Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 742
Heisann

Nå har det seg slik at jeg tenkte å opprette meg en blogg/portfolio på nettet, og når det kommer til valg av domene så lurte jeg på hva som blir best. Jeg tenkte å bruke navnet mitt som domenet, og siden .no og .com domenet er opptatt så står valget mellom navn.nu eller na.vn (for eksempel sond.re) if you follow me.

Hva synes du ser best og mest proffesjonellt ut, eventuellt mest kreativt. Kom gjerne med en begrunnelse

På forhånd takk
Er du et norsk firma og vil virke ekstra profesjonell, så er som regel .no domene veien å gå. Som privatperson, dersom det er snakk om en blogg, så er det egentlig ikke så nøye. Noen velger .net, andre .org. Smak og behag egentlig. Du blir neppe oppfattet som mindre seriøs basert på domene ditt. (muligens med unntak av .tk eller andre gratis subdomener da)
Selv bruker jeg et .com domene, men kommer nok til å kjøpe meg et domene av typen 'na.vn' med tiden.

Dersom du virkelig har lyst til å bli litt kreativ med domene ditt, så kan jeg anbefale å ta en titt på domainr
Denne siden henter opp de domenene som passer inn i det du ber den søke opp, og viser deg samtidig om domene er ledig eller ikke. Fiffig sak.
selv bruker jeg nett, her ikke fått noe ut på siden enda. Men tanken når jeg kjøpte den var å kommer meg mer videre med web koding. Men har ikke satt meg ned sikelig enda da xD