Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4519
Hei

Nå har jeg nettopp vert og sett I am legend på kino...
Jeg synes det var en temmelig bra film,,, og ville gitt den terning kast 4

er det som har sett den, og skriv hva du synes om filmen :P
Hadde ikke kinoen vært utsolgt for billetter, hadde jeg kunne sett den i dag.. Arg.
Sist endret av Handyman88; 27. desember 2007 kl. 01:40.
jeg var heldig og fikk en venn til og bestille den 22
Kom nettopp hjem fra kinoen nå etter å ha sett filmen. Fy satan så drittkul den var. Will Smith sviktet ikke på skuespillet for å si det sånn.

Før jeg så filmen var jeg faktisk negativt innstilt til den. Jeg tenkte at idèen var spennende, men var veldig i tvil om at de klarte å gjennomføre filmen bra nok. Men fikk helt bakoversveis. Måten de klarte å spille på den ekle uvitenhets- og usikkerhetsfølelsen var fantastisk. Kan med hånden på hjertet si at det er få filmer jeg har sett som har fått meg så spent. Kjedet meg ikke et sekund igjennom hele filmen.

Anbefaler ALLE å se den. Terningkast 10/10 fra meg.
Sist endret av Bagster; 27. desember 2007 kl. 01:50.
*host* Bittorrent *host*
Syns filmen var bra! Den er bygd på et ganske kult konsept, dette med at med at menneskeheten er utslettet og at det virvler av zombier i New Yorks mørke områder. Skulle jeg sammenligne med 28 Weeks Later, som også bygger på dette med virus og zombier, syns jeg 28 Weeks Later var bedre.

Men for all del, filmen var dritbra og anbefales!
Sist endret av SameGeriljaen; 27. desember 2007 kl. 01:50.
ja jeg er litt enig i det..... slutten på I am legend var litt skuffende
Filmen var bra, men kan ikke si jeg likte effektene (les: zombiene og dyrene, utenom hunden). Denne filmen er vel basert på en bok med samme navn? Er vel to andre filmer som er basert på samme greia.. Skal det ikke egentlig være vampyrer?
jeg har ikke egentlig satt meg inn i historien om hvor filmen stammet fra...
men på Omega man... så var det med i svarte kapper
Kjempe bra film syntes jeg selv.
De har spillt på zombie konseptet lenge nå og trodde jeg sku dø hvis jeg så en til etter 28 weeks later, men slett ikke skuffet over denne filmen.
Skulle ønske filmen var litt lengre eller at det kom en oppfølger.
Skulle også ønske det var mere ting han gjorde som den "siste" personen, fks hadde det mere gøy eller gikk berserk på no. For dette er jo noe folk flest ikke kan gjøre, så å kunne leve seg inn i en film hvor dette skjer hadde jo også vært morro.
Men ikke for mye hvor hoved poenget fra filmen hadde blitt dratt bort.

Men over all, god film. Terning kast 4-5 fra meg.
For min egen del skulle jeg gjerne sett mer av det som skjedde etter at filmen sluttet. Jeg har en tendens til å alltid fantasere videre etter slutten av en film, hva ville skjedd. Skulle gjerne likt å vite om menneskeheten reiser seg igjen, hvordan de gjør det osv.. Håper det kommer en oppfølger som tar for seg det temaet.

Men for all del, knall film. Forventet litt mer action og shoot'em up, men ble ikke skuffa av den grunn. 28 days/weeks later falt i god smak hos meg, og samme gjorde denne.
Sitat av Handyman88
Hadde ikke kinoen vært utsolgt for billetter, hadde jeg kunne sett den i dag.. Arg.
Vis hele sitatet...
Javell.



Min mening; syntes den var tidevis fantastisk underholdene og oppslukende. Will Smith gjør en fantanstisk jobb. Grafikken var bra og det ble skapt et realistisk bilde av en ellers så skrudd og utenkelig situasjon
Jeg har sett filmen, og den var både flott visuelt sett, og sørget for at Will Smith steg et par grader på skuespillerbarometeret mitt.

Når det er sagt var filmen altfor kort, bare drøye halvannen time er brukt, den kunne hatt godt av å vare nærmere to. Det går altfor fort i svingene her.

Den kvalme slutten nekter jeg å tro at regissøren / manusforfatteren sto for, den kom nok som følge av pålegg fra filmselskapet som ville ha en familievennlig slutt.

En fremtidig director's / extended cut vil muligens kunne redde denne filmen.
Sitat av emphi
For min egen del skulle jeg gjerne sett mer av det som skjedde etter at filmen sluttet. Jeg har en tendens til å alltid fantasere videre etter slutten av en film, hva ville skjedd. Skulle gjerne likt å vite om menneskeheten reiser seg igjen, hvordan de gjør det osv.. Håper det kommer en oppfølger som tar for seg det temaet..
Vis hele sitatet...

Helt enig! Savnet en lengre avslutning (eller det kunne kommet oppfølger) , med hvordan de klarer seg etter viruset, og om de kommer tilbake til New York osv. Ellers helt konge film, digger filmer med konsept der menneskeheten nesten dør ut og lignende. Men litt lei at folk alltid blir zombier av alle virus, men det er vel for filmen skal ha noe å spille på hele tiden.
Skal se den enten på lørdag eller søndag jeg

* Gleder meg *
Filmen var litt mer i "easy going" sjangeren enn 28 Weeks Later.
Jeg likte den, veldig bra film, slutten var også bra, og det at de brukte Bob Marleys sanger var utrolig flott
Så filmen ferdig idag jeg Og likte den egentlig veldig godt!
heh, har ikke tenkt noe over det før, men det ser ut til at Will Smith begynner å få grått hår
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I begynnelsen av filmen lovet det godt, men når de begynte med zombier, løver og andre fantasifostre ble det for dumt.

Jeg skulle ønske meg at filmen hadde samme feel som Solaris, og at de utforsket dypere ensomheten til hovedpersonen.
Sitat av jOkKeJacKaL
Anbefaler ALLE å se den. Terningkast 10/10 fra meg.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg òg hadde 10 kanter på terningen min. :'D
Hmm, enig med at zombiegreia er litt oppbrukt. Løvene kunne vel godt ha kommet seg løs fra en dyrepark, og overlevd, ikke usannsylig i min mening.

Det jeg syntes er litt rart er at strømmen fremdels fungerer i byen der. Tviler på byene fremdeles hadde hatt strøm etter 3 år fullstendig uten vedlikehold av strømnettene\kraftverkene. Det flyet han sto å spilte golf på vingen av har ingenting på et hangarskip å gjøre, bortsett fra i hollywood. Det er vel et av verdens raskeste fly og trenger jo sikkert flere km for å ta av og lande.

Men bortsett fra et par sånne feil så var det en virkelig bra film, gir den 8\10 på terningen :P
Sitat av Almighty
Det jeg syntes er litt rart er at strømmen fremdels fungerer i byen der. Tviler på byene fremdeles hadde hatt strøm etter 3 år fullstendig uten vedlikehold av strømnettene\kraftverkene. Det flyet han sto å spilte golf på vingen av har ingenting på et hangarskip å gjøre, bortsett fra i hollywood. Det er vel et av verdens raskeste fly og trenger jo sikkert flere km for å ta av og lande.

Men bortsett fra et par sånne feil så var det en virkelig bra film, gir den 8\10 på terningen :P
Vis hele sitatet...
At strømmen fungerer kan diskuteres hvor sansynlig er. På en side så er det ikke usansynlig at forsatt en del av strømnettet fungerer, på en annen side er det like sansynlig at det har blitt ødelagt av mangel på vedlikehold eller av mutantene.

At det flyet sto på hangarskipet var vel ikke så rart ettersom det hangarskipet er et museum etter hva jeg har fått med meg, og at det derfor et av verdens raskeste fly skulle være utstilt der er ikke så merkelig.


Forøvrig, er det virkelig zombier i denne filmen? Når jeg sier zombie tenker jeg på døde personer som gjenoppstår og blir helt gærne og ikke friske mennesker som blir angrepet av et virus og muterer. Men whatever egentlig, jeg skjønner hva dere mener.
Sitat av emphi
At strømmen fungerer kan diskuteres hvor sansynlig er. På en side så er det ikke usansynlig at forsatt en del av strømnettet fungerer, på en annen side er det like sansynlig at det har blitt ødelagt av mangel på vedlikehold eller av mutantene.

At det flyet sto på hangarskipet var vel ikke så rart ettersom det hangarskipet er et museum etter hva jeg har fått med meg, og at det derfor et av verdens raskeste fly skulle være utstilt der er ikke så merkelig. .
Vis hele sitatet...

Fikk ikke med meg at det var et museum nei, da er det logisk nok.

Har dog ingen tro på at strømmen skulle fortsette å gå i 3 år uten at noen passet på det. Kullkraftverk må jo ha konstant tilførsel av kull, så det går ikke. Nå kommer vel mye av strømmen der i statene fra atomkraft, og det er vel en grunn til at de har masse folk som passer på til alle døgnets tider, noe alle som har sett simpsons vet :P
Hvordan skulle han redde muterte mennesker?
De kunne ikke demutert tilbake til orginal tilstand, eller jo, de kunne sikkert det.
..Men da hadde jeg forlatt kinosalen
Sitat av Almighty
Har dog ingen tro på at strømmen skulle fortsette å gå i 3 år uten at noen passet på det. Kullkraftverk må jo ha konstant tilførsel av kull, så det går ikke. Nå kommer vel mye av strømmen der i statene fra atomkraft, og det er vel en grunn til at de har masse folk som passer på til alle døgnets tider, noe alle som har sett simpsons vet :P
Vis hele sitatet...
Bare for å få det ut av verden; Lå du ikke merke til generatorene han hadde i det man fikk se kjøkkenet hans?
Sitat av Remien
Bare for å få det ut av verden; Lå du ikke merke til generatorene han hadde i det man fikk se kjøkkenet hans?
Vis hele sitatet...

La visst ikke merke til det heller
Må ha vært stealth generatorer, for jeg kunne hvertfall ikke høre dem.
Var og så på den i Asker kino i dag, og jeg er ikke veldig imponert.

Det ble for usannsynlig, i løpet av få år, ville ikke hjortene løpt rundt i en by laget av mennesker. Zombiene var redde for uv-stråling, men ikke nødvendigvis lys som det fremstilles i filmen. (sikter til når zombiene trekker seg tilbake når dama redder Will) Lys er vel ikke nødvendigvis uv?

For klisjèfilm for meg altså. Litt vel machoimage var smith også, mye zooming på armene hans. Ellers en stilig film, men litt for "Amerikansk" for meg.
Sitat av max-mekka
Zombiene var redde for uv-stråling, men ikke nødvendigvis lys som det fremstilles i filmen. (sikter til når zombiene trekker seg tilbake når dama redder Will) Lys er vel ikke nødvendigvis uv?
Vis hele sitatet...

Synlig lys og UV-stråling er to forskjellige ting. Zombiene tålte ikke UV-stråling, det er greit. Så hvorfor funderer du på lys som fremstilles i filmen? (Jeg går ut ifra at du tenker på lys fra bilen osv).
Jupp, det stod noen generatorer der, ingenting å diskutere der.

Hvorfor ville ikke hjorter ha løpt rundt i en by som har stått tom i 3 år mener du, max-mekka? Det kommer jo ganske mye dyr langt inn i oslo selv nå når det bor folk her.

Lys er ikke nødvendigvis UV nei, men hvorfor skulle ikke dama ha montert inn uv-lamper på bilen? bare det at hun var i live burde jo være et hint om at hun ikke er helt udugelig, og da har hun sikkert fått med seg at UV-lys er kjekt å ha.
Sitat av atomet

Hvorfor ville ikke hjorter ha løpt rundt i en by som har stått tom i 3 år mener du, max-mekka? Det kommer jo ganske mye dyr langt inn i oslo selv nå når det bor folk her.
Vis hele sitatet...
Dyr er redd for mennesker, enkelt og greit.

Hvis du har vært ute, og sett en tiur langs veien eller noe, så merker man at den ikke er redd, men med en gang du skrur av motoren, så flyr den. Så den påstanden kan jeg ikke si med sikkerhet, at dyrene ikke hadde vært i byen, men jeg ville syns det er litt rart at dyr plutselig skal være i et område som har objekter som *bare* er skapt av mennesker, + at det er lite mat der etter 3 år.

Syns også det er litt rart at dyrene overlever om natta, når will smith greier det såvidt med polstra dører. Det er mulig jeg er svært kritisk og ødelegger litt nå, men likte ikke filmen helt.
Man ødelegger filmen hvis man skal splitte hår på den måten..
Ang. zombier: Det stemmer at den originale myten omhandler mennesker som står opp fra de døde, det samme gjelder den opprinnelige filmzombien (på en helt annen måte, men dog). Virus har vel ofte vært fremstilt som kilden i mytologien gjennom historien, men fungerer da som oftest slik at menneskene dør før likene deres blir gale zombier.

Men den senere tiden har flere filmer tatt snarveien utenom døden, f.eks. 28 Days/Weeks Later og Planet Terror. Filmene omtaler såvidt jeg husker ikke skapningene sine som zombier, men de kalles gjerne det på folkemunne fordi det er så mange fellestrekk - og fordi begrepet er så godt innarbeidet i populærkulturen at alle kan relatere. Ordet er dessuten godt innarbeidet i språket og har derfor i praksis en utvidet definisjon.

Ang. "mutanter", var det ikke en ordinær (om enn ekstrem) virusinfeksjon filmen handlet om?
Sist endret av xtapolapocetl; 28. desember 2007 kl. 01:47. Grunn: lite tillegg
Sitat av xtapolapocetl
Ang. "mutanter", var det ikke en ordinær (om enn ekstrem) virusinfeksjon filmen handlet om?
Vis hele sitatet...
Hun damen som kurerte kreft... det var det middelet som fucket seg etter en stund i kroppen til menneskene. Stoffet kurerte kreft, men tror saken var den at i senere tid utviklet 'kuren' seg til et smittsomt virus.. Sånn husker jeg det, men trenger ikke nødvendigvis å stemme.
Sitat av max-mekka
Dyr er redd for mennesker, enkelt og greit.

Hvis du har vært ute, og sett en tiur langs veien eller noe, så merker man at den ikke er redd, men med en gang du skrur av motoren, så flyr den. Så den påstanden kan jeg ikke si med sikkerhet, at dyrene ikke hadde vært i byen, men jeg ville syns det er litt rart at dyr plutselig skal være i et område som har objekter som *bare* er skapt av mennesker, + at det er lite mat der etter 3 år.

Syns også det er litt rart at dyrene overlever om natta, når will smith greier det såvidt med polstra dører. Det er mulig jeg er svært kritisk og ødelegger litt nå, men likte ikke filmen helt.
Vis hele sitatet...
hallo... det kommer jo til tider dyr LANGT inn i byen selv nå når det bor folk her, så akkurat DET skjønner jeg ikke at du henger deg opp i, da er det masse annet som faktisk ER urealistisk, men hvis man skal flisespikke om alt mulig av realisme, så er det få filmer som kommer bra ut.
Sitat av jOkKeJacKaL
Hun damen som kurerte kreft... det var det middelet som fucket seg etter en stund i kroppen til menneskene. Stoffet kurerte kreft, men tror saken var den at i senere tid utviklet 'kuren' seg til et smittsomt virus.. Sånn husker jeg det, men trenger ikke nødvendigvis å stemme.
Vis hele sitatet...
Vil si det er riktig ja. De sier jo i filmen at 28 (?) pasienter døde etter de hadde fått det kreft-kurerende middelet i seg. Robert Nevilles jobb var å finne en kur mot viruset, som han etterhvert greide.

Huff, håper ikke folk som ikke har sett filmen leser for mye i denne tråden. Spoiling to the max.
Sitat av atomet
hallo... det kommer jo til tider dyr LANGT inn i byen selv nå når det bor folk her, så akkurat DET skjønner jeg ikke at du henger deg opp i, da er det masse annet som faktisk ER urealistisk, men hvis man skal flisespikke om alt mulig av realisme, så er det få filmer som kommer bra ut.
Vis hele sitatet...
Skal innrømme at jeg flisespikket litt. Og man finner få filmer som ikke har sånne feil.

Det er riktig det du sier at man finner et og annet dyr inni byen en gang, men se realismen da atomet, hvor stor sannsynlighet er det for at dyra skal være i byen som vi mennesker har laget? Hvorfor skulle de det? Det er mer mat ute i naturen, og mye mindre mat for dyrene i byen? Men du har rett, skal ikke flizespikke mer.

Ellers syns jeg det var en fascinerende film.
Jeg syntes ikke filmen var noe særlig.

Zombiene whatever ødelagte filmen for min del og slutten var forferdelig dårlig syntes jeg.Alt for brå slutt.

Terningkast 3-4/10.
Sitat av t0ffemannen
Jeg syntes ikke filmen var noe særlig.

Zombiene whatever ødelagte filmen for min del og slutten var forferdelig dårlig syntes jeg.Alt for brå slutt.

Terningkast 3-4/10.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ødela zombiene filmen for din del? Utdyp. Slutten var brå, men jeg synes ikke den var dårlig. Synes du slutten var dårlig bare pga at den sluttet brått?
Personlig syns jeg de kunne kuttet ut den aller siste scenen, ellers var jo slutten finfin! Happy endings er det nok av.

jOkKeJacKaL: Stemmer det, det hadde jeg glemt. Det var altså viruset som muterte...
Har nettopp sett flmen, og vet ikke helt hva jeg skal si. Helt super var den ikke, men heller ikke noen dårlig film. Synes xta-langtnickjegikkehusker beskrev den bra, som sagt, alt for rask i svingene, kjenner at det er noe som mangler.

Grei underholdning, men kunne gjerne vart litt lengere.
Så den i går, var dritbra! sterk 5'er her.
Eneste som jeg syntes var dumt med filmen var:
-Slutten
-Skjønte ikke helt hva som skjedde med viruset, dårlig fortalt om rundt viruset..hvordan det spredte spredte seg etc.. :S Fikk det ikke helt med meg når filmen hoppet frem og tilbake i tid lissm.
Hadde tenkt å lese tråden, men tør ikke i frykt for spoilers.
Sitat av freaker911
Hadde tenkt å lese tråden, men tør ikke i frykt for spoilers.
Vis hele sitatet...
Ingen avsløringer i tråden, bare meninger om filmen.
For å være helt ærlig synes jeg denne filmen er bland de verste, jeg ville gitt den terningkast 1.
Hvorfor ?
1. Filmen er bygd etter økonomiske prinsipper: Få skuespillere og mye dataeffekt.
2. Det skjer ingenting gjennom hele filmen, man får ikke det høye spenningspunktet man forventer.
Det er liksom aliens/sykdom som har tatt over menneskene og han (husker ikke navnet nå) hoved personen er liksom alene, so what ?
3. Slutten er forferdelig, han dreper seg for mankind ved å sprenge seg ? hvor tragisk ? Det hele var en tragisk film med lure (og smarte) økonomiske konsepter, lite spenning og en forferdelig slutt.

takk for meg, er du uenig er det greit for meg, alle har sine meninger
Sitat av export
For å være helt ærlig synes jeg denne filmen er bland de verste, jeg ville gitt den terningkast 1.
Hvorfor ?
1. Filmen er bygd etter økonomiske prinsipper: Få skuespillere og mye dataeffekt.
2. Det skjer ingenting gjennom hele filmen, man får ikke det høye spenningspunktet man forventer.
Det er liksom aliens/sykdom som har tatt over menneskene og han (husker ikke navnet nå) hoved personen er liksom alene, so what ?
3. Slutten er forferdelig, han dreper seg for mankind ved å sprenge seg ? hvor tragisk ? Det hele var en tragisk film med lure (og smarte) økonomiske konsepter, lite spenning og en forferdelig slutt.

takk for meg, er du uenig er det greit for meg, alle har sine meninger
Vis hele sitatet...
er forsåvidt enig i mye av det du sier der
Sett filmen, syns det var bra, men ikke så "storslagen" som jeg hadde håpet. Hadde regnet med at det skulle være litt blikk fra rundt i verden, (som vi alle vet det aldri er på amerikanske filmer).

Ellers syns jeg den minte om en blanding av dawn of the dead og 28 uker/dager senere.

Filmer får en firer fra meg, en film man ser en gang.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av export
For å være helt ærlig synes jeg denne filmen er bland de verste, jeg ville gitt den terningkast 1.
Hvorfor ?
1. Filmen er bygd etter økonomiske prinsipper: Få skuespillere og mye dataeffekt.
Vis hele sitatet...

Hahaha.

Du tror de laget filmen med få skuespillere for å spare penger?

Når det er sagt, så er jeg enig med at det var noe med slutten som jeg ikke helt likte. Vanskelig å sette en finger på det, men kan være det var fordi den kom for brått på en måte. Filmen var også overraskende kort, noe som ikke alltid er negativt men kanskje de her har vært for redd for å gjøre den for lang og har av den grunn mislykkes med å ende midt i mellom.

Men Will Smith gjør enda en god jobb som skuespiller. Forrige gang var The Pursuit of Happyness der han fikk vist hva han er god for (bortsett fra rene actionkomedier)

7/10
Sitat av Cinamon
Så filmen ferdig idag jeg Og likte den egentlig veldig godt!
heh, har ikke tenkt noe over det før, men det ser ut til at Will Smith begynner å få grått hår
Vis hele sitatet...
La merke til det jeg og! hehe:P


Jeg syns filmen var dødsbra! Satt med høy puls store deler av filmen Og en del kveppescener hører med i en sånn film! Anbefales! Jeg og vil ha 10 kanter på terningen, men jeg får vel gi den en 6!

10/10
Sitat av fulloggal
Jeg og vil ha 10 kanter på terningen, men jeg får vel gi den en 6!
Vis hele sitatet...
det er 8 kanter på en terning...

Kort sagt om filmen:

Bra

Kort

Elendig slutt

terningkast: 5 (med personlig utgangspunkt)
Er det bare meg som stusser litt på hvordan hu dama og ungen kunne kjøre med bil til å fra øya, når den er totalt avskjært fra omverdenen? (sprengte broer og tuneller)
Sitat av grudgE
Er det bare meg som stusser litt på hvordan hu dama og ungen kunne kjøre med bil til å fra øya, når den er totalt avskjært fra omverdenen? (sprengte broer og tuneller)
Vis hele sitatet...
Kanskje hun tok ferga over ? ^^