiden er en møkkaside, og at det bare er idioter som er der uansett. Men da er det fortsatt "rart" at den største norske siden for damer bare poster dritt?
Vis hele sitatet...
Som Timmy Turner påpeker, så er det du fremmer her en håpløs generalisering basert på en svært spekulativ og lite nyansert tolkning av en observasjon. At kvinneguiden har lav standard på innhold og retorikk har med hele temaet for forumet å gjøre. De har etablert en debattkultur på helt andre premisser enn henholdsvis freakforum. Å forsøke trekke en konklusjon angående kvinners generelle debattevner utifra innhold på dette nettstedet, fortoner seg som direkte useriøst.

Mange andre fora sliter også med en useriøs og lite fruktbar debattkultur. Vi ser ofte antydninger til det på nFF også, men det blir i større grad slått ned på her på grunn av streng moderering. I tillegg har vi en etablert holdning blant mange faste brukere som går på at man forventer en viss standard, og dermed ikke lar ubegrunnet generalisering og totalt useriøs argumentasjon få stå uimotsagt.
Sist endret av mentalmelt; 14. desember 2011 kl. 23:37.
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
Er det jeg som er syklig opptatt av kjønn og innbiller meg at det har en stor betydning, eller ligger det en realitet i dette?
Ville jeg bli oppfattet på en annen måte her inne hvis jeg åpenbart var jente, eller ville ikke folk tenkt på det som en faktor?
Vis hele sitatet...
Sykelig opptatt vil jeg ikke si, men du er tydeligvis opptatt av det, og det kan komme som et resultat av dine erfaringer med dårlige representanter for det maskuline kjønn, sjåvinister, osv. Har du hatt det her?

Noen gutter ville oppfattet deg annerledes kanskje, mens for andre ville det være ett fett. Også tror jeg at de fleste ikke ville bry seg om det, annet enn at de ville være litt mer hyggelige mot deg kanskje enn mot andre gutter. En skal jo ikke fornærme en jente. Gutter som hisser seg opp eller blir spydige mot jenter blir uglesett. Det er no respect for gutter som er ekle mot jenter , men mange gutter er ofte store i kjeften mot hverandre på nettet, uten at noen blir spesiellt fornærmet. Slik at tonen du møter muligens kan variere avhengig av om du utgir deg for å være gutt eller jente.
Sist endret av gnomekriger; 14. desember 2011 kl. 23:37.
Sitat av gnomekriger Vis innlegg
Sykelig opptatt vil jeg ikke si, men du er tydeligvis opptatt av det, og det kan komme som et resultat av dine erfaringer med dårlige representanter for det maskuline kjønn, sjåvinister, osv. Har du hatt det her?

Noen gutter ville oppfattet deg annerledes kanskje, mens for andre ville det være ett fett. Også tror jeg at de fleste ikke ville bry seg om det, annet enn at de ville være litt mer hyggelige mot deg kanskje enn mot andre gutter. En skal jo ikke fornærme en jente. Gutter som hisser seg opp eller blir spydige mot jenter blir uglesett. Det er no respect for gutter som er ekle mot jenter , men mange gutter er ofte store i kjeften mot hverandre på nettet, uten at noen blir spesiellt fornærmet. Slik at tonen du møter muligens kan variere avhengig av om du utgir deg for å være gutt eller jente.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri opplevd negative henvendelser eller bemerkninger basert på kjønn her inne. Jeg har derimot fått noen riktig hyggelige og høflige tilbud om å møtes for en kaffe, pils eller joint. Jeg føler det må presiseres at tilbudene bare har forekommet 6-7 ganger, og har vært av harmløs natur. For å være helt ærlig boosta de meg litt. Men de har ingen plass på nFF.

Det der er også et spekter av forskjellsbehandlingen av kjønnene som jeg tror gjør at mange velger å utgi seg som gutt. Jeg syns det skulle være "respect for gutter som er ekle mot jenter" i den grad det med "ekkel" menes "ærlig uten forbehold". Lik behandlig av jenter og gutter. Har en jente skrevet noe som er usaklig, fortjener hun å få høre det på lik linje med gutta.
For meg har det virkelig ingenting å si om debutantene er jenter eller gutter, men må innrømme at jeg fikk stort WOW-øyeblikk når flere av de kvinnelige her inne avslørte sitt kjønn. Av en eller annen grunn så går jeg bare automatisk ut ifra at alle her inne her av det mannlige kjønn
Jeg må si at denne diskusjonen er interessant. Jeg har følt litt på det at jeg kanskje ikke passer helt inn, i forhold til at jeg ikke er en jente du ville trodd var medlem her hvis du møtte meg. Jeg er medlem på på et par treningsforum, mote og kvinneguiden. Jeg synes at det er mange flere interessante diskusjoner her. Selv om det er mange av underforumene jeg ikke kvalisfiserer å titte på engang nærmest:P

Jeg synes å huske at jeg fant forumed en gang da jeg søkte på nettet om Lier mentalsykehus etter jeg så en ekkel videosnutt. Så leste jeg litt rundt og meldte meg inn.

Men jeg vet i bunn og grunn ikke hvordan den "typiske" nff medlem er. Men jeg synes det er mer interessante disukusjoner her, enn feks kvinneguidden fodi det blir fort mange ala den fotballfruehetstrådene. Det kan være underholdende å lese, men en får kanskje ikke så mye inellektuellt ut av det.


Setter pris på dette forumet Selv om jeg ikke har vært aktiv, noe som kommer av at jeg føler at jeg ikke er helt inne i "det gode selskap" her:P Nff er litt guilty plessure for min del, kan du si
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
alv: Jeg passer heller ikke heeelt inn her. Det er en hel del underfora jeg ikke deltar i, men jeg får mer enn nok ut av resten likevel.

Jg har møtt en del medlemmer IRL på treff, og om folk har oppfatningen av at jenter og kvinner her inne er typiske guttejenter, tar de nok feil (:

Den omtrent eneste fellesnevneren jeg finner hos nFF-ere jeg har møtt er at de er interesserte og åpne for nye ting og temaer de ikke har hatt så mye kontakt med før.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Og folk som henger på et rusforum er alle narkomaner som er en sprøyte unna graven. Generalisering fører somregel ingen veier, heller ikke i dette tilfellet.
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg ikke at kvinner var regelrett tilbakestående alle som en heller. Det hadde nok for eksempel vært riktig av deg å si at en finner flere konspirasjonsidioter på rusforum.

Det fins veldig mange unntak som viser at kvinner kan være både med reflekterte og mindre følelsestyrt enn menn også. Men etter 8 år på flere titalls vidt forskjellige forum hvor jeg har lagt fra meg titusener av innlegg er det en observasjon jeg har gjort. Også sett det IRL. Men nå skal det jo også sies at de eneste kvinnene jeg faktisk vet var kvinner på nettforum var de som aktivt viste det frem, enten gjennom nick eller bilder. Det kan godt tenkes at disse kvinnene ikke er representative for kvinner generelt.

Og jeg troller litt Uten statistikk blir det bare påstand mot påstand, og en kan ikke bevise noe som helst. Jeg bryr meg ikke særlig om det heller. Om kvinner generelt er dårlige debattanter har det ingenting å si for om du eller andre kvinner på forumet er det. Som mennesker er dere definert av mer enn bare kjønnet deres.
Sist endret av Stratops; 15. desember 2011 kl. 17:37.
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
Kvinnene som er aktive på kvinneguiden er kvinner som interresserer seg for typiske kvinneting, og liker å snakke om disse tingene med andre kvinner som deler samme interesse. De forskjellige kategoriene de opererer med på siden er blandt annet: Sex og forhold, mote, kropp og sjel, bryllup, bloggere, skjønnhet, gravid og horoskop. Jeg finner meg ikke i at kvinner med disse hovedinteressene skal få definere kvinners evner i diskusjon.
Vis hele sitatet...
Vel, hvem ønsker du at du skal bli sammenlignet med da? Ettersom temaet som TS tar opp, henviser til alle jenter med "hemmelig profil"
Sist endret av SkyMarshal; 16. desember 2011 kl. 00:32.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Vel, hvem ønsker du at du skal bli sammenlignet med da? Ettersom temaet som TS tar opp, henviser til alle jenter med "hemmelig profil"
Vis hele sitatet...
Du har jo ikke skjønt poenget i det hele tatt. Det handler ikke om hvem man ønsker å bli sammenlignet med her, det handler om at man nettopp ikke ønsker å bli satt i bås på grunn av kjønn.

Det er forresten trådstarter du siterer.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du har jo ikke skjønt poenget i det hele tatt. Det handler ikke om hvem man ønsker å bli sammenlignet med her, det handler om at man nettopp ikke ønsker å bli satt i bås på grunn av kjønn.

Det er forresten trådstarter du siterer.
Vis hele sitatet...
TS = trådstarter, den bør være grei.

Poenget mitt, som du så fint ikke fikk med deg, var kort og godt at hun henviser til at vi ikke kan sammenligne jenter med norges største "kvinneforum" Da lurte jeg veldig på hvem hun da ønsker at vi skal sammenligne hun med. For jeg kan med ganske stor sikkerhet si at alle gutter på et forum også til en viss grad blir forhåndsdømt, og slik er det i vår moderne verden, gutter som jenter vil alltid bli stemplet som det kjønnet de er, og da også få med seg et par generelle merkelapper.

Den enkleste måten for å unngå dette, er så klart at man kan ha kjønnsnøytrale navn, og jeg ser ikke noe problem med verken det, eller at vi ikke trenger å presse frem hvilket kjønn vi er i de forskjellige diskusjonene.
skymarshal, men hele poenget er å ikke generalisere.
derfor bør man unngå å sammenligne folk.
ja det er kjipt at vi menn blir generalisert, men vi trenger ikke å synke ned på det nivået vi og, selv om vi sikkert er der.
men du som person kan prøve å unngå det, og hvis gjør det og + 1000 andre, så ja, kanskje flere slutter med det også med tiden. for det er ikke slik det skal være, selv om majoriteten gjør det nå.

jeg ønsker ikke et slikt samfunn ihvertfall.

og bare fordi kvinneguidens forum er norges største kvinneforum så betyr ikke det at forumet er kvalifisert til å representere alle kvinner i norge.

forumet er et forum for leserne som liker innholdet til kvinneguiden.no.
om innholdet til kvinneguiden er en generell "kvinne-interesse" kan diskuteres.
mest sannsynlig så er ikke forumet i nærheten av å representere alle kvinner.(mener nå jeg.)
Sist endret av Dalaras; 16. desember 2011 kl. 01:42.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
TS = trådstarter, den bør være grei.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte det, ja. Synes bare det så litt underlig ut at du refererte til trådstarter som om det var en annen person enn vedkommende du henvendte deg til. Samme kan det være.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Poenget mitt, som du så fint ikke fikk med deg, var kort og godt at hun henviser til at vi ikke kan sammenligne jenter med norges største "kvinneforum" Da lurte jeg veldig på hvem hun da ønsker at vi skal sammenligne hun med.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke noe poeng i det hele tatt. Hele utgangspunktet for tråden er at trådstarter har holdt skjult at hun er kvinne, nettopp fordi hun ikke ønsker å settes i bås på grunn av kjønn. hvorfor skal man absolutt sammenlignes med noen, eller ønske å bli sammenlignet? De fleste av oss ønsker jo at det vi skriver skal bli lest uten å bli filtrert gjennom fordomsfulle sammenligninger.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
For jeg kan med ganske stor sikkerhet si at alle gutter på et forum også til en viss grad blir forhåndsdømt, og slik er det i vår moderne verden, gutter som jenter vil alltid bli stemplet som det kjønnet de er, og da også få med seg et par generelle merkelapper.

Den enkleste måten for å unngå dette, er så klart at man kan ha kjønnsnøytrale navn, og jeg ser ikke noe problem med verken det, eller at vi ikke trenger å presse frem hvilket kjønn vi er i de forskjellige diskusjonene.
Vis hele sitatet...
ja, alle har fordommer, men ingen ønsker jo å bli satt i bås og tolket som en representant for en gruppe, fremfor å bli oppfattet som et selvstendig individ. Derfor skjønner jeg ikke hva du tenker når du spør hvem hun ønsker å bli sammenlignet med. Da virker det som om du ikke har forstått hva tråden handler om.
Sist endret av mentalmelt; 16. desember 2011 kl. 01:53.
"I alt var det 50,01 prosent menn og 49,99 prosent kvinner i Norge pr 1. januar 2011."
Kilde: http://www.ssb.no/befolkning/

"I dag bor det 4,9 millioner i Norge."
Kilde: http://www.ssb.no/befolkning/

Tallene er fra 1. jan 2011.

Dette vil si at kvinner pr. dags dato tilsvarer ca 2450000 av befolkningen i Norge. På kvinneguiden.no reklamerer de med 39175 medlemmer.

Det er småfisk, og representerer en så liten og spesielt interressert del av bofolkninga at det ikke en gang burde vært tatt i betrakning i denne threaden.
Sist endret av Timmy Turner; 16. desember 2011 kl. 02:28.
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
"I alt var det 50,01 prosent menn og 49,99 prosent kvinner i Norge pr 1. januar 2011."
Kilde: http://www.ssb.no/befolkning/

"I dag bor det 4,9 millioner i Norge."
Kilde: http://www.ssb.no/befolkning/

Tallene er fra 1. jan 2011.

Dette vil si at kvinner pr. dags dato tilsvarer ca 2450000 av befolkningen i Norge. På kvinneguiden.no reklamerer de med 39175 medlemmer.

Det er småfisk.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg orker å kverulere mer med deg i natt mentalmelt, så jeg tar de enkle kampene i natt

39175 ja, så må du ta med hvor mange kvinner som er aktive på foraer, så da kan du ta bort alle i alderen <12 og sikker 55+> Samtidig som alle i den aktuelle gruppen, ikke er aktive forum brukere. Da sitter du igjen med ganske så få, skulle jeg tro.
Sist endret av SkyMarshal; 16. desember 2011 kl. 02:27.
Noen andre som har lagt merke til at hvis en tråd heter "Ny gamingpc" så får den ca 100 visninger og her om dagen så jeg en som het " GAMER PC TIL JENTE" som hadde flere tusen. heheheh, freaks altså
Satt igjen med ganske få, ja. Nå ble det jo med ett nesten 100%. Rart at vi får gjort noe som helst husarbeid når vi alle henger på kvinneguiden. Brb, så en jævlig interessant artikkel om vafler.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Alt står på hvordan jenta skriver ting for min del. For eksempel i denne tråden, så ser man ikke altfor lett hvorfor du skulle være en jente, på skrivingen din. Utenom hva du faktisk skriver, men hvordan du formulerer. Er ikke så mange jenter som formulerer ting på denne måten.
At det er jenter på Nff, har ingen betydning for meg. Om det er en jente, eller en gutt som skriver, så ser jeg kun på hva som skrives, for jeg vet at noen jenter _faktisk_(:O) kan skrive på en formulert måte.
Vis hele sitatet...
Det er disse holdningene som gjør det viktig for mange jenter å skjule at de er jenter. Generaliserende forhåndsdømming. Du sier ingenting stygt, men generalisering er aldri bra.
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
Er det jeg som er syklig opptatt av kjønn og innbiller meg at det har en stor betydning, eller ligger det en realitet i dette?
Ville jeg bli oppfattet på en annen måte her inne hvis jeg åpenbart var jente, eller ville ikke folk tenkt på det som en faktor?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg vel en av få som opererer med å være "åpenlyst jente" både ved nick og bildet som jeg la til da jeg meldte meg inn som syttenåring eller noe.. Selv om jeg ikke kan skryte på meg å være NFF's mest aktive brukere, så har jeg likevel debattert flittig i de trådene jeg først har engasjert meg i. Jeg har ikke følt at kjønnet mitt har gjort meg noe negativt, heller føler jeg at andre faktisk setter pris på et "kvinnelig perspektiv" hvis noe slikt eksisterer. De brukerne som debatterer med innhold jeg faktisk gidder å reflektere over bryr seg fint lite om hvilket kjønn jeg er (med mindre det faktisk er relevant for diskusjonen), mens de som velger å kommentere det eller lar seg farge av det, er i utgangspunktet irrelevante i det store bildet. Det er jo disse som du som regel ignorerer automatisk uansett.. Jeg synes det er synd at en velger å skjule kjønnet sitt bevisst - at en velger androgyne nicks og bilder er helt OK - men at dette valget er basert på spesifikke strategier for aksept mener jeg blir helt feil. Faktisk tror jeg ikke at det gagner noen i fremtiden, det forsterker bare en misforståelse om at kvinner er mer underrepresentert her enn de er og dermed at temaene som diskuteres her ikke er av interesse for kvinner. For mange temaer her er faktisk interessante for kvinner.

Jeg understreker igjen; jeg synes det er helt OK å velge nick og bilder som er kjønnsløse, så lenge dette ikke er strategisk for å unngå stereotypier. Hvis du ønsker å fremstille deg som en kvinne, og dersom et feminint navn og bilde er mer representativt for din identitet, så skal velge bilde og nick uavhengig av hva andre rundt vil tro. De som dømmer deg på bakgrunn av kjønn, fortjener ikke din oppmerksomhet eller tid. Bruk heller tiden din på de som er verdt det.

Personlig hadde jeg ønsket at flere valgte å vise kjønnet sitt tydeligere her, ikke fordi det har noe å si for debatten, men fordi jeg synes det er fascinerende å prøve å resonnere meg frem til menneskene bak postene. Og her er kjønn vesentlig.

Sitat av NordicFoto Vis innlegg
+ at jeg tror alle jentene her inne er ordentlig guttejenter
liker å tro det ihvertfall
Vis hele sitatet...
Da tror jeg nok at jeg er stikk i strid med stereotypen din Jeg tror heller ikke at teorien din er korrekt, jeg tror jentene her er temmelig gjennomsnittlige.
Jeg ser nesten ikke på nicket engang. Innholdet i posten er det som er viktig.
Sist endret av Grix; 17. desember 2011 kl. 23:13.
Sitat av Kristina Vis innlegg
Jeg synes det er synd at en velger å skjule kjønnet sitt bevisst - at en velger androgyne nicks og bilder er helt OK - men at dette valget er basert på spesifikke strategier for aksept mener jeg blir helt feil. Faktisk tror jeg ikke at det gagner noen i fremtiden, det forsterker bare en misforståelse om at kvinner er mer underrepresentert her enn de er og dermed at temaene som diskuteres her ikke er av interesse for kvinner. For mange temaer her er faktisk interessante for kvinner.
Vis hele sitatet...
Det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har sjenket en tanke. Du har selvsagt helt rett. KP
Det ser ut til at jeg må ta en for laget og bli kvinne. (gjennom denne tråden tror jeg mange har fått det med seg uansett)
Jeg tenker aldri på hvilket kjønn som poster... bare hva som står i selve posten
ikke en problemstilling jeg en gang har tenkt på ... tror alldrig jeg har lest et nick å lurt på hvilket kjønn personen var